Az elmúlt napokban sok minden változott és sok minden bizonytalan.
Mit lehet tenni? Mire figyelj most?
Tényleg leállnak a futárcégek?
Mit tegyél, ha eddig főként személyesen szolgáltattál?
Van-e megoldás akkor, ha vásárokban értékesítettél és most ezek nincsenek?
Nem érdemes most vállalkozást indítani? Érdemes kivárni?
Halaszd el a termékbevezetésedet vagy a kampányodat?
Hogyan vészeld át anyagilag, ha a vállalkozásodnak nincsenek tartalékai?
Fel lehet készülni a járványt követő válságra kis cégként?
Hogyan lehet marketingezni válságban? Mi az, ami segíthet és mi az, ami nem?
Ebben az adásban ötleteket adtam és segítettem stratégiát kitalálni a helyzet megoldására.
Az élő adás vázlata röviden:
3 lehetőséged van most:
1. Csökkentett üzemmódra váltani és kivárni a végét
2. Valami újba fogni, üzleti modellt váltani
3. A jövőt építeni
A változás mindig kreativitásra ösztönöz, ha túllépsz a megszokott kereteken, képes leszel változtatni.
Mit lehet tenni?
– amit csak lehet online megoldásra cserélni (oktatás, megbeszélések, találkozók)
– házhozszállításnál csökkenteni a személyes kontaktus lehetőségét (pl. egy előre megbeszélt helyen hagyni a csomagot)
– kiszolgálni a régi ügyfeleidet új, online megoldásokkal (pl. személyes oktatás, tanácsadás)
– biztonságos (maszk, fertőtlenítő, kesztyű stb.) házhoz kijárós szolgáltatást szervezni törzsvevőknek, ha igénylik
– online megcsinálni azt, ami eddig személyes volt (élő közvetítés, piac, online vagy videóchaten keresztüli értékesítés)
– kommunikálni milyen intézkedéseket tettél és hogyan fogsz segíteni nekik, ez csökkenti a bizonytalanságérzést,
– Kérdezd meg a vevőidet, mire van szükségük, miben segíthetsz nekik!
– előkészíteni a veszélyhelyzet utáni időszakot (email lista építés, követőszámépítés, tartalommarketing)
– gyakrabban és több kisebb kampányt csinálni, hogy folyamatosan legyenek vevőid,
– Adj segítséget, tanácsot az ügyfeleidnek a nehéz helyzet jobbá tételére (pl. mivel szórakoztassák a gyerekeket, hogyan szervezzék az életüket, mit főzzenek, hogyan tanuljanak otthon a gyerekkel stb.)
Fontos: dolgozz ki marketingtervet a válság idejére és kövesd azt! Az aggódástól és a tehetetlenségtől nem fogsz előrébb jutni, a terv viszont segít átvészelni a nehéz időszakot.
Amivel mi segítünk neked a válság idején:
Vállalkozónők Adok-Veszek Csoportja A válsághelyzet alatt minden héten vasárnap vállalkozói piacot szervezünk.
Kezdő Vállalkozók Tartalommarketing Csoportja Oszd meg, mit és hogyan kommunikáltál a helyzettel kapcsolatban, segíts ezzel másoknak is a pontos kommunikációban!
Vállalkozónői Kerekasztal Közösség Online kerekasztalok minden hónap második péntekén, minden héten kedden, csütörtökön és szombaton elérheted a korábbi kerekasztalok hangfelvételeit
Instagram Itt a következő hetekben minden nap bemutatok majd 1-1 vállalkozásról szóló könyvet egy kis videóban – egy kis önfejlesztés és kedvcsináló az olvasáshoz 🙂