Egyszerűen: legyen terved!
De hogyan is készíts olyan tervet, ami
– segít előrébb jutni a vállalkozásodban,
– összeegyeztethető azzal, amit most csinálsz, nem vállalod vele túl magad,
– milyen évtervezési módszereket használj vállalkozóként, ha még kezdő vagy és milyet akkor, ha már régóta vállalkozol?
– mit és hogyan tervezz meg, ha több vevőt szeretnél elérni 2024-ben?
Ezekre a kérdésekre adtam választ ebben a 🌞 Gazdagmami Hétindító 🌞 élő adásban.
Évtervező módszerek vállalkozóknak: a mai adás vázlata:
Kezdőknek (ha eddig nem terveztél):
– Mi a következő célod?
– Ha még nem tudod merre tovább, mindig a vevőszerzés legyen a legfontosabb
Pl. Kampánynaptár egész évre (Milyen ünnepek lesznek, amikhez kapcsolódhatsz? Milyen szezonok, témák vannak az év folyamán, amikhez kapcsolódni tudsz?)
Ezen a héten honnan lesznek új ügyfeleim? A havi tervet bontsd le hetekre és így találd ki, hogyan éred el a vevőszerzési céljaidat!
pl. FB hirdetés, új ajánlat, 1 napos kuponakció, partnerrel való együttműködés
Következő szint: új érdeklődők szerzése
– Ezt is érdemes egész évre megtervezned
– Alap: legyen egy csalid, amivel új érdeklődőket (regisztrálók, hírlevél feliratkozók szerzel)
– 2. lépés: legyen kettő
– 3. lépés: legyen három …
és így tovább. Rotáld őket: pl. 3 hetente másikat hirdetsz, így nem un rá a közönség
Pl. megcélozhatsz mindegyikkel más célcsoportot, akinek érdekes lehet az ajánlatod, vagy egy-egy termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolhatod őket
– Ugyanígy kitalálhatod a közösségi médiában a követőszerző stratégiádat pl. minden hónapnak lehet egy központi témája és építheted aköré az ajánlataidat
Haladóknak (ha már van kialakult vevőszerző rendszered, de fejleszteni szeretnél):
Minden hónapra jelölj ki egy fejlesztésre szoruló területet (pl. honlap felújítása, új termék bevezetése stb.) és az adott feladatra fókuszálj!
Tervezési hibák, amit sokan elkövetnek:
– a közeli időszakra túl sokat tervezel, későbbre kevesebbet,
– túlszervezed magad, nem tudod felmérni, mi fér bele most
– nem gondolod át a részleteket csak a célra figyelsz vagy elveszel a részletekben
– túl általános a cél, ezért nem tudod hozzá tervezni a lépéseket (pl. a „valamivel több vevőt szeretnék” nem elég konkrét cél)
Tervezd meg velünk a 2024-es üzleti évedet a Sikeres Vállalkozás Tervező 2024 Online tréningen! >>