Van egy termékem, amit szeretnék folyamatosan értékesíteni, pl. egy webáruházban, hogyan lehet azt megtenni anélkül, hogy állandóan árakcióznék? – tette fel a kérdést egy ügyfelünk. A válasz pedig az, hogy:
Először is: nagyon jó terméknek kell lennie. Olyannak, amire SZÜKSÉGE van a célcsoportodnak.
Minél alaposabban, jól láthatóan emeld ki a termék leírásában miben segít a termék, milyen problémát old meg.
Másodszor: adj rá egy visszautasíthatatlan ajánlatot. Olyan ajándékokat, kiegészítőket, amik valóban hasznosak, amik csábítóvá teszik a vevő szemében más hasonló termékekkel összehasonlítva is (nézz körül a piacon, milyen hasonló termékek vannak, mi gondolkodhat a vevőd még és a te termékedhez tedd hozzá mindazt, amit ők nem adnak)
Harmadszor: az oldal legyen szemléletes!
- Tegyél fel videót arról, hogyan kell használni a terméket!
- Mondd el egy videóban, hogyan is működik, kinek való!
- Vagy tegyél fel képeket a termékről használat közben!
- Tegyél fel ügyfélvéleményeket!
- Legyen fent minél több információ arról, mi is ez a termék.
Utána már csak annyi a dolgod, hogy folyamatosan küldöd a látogatókat az oldalra hírlevélből, a blogodból, a honlapodról, a Facebook oldaladról és hirdetésekből. (Itt találsz néhány ötletet, hogyan legyen változatos és ötletes a vevőszerzésed)
Több látogató = több vevő.
De azért még innen is tovább lehet lépni:
Negyedszer: Egy értékesítési oldalt tesztelni kell. Kezdd el hirdetni, küldd ki hírlevélben, hogy elindult! Aztán pedig figyeld meg, hogy
- Hány látogató érkezik az oldalra, melyik hirdetési, hírlevél-szöveg hozza a legtöbb látogatót,
- Amikor már legalább 1000 látogató megfordult az oldalon, számold ki, hogy a látogatók hány százaléka vásárolt (konverzió)
Ha a konverzió 1% alatt van, 3 eset lehetséges:
1) vagy a hirdetésed túl jó volt, sokan odakattintottak, de aztán elmentek, mert rájöttek, hogy itt vásárolni is kell. Ez akkor szokott előfordulni, ha nem volt benne a hirdetésben, hogy ez egy termék hirdetése vagy, ha túl csábító volt a szöveg. Facebook hirdetés esetén az is segít, ha a hirdetésedbe beleteszed a “Vedd meg most” (Shop now) gombot, így a hirdetésre nézve egyértelmű, hogy vásárlásról van szó). Onnan tudhatod biztosan, hogy a hirdetés túl jó, ha sokan kattintanak rá (3-5% vagy annál magasabb átkattintási arány) de a látogatók túl kevés időt töltenek az oldalon (5-10 másodpercnél nem többet)
Hol jelenik meg a Shop Now gomb?
2) A hirdetéseid nem a megfelelő célcsoportot érték el.
3) Az oldallal van valami gond (nem elég áttekinthető, nem eléggé jól megszerkesztett, nem működik az űrlap).
4) Csiszolnod kell még az ajánlaton. Ez utóbbi kettőre akkor gyanakodj, ha azt látod, hogy átlagosan 10 mp-nél több időt töltenek a látogatók az oldalon, de végül mégsem vásárolnak).
Ha a konverzió 1% feletti, akkor az oldalon érdemes még egy kicsit csiszolni:
-
– kiegészítheted az ajánlatodat valami jó kis garanciával,
– sok honlap használ olyan megoldásokat, amikkel meggyorsítja a döntést: pl. limitált számban elérhető ajándék, napi árakció, automatikusan megjelenő napi ajánlat (pl. egy másik termékkel együtt olcsóbban veheted meg, hogy a Booking.com visszaszámlálós megoldásairól már ne is beszéljek),
– feltenni chatet, amin lehet kérdezni az ügyfélszolgálattól,
– javítani a megrendelő űrlapon, hogy átláthatóbb legyen,
– lecserélni a megrendelő gombot valami színesre (tesztek szerint az aranysárga és a világoskék gomb hozza a legjobb eredményeket), hogy jobban vonzza a szemet,
– még több fizetési és szállítási módot feltenni (minél több van, annál jobb, a legtöbben ugyanis azt szeretik választani, amit megszoktak)
– átvállalni a szállítási költséget (sokan a szállítási költség miatt nem rendelnek a neten)
A rendszeres értékesítés legnagyobb hátránya az, hogy a vásárlók egy része egyszerűen nem vásárol. Nem azért, mert nincs rá szüksége vagy ne tetszene neki az ajánlat, hanem azért, mert mivel nincs határidő a döntésre, ezért elsőre nem vásárol, utána pedig elfelejti, hogy az oldalon járt.
