Nem jó a szöveged? Most lehet kérdezni!

Köszönöm a rengeteg megfejtést a reklámszövegírós játékra! A nyertes neve nem más, mint:

Zsanett, aki az Üdülés, Szállás Szlovákiában tulajdonosa! Ő nyerte a belépőt az értékesítési készségeket fejlesztő „Három a kislány” tréningre.

Most pedig Te következel, kedves szövegírásban megfáradt Olvasóm…

Igen, Te, aki nem tudja, mit mondjon az ügyfeleinek.
Aki nem tudja, miről szóljon a nyitólapja, hogyan reklámozza a hírlevelét.

Te, aki bizonytalan benne, hogyan, milyen szavakkal kéne eladnia termékét/szolgáltatását.

Te, aki újra meg újra átírod a szövegeidet és úgy érzed, nem olyan jó az egész, de nem tudod, hol és hogyan javíts bele.

És igen, Te is, aki cégeknek értékesít és nem tudja, feléjük hogyan és mit kéne leírni.

Ezen a héten mindannyian kérdezhettek tőlem a szövegírásról, én pedig válaszolok itt a blogban, mindenkinek!

Miről lehet kérdezni?

    – Mit írjak a honlapom nyitólapjára?
    – Hogyan fogalmazzam át a hírlevelemet reklámozó bannert, hogy többen iratkozzanak fel?
    – Hogyan írjak érdekesebb hírleveleket?
    – Mit írjak a DM leveleimbe?

Bármiről, ami az online vagy offline reklámszövegírással kapcsolatban számodra jelenleg fejtörést okoz.

A kérdéseidet legkésőbb csütörtökön éjfélig várom a hozzászólások között.

250 Comments

Comment navigation

  • Reka Ivanics

    2010. október 14. csütörtök

    Kedves Ági,
    Nekem is az a bajom, mint fent pár sorstársnak – nem a láb, a pucér lábfejet bírom, szerintem egyedi, és vagány továbbá teljesen illeszkedik a vállalkozz otthon témához – hogy sokan nézik az oldalam, meg a képeket, meg minden, és tetszik nekik, de mégse érzem, hogy karakteresen más lennék, mint a többi szolgáltató, hogy aki megnézi az oldalamat, azt megragadja valami.
    Ha nem termékem van, hanem egy szűk szegmenst célzó szolgáltatásom, hogyan
    – lehetnék karakteresebb, annyira hogy emlékezzenek rá, és ha lovacskázni akarnak, én jussak eszükbe
    – bővíthetném a vendégkörömet? Nagyon helyhez vagyok kötve.
    Köszönöm a lehetőséget, és minden jót Nektek!

    • Reka Ivanics

      2010. október 14. csütörtök

      A reply után kéne egy javít gomb is 🙂 A vendégkör bővítésnél természetesen arra gondoltam, hogy én tényleg jó vagyok, és megéri eljönni hozzám messziről, de ezt így nem írhatom le… De nincs ötletem a finomítására.

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Attól lehetnél karakteresebb, hogy nem ugyanazt mondod, mint a többiek, hanem azt, amire az emberek kíváncsiak: meg tudom ezt tanulni, érdemes akkor is elmennem, ha még soha nem lovagoltam, nem fogok leesni a lóról, miért jó lovagolni stb. Az ügyfélszerzésben meglovagolhatod (:)) azt a trendet is, hogy sokan mennek erre a vidékre wellness nyaralásra, szerintem szállodákkal, panziókkal kéne összefognod: a legegyszerűbb az, ha kiteszed hozzájuk a szórólapodat, de olyat is lehet, hogy ők kínálnak eleve olyan nyaralásokat, amiben benne van a lovaglás is. De olyat is csinálhatsz, hogy a környékre látogató turistáknak szervezel oktatásokat, lovasprogramokat és azt az interneten és a környékbeli szállodákban, éttermekben is hirdeted (legjobb erre a célra a szórólap) Egy példa: http://www.fertodikirandulas.hu/ (ez nem lovas cég, de ők ilyen szervezett túrákat, programokat hirdetnek, a neten és a környéken mindenütt elérhető)

  • Eszter

    2010. október 14. csütörtök

    Kedves Ági!

    Nekem először blogom volt, ami még megvan: http://caterpillarschool.blogspot.com/
    és itt írok újabb bejegyzéseket, küldök hírleveleket. Készítettem egy honlapot saját tárhellyel: http://hernyosuli.hu/ , hogy könnyebben megjegyezhető legyen, de a blog url-jét nem írnám át, nehogy elveszítsem az eddigi látogatókat vagy azokat, akik úgy jutnak el hozzám, hogy régen írt hozzászólásaimnál kattintanak a blogomra (ahol még a régi url szerepel) vagy ezt meg lehet valahogy oldani?

    Ha írsz véleményt a két oldalamról azt külön megköszönöm 🙂

    • Eszter

      2010. október 14. csütörtök

      A blogom, a caterpillarschool nem csak arról szól, amiről a termékem.

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Azt tudod tenni, hogy a blogba minden bejegyzés végére kiírod, hogy „Elköltöztünk, szép új honlapunkat itt találod meg:www.hernyosuli.hu” és felteszel erről egy utolsó bejegyzést is, valamint az oldalsávba is kiírod.

