A vevőid nézegetik az oldaladat, megdicsérik a termékedet, de aztán mégsem vásárolnak?
Azt mondja érdekli az ajánlatod, aztán mégsem kéri?
Miért van az, hogy a webáruházakban 80% a kosárelhagyók aránya?
Ebben az élő adásban a vevő agyában utaztunk.
Megnézzük, mi játszódik le a vásárló fejében vásárláskor, mi az, ami meggyőzi és mi az, ami elbizonytalanítja.
Milyen hormonok dolgoznak bennünk a vásárlás folyamán?
Milyen érzelmek segítenek vagy éppen gátolnak meg a vásárlásban?
Megmutatom, azt a három tényezőt, ami ahhoz kell, hogy megtaláld a tökéletes eladási pillanatot, azt, amikor a vevő tényleg készen áll a vásárlásra és szívesen megteszi azt.
Ha ezeket ismered, többé nem lesz gond KINEK, MIKOR és HOGYAN hirdess ahhoz, hogy vásárlóvá váljon.
Az élő adás vázlata (és checklista)
(1) Miért nem vásárolnak?
Ha kiteszed a posztot az oldaladra, de nem vásárolnak, mi lehet az ok?
1. Kevesen látják (érd el, hogy többen lássák: oszd meg újra, oszd meg másként, többször is írj egy-egy ajánlatról, oszd meg más formátumban (videó, galéria stb.), hirdesd meg!)
2. Kevesen kattintanak (legyen benne több helyen is a link, írd ki, hogy „kattints ide”)
3. Kattintanak, de mégsem jutnak át az oldalra vagy hamar bezárják (nézd meg, elég gyorsan töltődik-e be az oldalad, látják-e mobilról, elég figyelemfelkeltő-e a címsor – a címsor célja, hogy rávegye az embereket, hogy tovább olvassák az oldaladat, ha semleges vagy nem elég érthető, nem olvasnak tovább)
4. Kattinanak, de gyorsan bezárják az oldalt, ha:
– nem jól olvasható az oldal,
– rossz helyre küldöd őket (pl. a webáruház nyitólapjára vagy más olyan oldalra, ahonnan még nem tud rendelni, csak továbbkattintani)
– nem azt látja az oldalon, amit a hirdetésben ígértél.
(2) Érett-e már a vásárlód a vásárlásra?
Minden célcsoportot másként kell megszólítani. Ha nem azokat éred el, akik érettek a vásárlásra, nem fognak vásárolni:
1) Problémája van és gyors megoldást keres: ők hamar vásárolnak, csak egy jó ajánlatra van szükségük, elérheted őket közvetlenül vagy előzetes kommunikációval (hírlevél, posztok), elérheted, hogy „kinevelődjenek”
2) Problémájva van és arra kíváncsi, a te megoldásod-e a megfelelő: az oldalon igyekezz meggyőzni őt, illetve előzetes kommunikációval (blog, videó, hírlevél stb.) add át, miért téged érdemes választania, miért a te megoldásod a legmegfelelőbb neki (illetve kinek a legmegfelelőbb a te ajánlatod)
3) Problémája van, de nem tud dönteni, mert túl sok az infó a piacon: a hitelességed és a beléd vetett bizalom győzi meg, amit meggyőző személyes szakmai jelenléttel tudsz átadni neki.
4) Van problémája, de nem égető megoldani: kommunikálhatod felé, miért érdemes időben döntenie és nem halogatni.
5) Nincs problématudata, de van problémája: előzetes kommunikáció szükséges (blog, videó, hírlevél, Facebook és Instagram posztok), hogy felismerje a problémát és elkezdje keresni a megoldást.
6) Nincs problématudata, de lehet probléma: meg kell győzni a megelőzés fontosságáról (pl. számokkal és a halogatás negatív következményeivel)
7) Nincs problémája és nem is lehet (ők nem célcsoport)
(3) A döntési folyamat:
Találkozik a márkáddal -> Érdeklődni kezd -> Vásárol
Ha ajtóstól rontasz a házba és rögtön el akarsz adni, az rengeteg pénzbe és energiába kerül, csekély eredménnyel.
(4) Amire még figyelj oda:
– a honlapod (posztjaid stb.) helyesírása,
– legyenek jól tagoltak a szövegek (kiemelések, felsorolások, alcímek, képek),
– sok fotó, videó, hogy egyértelmű legyen, mi a termék, hogyan néz ki, mit fog kapni,
– szolgáltatásoknál is részletesen sorold fel, mit kap, ha jelentkezik,
– sok vevővélemény az oldalon,
– tipikus kifogások és az arra adott válaszok,
– mindig legyen Call to Action, azaz mondd el, miért most vásároljon!
Kapcsolódó bejegyzések:
Vannak látogatók a honlapodon, de mégsem vásárolnak? Miért?
Apróságok, amik miatt nem vásárolnak tőled, pedig semmibe sem tart őket megoldani