Ilyenkor jön képbe a remarketing: a Google Adwords és a Facebook Ads is képes rá, hogy listát készítsen azokból, akik a honlapodon járnak és újra megcélozhasd őket hirdetésekkel, így nem feledkeznek meg rólad. Ezzel megtöbbszörözheted a vásárlóid számát.
És, ha még ezután is vannak olyan vásárlóid, akik nem vettek semmit, érdemes évente legalább 3-4 alkalommal valamilyen nagy akciót hirdetni. Ez nem feltétlenül árakciót jelent:
-
– adhatsz ajándékot 1 héten át, ha bármelyik termékedből vásárol,
– adhatsz árengedményt, ha több terméket vásárol,
– adhatsz ingyenes házhozszállítást 1 héten át,
– adhatsz valamilyen szolgáltatást ajándékba (pl. kérdezési lehetőséget, webináriumot, oktatást), ha egy adott időtartamon belül vásárol,
– adhatsz valamilyen terméket ajándékba, ha megrendeli a szolgáltatásodat.
Akcióra fel!
6 Comments
Katka
2015. március 30. hétfőSzia Ági!
A kérdésem, hogy hogyan tudom kiismerni a célcsoportom. Azt tudom, hogy kik ők, azaz azt meg tudom határozni, de az még nehézséget okoz, hogy hogyan tudjam meg, hogy mire ugranak, mi az ami érdekli őket. Ezt te hogyan csinálod?
Válaszod köszönöm szépen!
Üdv.: Katka
Vida Agi
2015. április 02. csütörtökSokféle módja van ennek. Utánanézhetsz, milyen kulcsszavakra keresnek (Google Kulcsszótervező Eszköz), elbeszélgethetsz velük személyesen és online, készíthetsz felméréseket, de én jobban szeretek felmérés helyett inkább indirekt reakciókat mérni, pl. melyik képre reagálnak, melyik szövegre reagálnak, milyen témák érdeklik őket, ezt blogban, Facebookon folyamatos kommunikációval, a statisztikák figyelésével nagyon jól meg lehet oldani.
Kata
2015. január 28. szerdaSzia Ági!
Azt szeretném kérdezni, hogy egyedi babaszoba dekorációkkal foglalkozó online vállalkozás esetén jó-e az a célcsoport meghatározás, hogy jómódú kismamák (és kispapák), akik nyitottak az egyedi megoldásokra.
Illetve, hogy a hirdetések a következő helyeken jelennének meg- nőgyógyászati magánrendelők, magzati diagnosztikai központok, őssejtbankok.
Köszönöm szépen a segítséget!
Kata
Vida Agi
2015. február 07. szombatA célcsoport meghatározása jó így. Mindig arra gondolj ilyenkor, ezalapján meg lehet-e találni a célcsoportot, tudod-e hol fordulnak ők elő, mik a médiafogyasztási szokásaik.
Biró Anett
2015. január 16. péntekKöszönöm Ági ezt a bejegyzést!Nagyon hasznos.
Én egészséges, lúgosító kávékat forgalmazok a webáruházamban és nálunk kétféle kedvezmény közül választhat a vásárló. Van egy azonnali 1000 Ft-os kedvezmény kuponunk. A másik: Ha megrendelés leadásakor kitölti a törzsvásárlói regisztrációt, akkor azonnal 22-28%-kal olcsóbban jut hozzá a ganodermás termékeinkhez.
Nyilván nálunk más, mert ezzel a jelentkezéssel partnerünkké is válhat és bármikor elindíthatja díjmentesen a saját üzletét.
De a termékek népszerűsítésére visszatérve, ezek nagyon jó ötletek. A videó készítésétől mindig nagyon félek, készülök rá, de mindig halogatom. :/ Pedig kétségtelenül a legjobb szemléltetőeszköz és sokan jobban szeretik 1 percben megnézni a dolgokat, mint 1 oldalon keresztül olvasgatni.
[…] Azért, hogy több vásárlód legyen, legyen minden évben legalább 4 kampányod, illetve az automatizált hírlevélsorozatodban is lehetnek beépített kampányok. A folyamatos vevőszerzés módszereiről itt írtam. […]