      Az oldal témája egyébként szuper, gratulálok 🙂 A nyitólapon írhatnál kicsit mindarról,ami az olvasó fejében jár: miért érdemes tanítgatni a csemetét, mi az előnye, miért érdemes vállalni ezt a macerát, mit veszíthetnek, ha nem csinálják, mit tanulhatnak tőled ezen az oldalon, miért nem érdemes megvárni, hogy „majd az iskolában megtanulja a nyelvet” stb

  • Arwenvirág

    2010. október 14. csütörtök

    Szia Ági,

    Folyamatosan olvasom a hírleveleidet és a blogot és az elhangzott
    tanácsokat figyelembe véve csináltam egy honlapot. Szeretnélek megkérni, hogy nézz rá legalább a főoldalamra, biztosan van még csiszolnivaló rajta!

    köszi
    Joli
    http://www.arwenvirag.hu

    • Vida Agi

      2010. október 17. vasárnap

      Az oldalad alapvetően jó, néhány észrevétel:
      – az oldalsávban a 100% garancia háttere fehér, szebben nézne ki középre rendezve és szürke háttérrel
      – az „Emlékeztetünk fontos dátumokra” szolgáltatás reklámja így nem túl hatékony, inkább valami olyat kéne írni, hogy „Nem szeretnéd elfelejteni a névnapokat? Segítünk! Katt ide >>”
      (a képnek most csúnya kerete van alatta, ezen úgy tudsz változtatni, ha a kép kódjába beleírod a záró kacsacsőr elé, hogy border=0)
      – Ha van egy ilyen klassz szolgáltatásotok, hogy mindig rendelkezésre álltok, akkor azt sokkal jobban ki kell emelni! Az oldalsávban tegyetek egy nagybetűs címsort, hogy „Későn jutott eszedbe?” és utána „Semmi gond, ha este jut eszedbe, hogy elfelejtettél virágot venni a feleségednek, vagy hétvégén ugrik be, hogy a nagymamának is vinni kéne valamit, hozzánk bármikor fordulhatsz.”
      – A menü túl sűrű, könnyű eltévedni benne, ezért a menüpontokat jobban kategorizálnám nagy betűkkel, mert így a sok menüpont között elvész az olvasó (például CSOKROK, ESKÜVŐRE, AJÁNDÉKCSOMAGOK stb.) és ezek alá a főoldalak alá tenném be a kisebb oldalakat is (tehát pl. lenne egy CSOKROK oldal és alatta a Rózsacsokrok stb. belinkelve, valamint ugyanez a menüben is megjelenne), a rólatok szóló információkat is betenném egy kiemelt RÓLUNK menüpont alá is.

  • Heni

    2010. október 14. csütörtök

    Szia Ági,
    lehet, hogy a problémámon a sok gyakorlás segítene csak, de azért megkérdezem.
    Mikor bejegyzéseket írok, azt veszem észre, hogy átmegyek egy mesterséges, körülményes, túlcizellált üzemmódba, kitörlök, újraírom, de így sem lesz mindig jobb. Korábban soha nem írtam nagyobb olvasótábornak, szeretnék megfelelni az olvasóknak is, meg magamat is adni, de az igazit, nem ezt a „mű-Henit”. Szeretem, hogy Nálad nincsenek felesleges közhelyek és nagyon sok a tartalom, magamról meg úgy érzem, hogy néha olyan körülményes vagyok.
    Nem tudom, hogy szólítsam meg az olvasókat (Ti vagy Te) és hogy írjak alá (én vagy mi). Szeretnék egy picit professzionálisabb látszatot kelteni, mert azt gondolom, hogy attól hitelesebb leszek, ehhez nekem a „mi” jobban társulna. Te mit gondolsz?
    Az általánosabb kérdéseken túl egy konkrét is: http://mikellababanak.hu/home/konyvajanlo-szuloknek-bagdy-emoke
    Őszinte kritikát várok erről a cikkről.
    Köszönöm a segítséget.

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Nyugodtan tegeződhetsz, hiszen sorstársak vagytok 🙂
      A másik problémára meg szerintem az a megoldás, hogy „légy önmagad” (tudom, könnyű mondani :)) Úgy írjál, mintha beszélgetnél az olvasóval, mintha itt ülne veled szemben és akkor természetes lesz.

      Szerintem jó a cikked 🙂

  • Kátya

    2010. október 14. csütörtök

    Nagyon szeretem a hírleveleidet, és nagyon szeretem a mondanivalódat, a gondolataidat…
    De már nem merem kinyitni ezt a honlapod, mert valahányszor rápillantok, orrbavág a (bocs, piszkosnak tűnő) meztelen lábfejed, és borzaszt, és elriaszt! Engem iszonyúan zavar, hogy mezitláb beszélgetsz velem ilyenkor
    ne haragudj

    • Rita

      2010. október 15. péntek

      Érdekes, nekem meg az az érzésem, hogy de jó neki, OTTHON lehuppant a szőnyegre és dolgozik kicsit, amíg a gyerkőcök hagyják.
      Ilyen egyszerűen! Én is ezt akarom! 🙂

      • jankababa

        2010. október 16. szombat

        Nekem is kifejezetten tetszik ez a vizuálisan kifejezett közvetlenség. Főleg mivel én imádok mezítlábaskodni otthon. 🙂

      • Vida Agi

        2010. október 18. hétfő

        Ez egyébként tényleg így szokott lenni 🙂 Pizsamában, alvásidőben, mezítláb, két legózás között – bárhogyan és bármikor, amikor hagy az aprónép 🙂

  • Patak Cs. Gyöngyvér

    2010. október 14. csütörtök

    Köszönöm én is a lehetőséget!

    Az én konverzióm egész jó, mind a „csalira” való feliratkozás, mind a könyvrendelés tekintetében – a szám mégis viszonylag kevés, mert kevés a látogató…
    Másik két oldalammal (egyik csak leendő) és a blogommal foglalkozom, ezért nem szeretnék folyamatosan tartalmat fejleszteni ezen az oldalon, annak ellenére, hogy tudom, hogy keresők szempontjából ez kulcsfontosságú lenne.

    Hogy a szövegírás nehézségeinél maradjak, abban szeretnék segítséget kérni, hogy milyen adwords hirdetés szöveget írjak. Volt már egy kampányom, nem túl nagy sikerrel – igaz, a beállításokban nem is nagyon merültem el… A „szoptatás” szóra pedig óriási a verseny. A futott szövegem ez volt:
    Mi lehet a megoldás?
    Szoptatási tanácsok és lelki támasz
    egy vidám könyvben Olvass bele itt:
    http://www.szoptassugyesen.hu

    Vagy lehet, hogy érdemesebb lenne az ingyenes „csali anyagot” hirdetni?

