Azt szeretnéd, hogy minél több követődhöz jusson el a legújabb akciód híre? Mit tehetsz meg ezért a hirdetésen kívül?
1. Aktivizáld az olvasóidat
Még mielőtt bármit is mondanál a termékedről, az új akciódról, kezdd el aktivizálni az olvasóidat! Érd el, hogy minél többen szóljanak hozzá a bejegyzéseidhez, hogy a már meglevő követőtáborod közösséggé kovácsolódjon (és ismét elkezdje látni a bejegyzéseidet a hírfolyamban).
Mit tehetsz ennek érdekében?
- Tegyél ki rövid kis tesztet 3 kérdéssel, ahol a kérdéshez tartozó betűt kell beírni hozzászólásba válaszként! (Pl. Téged melyik zavar jobban?, Melyik témára vagy leginkább kíváncsi?, Ha választhatnál, hova utaznál el szívesebben?)
- Csigázd fel a közönségedet pl. így „Hamarosan új meglepetéssel jelentkezünk itt az oldalon. Egyelőre csak annyit árulhatok el róla, hogy április 4-étől érhető majd el és olyasvalamiről van szó, amit még soha nem csináltunk. Írd be hozzászólásban, hogy „Igen”, ha kíváncsi vagy rá, mi lehet az!”
- Tegyél fel egyszerű kérdéseket, amire válaszolva az olvasók megoszthatják a tapasztalataikat, élményeiket! (pl. Mi az a film, amit szerintd mindenkinek kötelező lenne látnia?, Mi az a zene, amitől mindig jó hangulatod lesz?)
2. Cserélj fejlécképet!
Cseréld le a fejlécképedet egy ideiglenesre, amit a kampány idején használsz.
Beleteheted a képbe az új termék képét, a kampány időtartamát, az akció lényegi információit, a kép leírásába pedig a linket, ahol vásárolhatnak.
Fontos: az aktuális Facebook fejléckép méret 820×312 pixel, ekkora képet kell készítened, ha azt szeretnéd, hogy jól nézzen ki az oldalon)
3. Áruld el mikor indul!
Legkésőbb a kampány indulása előtt 1 héttel tegyél ki egy postot arról, hogy mikor kezdődik majd a kampányod. Minél látványosabb, annál jobb. Rajzolhatsz egy naptárat, amin pontosan látszik, mikor lesz az adott nap. Ezt akár kézzel is felírhatod és lefotózhatod a rajzodat vagy elkészíthetsz egy havi naptárat itt, készíthetsz belőle egy screenshotot és valamilyen rajzoló szoftverrel (pl. Paint, Gimp), bekarikázhatod rajta a kampány kezdetének időpontját.
De csinálhatsz visszaszámlálást is minden nap 1 poszttal. Ezt szintén megrajzolhatod bármilyen grafikus szoftverrel, kézzel, kirakhatod a visszaszámlálás számait egy fehér papírra gyöngyökből, száraztésztából (vagy bármi másból, ami a témádhoz illik), vagy használhatod ezt a visszaszámláló oldalt, ahol többféle dizájnból és beállításból választhatsz. Ha elkészült, klikk a 3 csíkos menüre a visszaszámláló mellett, állítsd fullscreenre, készíts egy screenshotot és máris megvan a kép, amit a Facebookon használhatsz.
TIPP: Ugyanitt egyébként nagyon jó visszaszámlálókat találsz, amiket a honlapodra vagy blogodra tudsz beilleszteni
3. Jelöld be a terméket!
Vedd fel a Facebook boltodba vagy a Szolgáltatások közé az adott terméket/szolgáltatást és a kampány ideje alatt minden poszthoz illeszd be kapcsolódó termékként, így még többen találnak majd rá, mintha csak simán a poszt alá betennél egy linket.
Így csináld:
4. Írj az ajánlatodról!
Néhány kérdés, amiről érdemes 1-1 posztot írnod:
- Miért érdemes pont most vásárolni tőled?
- Miért pont ebben az akcióban?
- Miben segít a terméked a vevőnek?
- Hogyan segít a terméked a vevőnek?
– ezek mindegyikéről írhatsz 1-1 posztot (és a végéről ne felejtsd ki az ajánlatodra mutató linket sem!)
5. Hirdess nyereményjátékot!
Ha szeretnéd, hogy sokan megnézzék, mi is ez az új termék, a kampány előtt 1-2 héttel hirdethetsz egy nyereményjátékot, amiben az új terméket lehet megnyerni.
Ilyenkor nem az a cél, hogy sokan osszák meg az oldaladat vagy a posztot, hanem az, hogy aktivizáld az olvasóközönségedet és felhívd a figyelmet az akcióra.
Például szólhat arról a játék, hogy meg kell indokolni, miért szeretnének eljönni és az nyer, akinek a hozzászólására a legtöbben szavaztak.
Ha játékot szervezel, ügyelj arra is, hogy szabályosan csináld!
6. Tarts kérdezős napot!
Ha úgy látod, sok kérdés van a termékeddel kapcsolatban, meghirdethetsz egy kérdezős napot az olvasóidnak, amikor feltehetik azokat a kérdéseket, amikben bizonytalanok, ezzel bizalmat építesz és segítesz a bizonytalan vásárlóknak is.
7. Posztold ki a vásárlói véleményeket!
Tedd ki a már meglevő vásárlói véleményeket, leveleket, videókat a Facebookra is!
Ha még nincsenek ilyenek, megkérheted néhány vevődet, hogy írják le kommentben a véleményüket, így élőbb és még hitelesebb lesz.
8.Élőzz!
Ennek van most a legjobb organikus elérése, kár lenne kihagynod. Rengeteg ötlet van, mire használhatod őket ezek közül néhány:
- szervezz élőben termékleleplező alkalmat, amikor a lepel alól elővarázsolod az új termékedet,
- tarts nyereményjátékot, amiben az élő adás ideje alatt hozzászólók és az adás tartalmával kapcsolatban helyesen válaszolók vehetnek részt.
- szervezz visszaszámláló bulit is a kampány lezárása előtti utolsó órában,
- rendezz kérdezős alkalmat, ahol feltehetik a kérdéseiket azok, akik valami miatt még nem döntöttek.
Érdekesebbé teheted az élő adást, ha nem simán mobillal veszed fel, hanem OBS-t használsz.
Az élő eseményeid között lehetnek olyanok, amiket jó előre meghirdetsz (akár 1-2 héttel korábban is, ezeket érdemes eseményként is felvenned) és olyanok, amiket csak 1-2 órával korábban posztként hirdetsz ki az oldaladon, ezzel még nagyobb figyelmet generálsz. Az élő adásnak nem kell hosszúnak lennie, 10-15 perc is elég 1-1 alkalommal.