Nem minden vevőd ugyanolyan. Máshol tartanak. Mások a motivációik. Másként látják a termékedet. Más szempontok fontosak a számukra.
De mik azok?
Hogyan ismerheted meg őket jobban?
És hogyan győzd meg a különféle vásárlói csoportokat?
Erről volt szó ebben a 🌞Gazdagmami Show 🌞 élő adásban!
Az adás vázlata:
Az adásban háromféle ügyféltipizálási módot mutattam meg:
1. Vásárlási szándék szerint
– Van problématudata és aktívan keresi a megoldást
A vevőknek csak egy kis része
Elérheted őket Google keresőből, Google hirdetéssel, Pinterest hirdetéssel, jól célzott Facebook vagy Instagram hirdetéssel
Amivel meggyőzheted: egy jó hirdetés és egy megoldásközpontú ajánlat
– Van problématudata, de nem igazán keresi a megoldást
Elérheted őket jó tartalmakkal (közösségi média posztok, videók, blog stb.), ami elérhetővé teszi a megoldást
Amivel meggyőzheted: ha rávilágítasz, hogy van megoldás és elérhető + egy jó ajánlat
– Nincs problématudata, de van problémája
Sok-sok tartalommal tudod elérni, hogy valóban megoldást akarjon a problémájára
Amivel meggyőzheted: bizalomépítés, rávilágítani mi történik, ha nem keres megoldást
2. A vállalkozásodtól való távolság szerint
3. Motiváció szerint
– Céltudatos: eredményt akar, menő, különleges akar lenni, VIP kiszolgálást szeretne, a legjobb terméket/szolgáltatást, az a fontos neki, hogy értékeld őt és a választása értékesebbé tegye az egyéniségét, a pénz nem számít
– Elemző: biztonságot akar és a kockázatokat minimalizálni, biztos nem lesz gond?, biztos megoldja?, biztos ez a megoldás a legjobb?
– Humán: ne legyen vele gond, legyen kényelmes, konfliktusmentes, biztosan nekem is segítsen, legyen kedves a kiszolgálás legyen kihez fordulni
(ezekről a típusokról ebben a bejegyzésemben is olvashatsz)