    Előre is köszönöm a választ! (Másét is!:))

    • Mészáros Anikó

      2010. október 14. csütörtök

      Gyöngyvér!
      Ez csak az én magánvéleményem, de szerintem adwords-ben inkább a csalit érdemes hirdetni. Aztán ha feliratkozott, kapja a sorozatot, amiben a termékről is kap infot. Szerintem…

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      érdemesebb a csalit hirdetni, sokkal több az átkattintás és a feliratkozó is.

      • Patak Cs. Gyöngyvér

        2010. október 16. szombat

        Köszönöm! Akkor áttérek! 🙂

        • tikemi

          2010. október 27. szerda

          Kedves GYöngyvér! A blogspotos blogodon hogy érted el, hogy a bejegyzéseknek csak egy része jelenjen meg egy oldalon?

  • Murányi Gabriella

    2010. október 14. csütörtök

    Kedves Ági! Köszönöm, hogy megismertetted a webmesterség fortélyait, és mindezt olyan egyszerűen és világosan.
    Boldog lennék, ha megtisztelnél látogatásoddal weboldalamon. 🙂
    További szép és sikeres napot kívánok!

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Jól gondolom, hogy ez egy angol nyelvű weboldal eredetileg? Mert először a magyar fordítás jelent meg, és elég érdekes mondatok voltak benne. Szerintem, ha angolul vállalsz ilyesmit, akkor a translate funkciót inkább vedd ki, mert elég értelmetlen így a szöveg.

      A másik, hogy a nyitólap alján a leírás után betennék egy olyan linket, hogy „Kérjen most árajánlatot!” és ez mutasson egy olyan oldalra, ahol egy űrlapon keresztül árajánlatot lehet kérni (ezt a Google Docs űrlapszerkesztőjével is megcsinálhatod)

      • Gabriella Murányi

        2010. október 18. hétfő

        Köszönöm Ági! 🙂 Bele is kezdek és még egy pár ötletem támadt, a válaszaidat olvasva, amit próbálok megvalósítani.
        Mindenkinek további sikeres szép napot kívánok!

  • jankababa

    2010. október 13. szerda

    Szia Ági! Ránéznél a honlapomra? Igaz nem akarok rajta eladni semmit, ez egy közösségi oldal, de kíváncsi vagyok, hogy mi a véleménye egy szakértőnek… nekem igazából nem a szövegírással van bajom, hanem azzal, hogy nincs időm foglalkozni vele… egyszer indítasz egy olyan topicot is, ahol az időbeosztásról kérdezhetünk? 🙂

    • Nagy Éva

      2010. október 14. csütörtök

      Igen-igen IDŐBEOSZTÁS!!!!! támogatom az ötletet!!:D

      • Mészáros Anikó

        2010. október 14. csütörtök

        Újpestimami! Megnéztem az oldalad, nagyon jó az ötlet!!! Sajnos nem találtam kapcsolati infot, mailcimet vagy hasonlót (de lehet, hogy csak én nem vettem észre), pedig szerettem volna írni neked. Én is Újpesten lakom, babás-kisgyerekes témám van, szívesen konzultálnék veled, partnerség stb. Kérlek, írj a meszaniko kukac gamil.com címre! Köszönöm! Anikó

        • jankababa

          2010. október 16. szombat

          Igazad van, jó hogy most az orromra koppintottál, fel is teszem gyorsan az e-mailt! Nagyon örülök, hogy végre találtam egy újpesti mamit, valahogy olyan kevesen vagyunk a netes közösségben…

    • Vida Agi

      2010. október 17. vasárnap

      Erről volt egy videósorozatom tavasszal:
      http://www.youtube.com/watch?v=B8MzBoeWYJA
      http://www.youtube.com/watch?v=22Eqx2t8pDs&feature=related
      http://www.youtube.com/watch?v=XIZgJo5q6OI&feature=related

      Egyébként minden tavasszal szervezünk időgazdálkodás tréninget Idővarázs címen Vidi Ritával közösen azoknak, akiknek ez nagy problémát okoz.

  • Ribizli

    2010. október 13. szerda

    Bocsi a g lemaradt.. De nem jó.Mi lehet a baj?Töltöttem fel képet is!!

  • Ribizli

    2010. október 13. szerda

    Bocsánat Ági,de Dénes útmutatása alapján regeltem az avatarra és most csak kipróbáltam hogy tesz-e be nekem képet a hozzászólásomhoz…

    • Vida Agi

      2010. október 14. csütörtök

      Ribizli, várni kell egy fél napot, ennyi az átfutási ideje.

  • Méhész Lászlóné Szilvi

    2010. október 13. szerda

    Kedves Ági!
    Ez nagyon jó lehetőség! Én most jutottam el odáig, hogy ezerrel dolgozok valamin, amit most még nem vernék nagy dobra. Sajnos azonban még nincs weboldalam, bár az írással kapcsolatban nekem is lennének kérdéseim, hisz ez az első alkalom hogy komolyan írok, és még nem igazán találom a saját hangom. Örülnék, ha majd később véleményeznél néhány dolgot. Ezért szeretném megkérdezni, lesz még ilyen lehetőség?
    Köszi!
    Méhészné Szilvi

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Szoktam máskor is ilyen nyílt napokat rendezni, de hamarosan lesz erre webinárium formájában is lehetőség.

      • Méhész Lászlóné Szilvi

        2010. október 19. kedd

        Köszönöm szépen!

  • Szilvi

    2010. október 13. szerda

    Kedves Ági!
    Az én kérdésem az lenne, hogy milyen a jó banner szöveg? Csináltam pár bannert, de nem vagyok elégedett. Mit írjak rá, hogy rá is kattintsanak az emberek?
    A bemutatkozó oldal tényleg fontos? Kb. eddig ha 10-en nézték meg mióta megy az oldal. Szerintem az én oldalamnál ez nem olyan fontos, hisz a Pesti Est-nél sem tudjuk kik írják, és nem is ez a fontos, hanem hogy megtaláld benne az aktuális programokat. Te mit gondolsz erről?
    Előre is köszi a segítséget!
    Szia: Szilvi

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Nem minden oldalnál szükséges a bemutatkozó oldal, a tiéd pont ilyen. Nálad a kereshetőség és a navigáció a legfontosabb, hogy gyorsan megtalálják az információkat és az egyes programokról minden fentlegyen (hol, mikor, mennyiért, hogyan, kinek való stb.)

