Képzeld el, hogy a nagy nyári melegben hideg üdítőitalra vágysz, bedobod az automatába az aprópénzt, az automata pedig kiadja a finom hideg italt és már ihatod is – korrekt üzlet nem? Ugyanez érvényes a vállalkozásodra (sőt: az egész életedre) is. Ha sokat adsz bele, sokat kapsz vissza – ha értéket adsz az ügyfeleidnek, kamatostól kapod vissza. És ez az internet marketingben még inkább igaz (de legalábbis jobban mérhető):
Gondolj csak bele: vannak ezek a sarki kiskocsmák, lepukkantak, sörszagúak, „rendes ember” egy zacskó ropiért se megy be oda szívesen. A tulajnak esze ágában sincs rendbehozni a koszos mellékhelyiséget, kijavítani a leszakadt függönyt, vagy kimosni a pecsétes abroszokat, mert tudja, hogy a vásárlóközönség úgysem értékelné a szép környezetet, még tönkre is tennék. Mivel ő sem tesz bele értéket az üzletébe, ezért a kuncsaftok sem lesznek jobbak, ezért minden marad a régiben, éppen csak eltengődik a bolt valahogy.
Itt van ezzel szemben sok olyan üzlet, amibe beleteszik a plusz értéket, nem sajnálják az energiát és így a kicsiből is nagyot tudnak kihozni. A kedvencem, amit mostanában vettem észre a „Be my Teddy Bear”. Mennyiért lehet eladni egy plüss játékmackót? Néhány száz Forintért. Ők azonban nem álltak meg a szimpla plüssmackó árusításnál: a mackók belseje üres, a kiválasztott mackót helyben töltik meg, majd -mint a szülőszobán- megmosdatják, lemérik, születési anyakönyvi kivonatot kap, amire felkerül a születési helye, ideje, neve és minderről még fényképek is készülnek – épp, mint egy újszülöttnél. Ezután lehet neki ruhákat választani, majd egy csodaszép ajándékdobozba csomagolják az egészet. A gyerekek imádják!
Fontos tehát, hogy azt add a vásárlóknak, amit szeretnének, amit keresnek, és ami értékes a számukra. Az internetben az a fantasztikus, hogy mindez tökéletesen mérhetővé is válik: a honlapod statisztikájából egyértelműen kiderül, melyik oldalaidat olvasgatták sokat az emberek, hány oldalt olvastak végig, a hírlevélrendszered statisztikájában nyomonkövetheted, melyik leveleidet nyitották meg a legtöbben.
Az interneten az emberek elsősorban tartalmat keresnek, információkat, tehát ezt kell adnod nekik az oldaladon, mégpedig azokat az információkat, amikre kíváncsiak. Az előzetes igényfelmérések és menet közben a statisztikák figyelése, a felmérések segíthetnek abban, hogy a tartalmad egyre jobban megfeleljen a felhasználói igényeknek.
Az a tapasztalatom, hogy elsősorban a gyakorlatias, megoldásorientált tartalmakra van igény: Hogyan készítsd el? Hogyan oldd meg a problémát? Hogyan kell elintézni? – ha ezekre a kérdésekre választ adsz, bizonyítod, hogy értesz a témához. Tudományos értekezést, semmitmondó írásokat sokan tudnak írni, de olyat, ami azonnal hasznosítható, bevethető megoldásokat tartalmaz, a legtöbb általános portál nem ad, ezért ez az a pont, ahol kezdőként, induló honlaptulajdonosként megszerezheted az olvasók figyelmét és bizalmát.
4 Comments
Kriszi
2009. augusztus 20. csütörtökMár bocs, de egy tudományos értekezés nem semmitmondó. Ne mossuk össze a kettőt (bár tény és való, hogy egyik sem blogra illő tartalom 🙂 ).
Éva
2009. augusztus 20. csütörtök„Az a tapasztalatom, hogy elsősorban a gyakorlatias, megoldásorientált tartalmakra van igény: Hogyan készítsd el? Hogyan oldd meg a problémát? Hogyan kell elintézni? – ha ezekre a kérdésekre választ adsz, bizonyítod, hogy értesz a témához. Tudományos értekezést, semmitmondó írásokat sokan tudnak írni, de olyat, ami azonnal hasznosítható, bevethető megoldásokat tartalmaz, a legtöbb általános portál nem ad, ezért ez az a pont, ahol kezdőként, induló honlaptulajdonosként megszerezheted az olvasók figyelmét és bizalmát.”
Az emberek azt szeretik olvasni, arra harapnak rá, amit amúgy is tudnak, és ezek általában közhelyes dolgok. Valaki viszont nem szereti blogbejegyzés gyanánt ismételgetni a közhelyeket.
Éva
2009. augusztus 20. csütörtökHogyan adjunk lejjebb az igényességből, avagy hogyan lehet a magas szintű tudást aprópénzre váltani?
Moni
2009. augusztus 19. szerdaRégen jártam itt. Már hiányzott. 🙂
Több írást elolvasva ismét csak rájöttem, hogy szeretem a praktikus felfogásod.
Elismerésem!
Ja, én is megtapasztaltam a tüzet is, vizet is. Meg a kérdéseket is.
Jókedvű napot!