Rögtön lelövöm a poént. A kulcs a piackutatásban rejlik. De hogyan is csináld?
A növekedés legbiztosabb útja a marketingben:
Tudj meg egyre többet a vevődről!
⬇️
Egyre jobbat tudsz nekik nyújtani
⬇️
Egyre jobban tudod őket megszólítani
⬇️
Egyre többen választanak téged
Miért ismerd meg őket jobban?
– Mert az elején még nem vagy biztos a pozicionálásban és szeretnéd megtudni, mi van a vevők fejében a piacodról.
– Mert a vevővisszajelzések a legjobb fejlődési lehetőség, ebből tudsz a legtöbbet tanulni.
– Mert a visszajelzések segítenek a termékfejlesztésben, a szövegírásban, a vevőidre való ráhangolódásban.
– Mert a vevők visszajelzései a legjobb reklám is egyben.
Mikor kérdezz?
– Amikor megérkezett az első vevőd: kérdezd meg tőle, miért vásárolt!
– Amikor valaki feliratkozott a hírleveledre: kérdezd meg, miben segíthetsz neki!
– Ha új terméket szeretnél bevezetni: kérdezd meg, milyen legyen.
Hogyan kérdezz úgy, hogy választ is kapj?
1. A legjobb egyetlen rövid kérdés rögtön a megrendelés utáni köszönőoldalon.
2. A Booking.com megoldása is nagyon jó erre: nem egy kérdőívet küldenek ki és megkérnek, hogy töltsd ki (a hosszú kérdőív elveszi a kedvet a kitöltéstől), hanem rögtön a hírlevélben felteszik az első kérdést, amiben csak egy csillagra kattintva kell osztályoznod a várost, ahol jártál és miután a csillagra kattintottál, jutsz át a következő oldalra, ahol még néhány kérdés vár rád.
3. Váltogasd a kifejtős és a kattintós kérdéseket az űrlapon, így nem unják el a válaszadást!
4. Vásárlás után biztasd az ügyfeleket, küldj nekik egy emailt, amiben véleményt kérsz tőlük!
5. Tegyél fel 1-2 válaszos rövid, tesztszerű kérdéseket, erre könnyebben választ kaphatsz.
6. Szervezz nyílt napot, kérdezős napot 1-1 terméked a vásárlóinak, ahol kötetlenül mondhatják el, mi érdekli őket, mit nem értenek, mire lenne szükségük.
7. Ha van Facebook csoportod, kérd meg a vevőidet, hogy ott írják le a véleményüket 1-1 termékről (ez neked reklám is egyben)
8. Szervezz a régi törzsvásárlókból fókuszcsoportot, akiknek bemutathatsz egy-egy új terméket, kikérheted a véleményüket egy-egy újítással kapcsolatban.
Gyűjtsd a visszajelzéseket, az adatokat kezdettől fogva! Ez az, amivel a legtöbbet tanulhatod a célcsoportodról és amivel egyre jobbá és jobbá tudsz válni.