      Banner: mihez kellene banner? Anélkül, hogy tudnám, mire gondolsz, csak általánosságokat tudok írni 🙂 A lényeg, hogy tudni kell, hova készül a banner, hova kerül majd ki. Mondjuk, ha egy kismama oldalon hirdetsz, akkor a kismamákhoz szóljon a szöveg és a kép lehet egy anyuka egy babával.

  • Mészáros Anikó

    2010. október 13. szerda

    Ági!
    Én folyamatosan úgy érzem, nem elég jó a nyitóoldalam. Nem tudom pontosan megfogalmazni, hogy miért, és nincs jó ötletem, mit csináljak rajta másképp. Tudom, kellene/jó lenne „rendes” sales oldal a csaliknak, meg a tanfolyamoknak… Előbb-utóbb elkészülnek azok is…
    Úgy vélem, egy csomó jó és fontos info van az oldalon, de ez nem jut el mindenkihez, akit érdekel(het).
    Strukturálás?

    • Gitta

      2010. október 13. szerda

      szia! Az én monitoromon nézve eléggé aprók a betűk, főleg az oldalsávban. Gratulálok az oldalhoz, meg a rengeteg facebook követőhöz! 🙂

      • Mészáros Anikó

        2010. október 14. csütörtök

        Kedves Gitta! Köszönöm az észrevételt és a gratulációt :)! Ez a betűméret a sablon beállítása, igyekszem kitalálni valamit. Vagy lecserélni a sablont… Ez utóbbit már úgyis tervezem egy ideje…

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Nem a betűméret a rossz és a sablon is jó. Amin szerintem változtass, azok a kék betűk, nem megy a zöld fejléchez, a cím lehetne mondjuk inkább sötétebbzöld, az jobban illik hozzá. A másik gond, hogy ez a három mondat nem címsor igazán. Lehet ezt a gondolatmenetet követni, amit ez a három mondat mond, csak más formában. Például:
      Sírós, hasfájós baba – MEGNYUGTATVA!
      Baba mellett háztartás – ELINTÉZVE!
      Közlekedés és séta kényelmesen – MEGOLDVA!

      Ne csak arról írj a nyitólapon mire jó a hordozókendő, hanem rögtön válaszolj a kételyekre is: nem teszi tönkre a gerincét, újszülötteknél is használható, anya háta sem fog fájni stb.

      Ezt a mondatot „A hordozott babák nyugodtabbak, kevesebbet sírnak, és ritkábban fáj a hasuk is.” így írnám át: Nyugodt, kiegyensúlyozott, mosolygós baba – a hordozás pontosan ezt adja meg a számodra.”

      • Mészáros Anikó

        2010. október 16. szombat

        Köszönöm!
        Érzem és tanulom a „MÁS” szemléletet. Ebben is nagy segítséget jelentenek számomra a soraid.

  • VKati

    2010. október 13. szerda

    Kedves Ági!
    Nagyon belejöttem a kérdezősködésbe! Nyújtsd a kisujjadat…
    Szeretném, ha az oldalon lévő fotókat valami szép képnézegető programmal tudnám megmutatni. A widgetbe már sikerült kiraknom a Jalbum Badge nevű pluginnal egy fotóalbumot, de én nem ezt szeretném, hanem ha az egyes menüpontok alatt egy képnézegetővel lehetne látni a fotókat. (Megjegyzem, egy bemutatkozó önarckép-sorozatot lehet, hogy érdemes lenne a widgetbe odarakni, felülre, nem? Bár oda egy bemutatkozó videót gondoltam, kérdezz-felelek stílusban.)
    Egy linket sikerült beillesztenem a pecsétes téglák szülő oldalára, de az a jalbum.net ingyenes tárhelyére visz, ahova a a fotókat feltöltöttem egy albumba. Nem akarom oda átterelni a látogatókat!
    Hogyan lehetne ezt ízlésesen megoldani?
    Előre is köszi!
    Vkati

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Javaslom, hogy próbáld ki ezt, nagyon szép galériákat lehet vele készíteni és a honlapodon jelennek meg: http://www.cooliris.com/developer/

      • VKati

        2010. október 18. hétfő

        Próbáltam már, én kicsit szédülök, mikor elszáguldanak előttem a képek, de tényleg nagyon mutatós. Még próbálkozom…
        Nagyon köszönöm!
        VKati

  • gitta

    2010. október 13. szerda

    Ági, bocsi, csak még annyi, hogy most a lámpást megcsináltam normál betűvel, az e-bookos meg a nálam h3-ként beállított betűvel van végig. Melyik a jobb?
    a menüben hogyan lehet más a neve mint amit a címsorba beírok? vagy jó így is? (kicsit túl sok egész mondat van már a menümben)

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Van egy olyan új menüpont a Megjelenés alatt, hogy Menü, itt lehet egyedi menüt készíteni egyedi nevekkel. A lámpás oldal sokkal jobban néz ki.

  • Angela

    2010. október 13. szerda

    Kedves Ági,
    Véletlen kerültem ide, és éppen ma. Több éve blogolok, és most nagyon fontossá vált, hogy a blogból, illetve új témámból ,imél előbb nagy látogatottságot, majd később bevételt érjek el. Egyelőre a blogspoton vagyok, miközben olvasom ezt az oldalt, és próbálok majd továbblépni, kitágítani a témát, és talán előbb- utóbb önálló honlapra költözni. Kérlek, hogy nézd meg, hogy egyáltalán érdemes- e ebben a körben mozdulni, és ha igen, akkor merre, és hogyan. Köszönöm előre is a segítséget.

    • Nagy Éva

      2010. október 13. szerda

      Ritkán olvasok blogokat, mert nem szeretm, hogy nincsenek a megszokott menüpontok.A téma amiről írsz nagyon érdekes és szerintem rengeteg irányba lehet elmozdulni, de mint olvasó írom, hogy jó lenne, ha a blog úgy íródna, hogy vannak általános menügombok is, ahol háttérinformációk olvashatók a témáról, tematikus cikkek, letölthető játékötletek (pl leírás), történetek, orvosi magyarázatok, megoldások,tanácsok.. Nem így túl káoszos..
      És bocsánat a hozzászólásért, nem Ági vagyok. csak megnéztem, és hátha laikus is hozzászólhat..

      • Angela

        2010. október 13. szerda

        Köszönöm, minden érdekel. Pontosan ez a célom, hogy normális weboldal formációba ültessem át menüpontokkal, egyebekkel. És valóban, a háttérinfókat is összeszedem. Legalább alátámasztják mindazt, amit a saját tudásomból, illetve a tanultakból gyúrok össze.

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Jó a téma, érdemes ezzel foglalkoznod, nagy igény van rá.
      És gratulálok a blogodhoz, nagyon tartalmas és igényes 🙂

      • Angela

        2010. október 16. szombat

        Köszönöm

  • VKati

    2010. október 13. szerda

    Kedves Ági!
    Nagyon tetszik, hogy lehet tőled kérdezni, tegnap óta fontolgatom, merjek-e, hiszen annyi mindennel foglalkozol. Aztán úgy döntöttem, miért ne, ha már Te ajánlottad fel…
    A honlapunkat egy -mára eltűnt-grafikus csinálta a fenti formában. Most arra adtam a fejemet, hogy a te tudásanyagaid segítségével én aktualizálom. Rendkívül élvezem, bár óriási kihívás -vagy talán pont azért.
    1.Jó lenne megtartani a nyitólapon azt az egyetlen beköszönő képet ami sok mindenkinek tetszik, csak nem tudom, továbbkattintanak-e? Ha jónak tartod, azt meg tudod mutatni, hogyan lehet a WordPress alatt egy ilyen szimpla nyitóoldalt csinálni?
    2.Azt is érzem, hogy ami az általam kreált honlap (www.teglarium.com/proba/) kezdőoldalán van, nem oda való, de nem tudom, mit írjak oda. Lehetne ez az oldal a nyitókép után, az üdvözlő kép nélkül?
    3.Aztán sok minden van még, amin csinosítani szeretnék, és még a szövegekről nem is beszéltem… Összességében milyennek látod? Jó irányba vágom a bozótot?
    Nagyon sokat köszönhetek neked! További sok sikert!
    VKati

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Szép és ízléses az oldalad, gratulálok 🙂

      1. Sajnos az a tapasztalat, hogy nem kattintanak tovább az ilyen nyitólapokról, szerintem inkább mondj le a szép képről és legyen olyan a nyitólapod, amit a proba alatt csináltál.

      2. Igen, a nyitókép nem kell. Amire ügyelj: annyira jó ez az alapdizájn, ne rontsd el csúnya színes betűkkel, különösen ne oda nem illő színekkel (barna háttéren piros betű). Ehelyett használj drapp, halványbarna betűket, sokkal szebb lesz.
      Az oldalsávban se használj kék hátteret a feliratkozáshoz, egyáltalán nem illik az összképbe.
      Ne legyen a teljes szöveg középre rendezve, csak a címsorok és az alcímek, így nehezebben olvasható a szöveg.

      A szöveggel kapcsolatban: arról írjál, miért jó a bontott tégla, milyen nehéz jó bontott téglát venni, és ti hogyan tudtok neki segíteni ebben – ebben a sorrendben. Többször is ismételed a szövegben ugyanazt a gondolatot a 10%-nyi törött tégláról, ezt elég csak egyszer beleírni.
      „A múlt újraéled” és hasonló szép gondolatok helyett inkább olyan alcímek kellenek, ami a látogató fejében jár, amikor az oldalt olvassa: Biztosan jó lesz-e ez nekem? Nem kapok-e rossz minőséget? Mennyit takaríthatok meg vele? Mire alkalmas a bontott tégla és mire nem? Nem fog-e összedőlni a házam, ha régiből építem? stb.

      Feleslegesek az ilyen címek, hogy: „Üdvözöljük…” ehelyett inkább olyan cím kell, hogy „Tudtad, hogy bontott téglával nemcsak rengeteget spórolhatsz, hanem egyedi, különleges falfelületeket is nyerhetsz?”

      Egy ilyen oldalnál sokat számít a sok kép, az ötletek, hogy mi mindent lehet csinálni szép téglából, ezekből tegyél fel minél többet, a blogban is adhatsz ötleteket, mi mindenre használhatják a téglát (belső terekhez pl) és hogyan.

      • VKati

        2010. október 18. hétfő

        Köszönöm, Ági!
        Az üdvözlő képtől való megválásról még a férjemet kell meggyőzni. A piros szín az én szememet is bántotta, csak gondoltam, ha a grafikusnak ez szép, akkor bennem van a hiba, de megerősítettél a ki nem mondott érzésemben.
        A kék háttér a betűszínekkel együtt azért van, mert még nem találtam meg, hol lehet változtatni:-)
        A szöveg ötleteid elindították bennem, merre tovább, köszi!
        VKati

  • Nagy Éva

    2010. október 13. szerda

    micsoda új reply funkció:)

    • Nagy Éva

      2010. október 13. szerda

      válaszolok magamnak;) próbaképpen

      • Nagy Éva

        2010. október 13. szerda

        hát ez nagyon jó!!

  • gitta

    2010. október 13. szerda

    Kedves Ági, még egy kérdés:
    Nekem most a blog a nyitólapom, azaz 10 kivonat esetleg kis képpel, és tovább gombbal. (Külön oldal a bemutatkozás)
    Érdemes-e csinálni statikus nyitólapot (rajta e-book, meg a partnerek termékei, meg ami még kell) vagy amíg nincs elég nagy látogatottság, meg kiépült szakértői imidzs, addig csak a blog legyen? Köszönöm a választ!

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Ez ízlés kérdése, mind a kettő jól működhet, nekem is az egyik oldalam ilyen, a másik olyan. Attól függ, honnan jönnek a látogatók. Ha elsősorban a nyitólapodat linkelted be mindenhova, ha a hirdetések ide mutatnak, akkor jobb, ha ez egy kapuoldal, és a feliratkozást reklámozza, ha elsősorban a keresőforgalomra építesz vagy kapu aloldalakra érkeznek hirdetésekből a látogatók, akkor szólhat a nyitólap a blogról is.

  • Horváth Judit

    2010. október 13. szerda

    Szia Ági!
    Már többször átírtam a hírlevél oldalamat…, de valahogy nem akar kialakulni a végleges formája.
    Szeretném megkérdezni, hogy még jobban kibontsam a „problámát”, illetve mit kellene még rajta átírni/változtatni.
    Előre is köszönöm a válaszodat:
    Judit

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      A korábbi változathoz képest ez már sokkal jobb. Most várj egy kicsit, milyenek lesznek az eredmények, aztán ha szükséges, akkor lehet változtatni rajta.

      • Horváth Judit

        2010. október 16. szombat

        Ági, köszönöm szépen.

  • Pal Kinga-Klara

    2010. október 13. szerda

    Kedves Ági!
    Én arra lenék kiváncs,hogy hogyan lehet megirni úgy szövegeket,hogy eladjak valamit (például egy karkötöt) anélkul,hogy a vevő úgy érezze,hogy rá akarok sozni valamit?
    Kinga

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Nagyon egyszerűen: gondolj bele, hogyan mész be mondjuk egy butikba vásárolni: már pontosan tudod, mit szeretnél venni, és olyan árut keresel, tehát már nem kell meggyőzni téged arról, hogy akarj vásárolni, mert már szeretnél, és nagyjából azt is kitaláltad, hogy mit. Éppen ezért nem az eladásra kell fókuszálni mindenáron, hanem arra, hogy nagyon akarják a termékedet. Nálad ez azt jelenti, hogy tegyél fel gyönyörű képeket a blogba a termékekről, írj az elkészítési folyamatról, mutasd meg, milyen ruhához lehet felvenni őket, írj lelkesedéssel és szeretettel arról, amit csinálsz és akarni fogják a termékedet. Jó előkészítés után már nem nagy kunszt az eladás.

      • Pal Kinga-Klara

        2010. november 03. szerda

        Koszonom a valaszt.hasznos tanacsot adtal,meg is fogadom.Koszonom.

  • Zsanett

    2010. október 13. szerda

    Ildikó, köszönöm szépen! 🙂

  • Ildikó

    2010. október 12. kedd

    Szia Ági!
    Amiket a többiek kérdeztek, arra privátban fogsz válaszolni vagy a honlapon keresztül, hogy mindenki tanulhasson belőle?
    Én is ugyanazokat a kérdéseket tenném fel: mi a jó honlap főoldali szöveg, hírlevél csali szöveg.
    Vannak-e olyan jól bevált trükkök, mondatok, amik témától függetlenül mindenhol beválnak?

    Zsanettnak én is gratulálok! :-))

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Igen, itt válaszolok mindenkinek, ma érkeznek az első válaszok!

      • Ildikó

        2010. október 13. szerda

        Köszi Ági!
        Ebből nagyon sokat fogunk tanulni. 🙂
        Ha időd engedi,(és a német vagy angol nyelv nem jelent gondot), akkor ránéznél az én oldalamra is? Mi az, amin mindenképpen változtatnom kellene?
        (Ha az idegen nyelvűség miatt nincs rá időd, kapacitásod azt is megértem, akkor is sokat fogok tanulni a többieknek adott válaszodból is.)
        Köszönöm 🙂

        • Vida Agi

          2010. október 16. szombat

          Nagyon jó az oldalad 🙂 A németek szeretik a visszafogott, lényegre szorítkozó szövegezést, az ő oldalaik is ilyenek és a tiéd pont passzol ehhez a stílushoz, náluk a nyomulós amerikai duma kevésbé megy. Szép a dizájn, ötletesek a kis fogacska ikonok, teljesen passzol a témához és a német/osztrák ízlésvilághoz is. Gratulálok!

        • Ildikó

          2010. október 17. vasárnap

          Köszönöm Ági! 🙂

  • Zsanett

    2010. október 12. kedd

    Piroska!
    Nagyon szépen köszönöm. Remélem a kívánságod, ami egyben az enyém is valósággá válik.
    Zsanett

    ui. Változott a helyzet, mégis vagyok! 🙂

  • Marosi Móni

    2010. október 12. kedd

    Szia Ági,
    Olvasom a kometekben, hogy sokan nem tudják, hogy tegeződjenek vagy magázodjanak-e az olvasóikkal.Mivel én esküvőszervezéssel foglalkozom, a tegezést választottam, de amin sokat gondolkodtam, az az, hogy egyesszámot vagy többes számot használjam-e.
    Hisz ebben általában együtt döntenek a leendő megrendelők:-) erről neked mi a véleményed?

    Válaszodat előre is köszömöm

    Móni

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      A te témádban is tökéletesen működik a tegeződés, viszont természetesen a párokról többesszámban kell írni.

  • Franciska

    2010. október 12. kedd

    Hello!

    Kérlek nézd át a honlapom és szólj hozzá mivel lehetne hatékonyabb!

    Köszi előre is!

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Az a gond az oldaladdal, hogy túl bonyolult, tele van felesleges elemekkel, kiemelésekkel. Nem azzal kell vezetni a figyelmet, hogy színes betűkkel, csillagokkal kiemeled azokat a dolgokat, amik szerinted fontosak, hanem azzal, hogy az oldal egyszerű és a lényegről szól. Ha elsősorban az a célod, hogy tanácsadókat vegyél fel, akkor a nyitólapon legyen egy leírás arról, kiket vársz tanácsadónak és mit kell csinálni. Rögtön az oldal elején, a nyitólapon írd le, hogy csak bizonyos körzetekből vársz jelentkezőket, mert nagy csalódás, ha valaki megnézi az oldalt és csak a Csatlakozás oldalon veszi észre, hogy ő nem csatlakozhat.

      Ha emellett a termékértékesítés is cél ezen az oldalon, akkor azt javaslom, legyen a nyitólapon két doboz: egy a termékértékesítésnek (új katalógus stb), egy a tanácsadó-felvételnek.

      Ha tanácsadónak szeretnék jelentkezni, akkor első körben nem érdekes számomra, milyen új termékek vannak, csak az érdekel:
      – mit kell csinálnom,
      – milyen segítséget kapok ehhez az AVONtól,
      – vállalkozónak kell-e lennem ehhez,
      – mennyit kereshetek,
      – kapok-e tanácsadóként kedvezményt a termékekből
      stb.

      Ezeket a kérdéseket kell megválaszolnod.

      A Csatlakozzon hozzánk alatt ebből sokat megválaszolsz, de túl körülményes a szöveg, kicsit olyan, mintha egy fordítógép fordította volna angolból…

      A címsort át kéne írni: azt a sort teljesen kivenném, hogy „Olvassa végig…”, ha jó címsorod, akkor úgyis végigolvassák majd.

      A „Szeretne…” kezdetű címsort valahogy így kéne átírni: „Szereted a minőségi kozmetikumokat? Akkor miért ne ajánlhatnád őket másoknak is!”

      Ezután áttekinthetően, felsorolás-szerűen válaszolj azokra a kérdésekre, amiket feljebb feltettem, lehet eleve kérdés-válasz formában is, ez sokkal hatékonyabban fog működni, mint a mostani ömlesztett szöveg.

      Ne legyen sokféle színű betű, pláne ne használj ezen a rózsaszín háttéren piros betűket: sokkal szebb a sötétszürke vagy a fehér betű, ez olyan apróság, ami profibbá teszi az összbenyomást.

      A menüben van egy elírás: a tájékoztató egy „j”

      Mivel ez a téma nagyon látványos, az AVON katalógusok, a termékek csomagolása szép, ezért ezeknek kéne dominálni az oldalon, jobb lenne egy világosabb dizájn és sok-sok termékfotó az oldalra, ez az, ami szavak nélkül is kedvet csinálna a csatlakozáshoz.

  • Faragóné Keserű Judit

    2010. október 12. kedd

    Kedves Ági!

    Amivel én foglalkozom az az egészséges kávé. Már egyre többen ismerik, hallottak róla, nézegetik az oldalt, de valahogy mégis félnek kipróbálni.
    Vajon mivel lehetne feloldani ezt a gátlást? Az oldalon minden információ megvan, de jó lenne valami olyan szöveg, ami cselekvésre ösztönöz!

    Köszönöm!
    Judit

    • Judit

      2010. október 14. csütörtök

      Tudom, Ági, mindig azt mondtad, hogy MLM esetén csináljunk külön oldalt a terméknek és az üzleti résznek. (Amúgy folyamatban van, hogy ennek is, annak is csinálok egy WordPress alapú honlapot.)
      Ezen honlapomon azonban együtt van a kettő. Egy ilyen szöveg is hatásos lehet?
      „Attól, hogy rendelsz 1 doboz kávét nem kell törzsvásárlónak lenned!
      Attól, hogy törzsvásárló vagy, és rendszeres fogyasztó még nem kell hálózatot építened!
      De ha szeretnél egy jó online MLM-ben részt venni, akkor nagyon jó eszközt kapsz a kezedbe, és egy jó segítőt – engem!”

      • Vida Agi

        2010. október 16. szombat

        Sokat segíthetsz nekik a szöveggel és ha megfelelően navigálod őket az oldalon. Például a nyitólap aljára leérve kéne tenni még a ganodermaültetvények elé egy linket, hogy „Nézze meg kávékínálatunkat!”
        Ezenkívül a címsort át kéne írni: „Ön milyen kávét iszik?
        Ha nem akar lemondani a kávézás öröméről, de az egészségére is szeretne odafigyelni, a megoldást itt találja.”

        helyette: „Ki mondta, hogy a kávézás egészségtelen? Kávézzon Ön is magas vérnyomás, gyomorégés és savasodás nélkül!”

        Szerintem nem azért nem rendelnek, mert attól félnek, MLM-ezniük kell, hanem azért, mert ez egy drága termék és nincsenek meggyőződve róla, hogy valóban megadja azokat az előnyöket, amiket ígér. A másik, hogy a termékek nevéből nehéz első látásra kihámozni mi is ez (tudom, ezen nem tudsz változtatni :)), de ezután ráadásul még mindenféle ismeretlen összetevőkről is írnak a szövegben, amikről nem lehet tudni micsoda. Például, mi az a „100%-os tisztaságú lingzhi”. Azért nem vásárolnak, mert senki nem akar olyan terméket inni, amiről nem tudja, micsoda. Ha van rá mód, akkor ezekbe a termékismertető szövegekbe le kéne írni, mik ezek az alapanyagok, mire valók, miben segítenek.

        • Judit

          2010. október 16. szombat

          Köszönöm a válaszokat!
          Egy részét továbbítom a marketing- és webszakértőnknek! 🙂
          Az, hogy drága termék, hm. Egy sima Nescafe 3 in 1 tényleg olcsóbb. Érdemes megnézni az összetevőit. Én napi 1 kávét iszok meg, ami napi 140 Ft-ot jelent. Nekem ez így nem drága, főleg amilyen hatással van az életemre.
          Aki nem olvassa el a honlapot részletesen az valóban nem tudhatja, mi az a “100%-os tisztaságú lingzhi”, de ha valaki megnézi a második fület, abban le van írva: a ganoderma, és ebben le van írva, amiket hiányoltál!
          Aki elég időt szán, akár a blog elolvasására, akkor sok mindent megtudhat a termékekről. De javaslatod alapján fogok írni egy termékbemutató bejegyzést.

          Köszönöm szépen!
          Judit

        • Vida Agi

          2010. október 17. vasárnap

          Ez így van, de ezeket csak te tudod, hol vannak. De nem engem kell meggyőznöd, hanem azt, aki betéved az oldaladra 🙂 Egy átlag felhasználó bejön a nyitólapodra, elolvassa a szöveget, bemegy a termékekhez és egy csomó mindent nem ért. Hiába írod le egy helyen, ha ő oda el sem jut, mert nem keresi. A fontos dolgokat többször kell leírni és nem a blogba, hanem ott és akkor, amikor a vásárlási döntést meghozza a felhasználó, és a fontos infókért ne kelljen kattintgatni, mert minden egyes kattintás rontja a vásárlási konverziót.

          A drágát azért mondtam, mert ez fel fog merülni a fejében. Neked nem a drága kávék a konkurenseid, de még csak nem is a legolcsóbbak, hanem az Omnia, mert magyar embernél ez az alap kávé (ismerek olyan kávézótulajdonost, akik piackutatást csináltak erről, kiderült, hogy nem érdemes drága, különleges kávét tartani alapból, mert a többségnél az Omnia íz az, amit igazán szeretnek)
          Akkor tudsz sok kávét eladni, ha a két legfontosabb kifogást kezeled: miért jobb ez, mint a hagyományos kávé, és miért igya instant formában (a kávéporokkal szemben vannak fenntartásai annak, aki szeret kávézni, nem olyan jó az íze, mint a kotyogón frissen lefőttnek stb.) Szerintem pl. ha tudnátok ingyen termékmintát küldeni (persze nem mindenkinek, hanem valamiért cserébe, pl. több adatot kéne megadnia magáról az oldalon vagy továbbküldenie a feliratkozási lehetőséget 3 barátjának), vagy szerveznétek olyan kávézós napokat, amikor el lehet menni és megkóstolni a termékeket, azzal el lehetne oszlatni az ízzel kapcsolatos kétségeket.

        • Judit

          2010. október 17. vasárnap

          Köszönöm, hogy újra válaszoltál. Most írhatnék ide újra sok mindent, de valóban nem akarlak meggyőzni! 🙂 És a fő téma itt a szövegírás. Ezen a honlapon az Én történetemet, a blogot, és a kapcsolatot tudom szerkeszteni. A saját WordPress-es oldalt ebben a témában majd igyekszem a Te koncepciód alapján felépíteni, megírni. Egyébként a VHK napra vittem Neked is egy kóstolót, főleg, hogy pont egy kávé volt a plakátotokon. De nem voltál ott. 🙁 Viszont pont Vidi Rita mondta nekem, hogy ő is már hallott sokat erről a kávéról, de még nem tudta magát rávenni, hogy kipróbálja. Én adtam neki egyet, úgyhogy megkérdezheted Tőle, hogy ízlett neki, és milyen hatással volt rá! 🙂

        • Vida Agi

          2010. október 18. hétfő

          Sajnálom, hogy nem tudtunk találkozni 🙁 Nem vagyok az a lógós típus, pláne, hogy hetekig dolgoztunk rajta, hogy ottlehessünk, de a fiam előző este kórházba került 🙁

    • Faragóné Keserű Judit

      2010. október 20. szerda

      Sajnálom. Igen, ez az Anyák sorsa. Én is minden programot úgy tervezek, hogy megyek, hacsak a gyerekek le nem betegednek. Szerencsére eddig még mindig megúsztuk.

  • Mészáros Adrien

    2010. október 12. kedd

    Kedves Dénes, bocsi hogy offtopik lesz de kipróbálom!

  • Szabó Dénes

    2010. október 12. kedd

    Pap Zsuzsa: gravatar.com – reggelsz, e-mail címhez feltöltesz képet. Kész. Blogok általában felismerik a képet.

  • Varga Piroska

    2010. október 12. kedd

    ZSANETTNAK SZERETETTEL GRATULÁLOK!
    NAGYON ÜGYES VAGY, SZUPPPPER AZ OLDALAD.
    KÍVÁNOM, HOGY LEGYEN SOK LÁTOGATÓD ÉS PERSZE VEVŐD!
    Piroska

  • Ribizli

    2010. október 12. kedd

    Szia Ági!

    Én totál kezdő vagyok. Régóta olvasom az oldalaid,de sajnos most jutottam addig hogy lett egy saját weboldalam.Ezt alakítgatom,de olyan jó lenne ha ránéznél esetleg/ha van kapacitásod erre/,mert azért vagyok nagyon bizonytalan hogy üzletépítéssel kapcsolatban hogyan kell jó honlapot szerkeszteni? Mi az amire felfigyelnek az emberek? Mert ugye ez nem egy szolgáltatás mint olyan sok itt hozzászólónak?

    Előre is köszönöm
    Ági

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Az oldaladdal az a gond, hogy nagyon összevissza, nehezen olvasható. Sokféle színű betű, széttöredezett bekezdések (túl nagy a lyuk a bekezdések között) és nem is derül ki igazán, mit kínálsz. Mivel itt angol nyelvű oldalakról van szó, oda kéne regisztrálniuk, ettől a legtöbb ember pánikba esik, mert nem tudnak angolul. Nagyon alaposan és pontosan le kell írnod, hogy ezek angol nyelvű oldalak, de nem kell félni, mert te lépésről lépésre elmondod, hogyan kell használni, mit kell tenni, hogyan kell beregisztrálni, hogyan lesz ebből pénz.

      A másik kérdés itt a bizalom: senki nem akar ismeretlen idegen nyelvű oldalakra regisztrálni, eleve gyanúsak az ilyen ajánlatok, ezért eleve mínuszból indít az oldalad az olvasónál bizalmi szempontból. Ez nem gond, csak tudni kell róla és eloszlatni a gyanúját, bizonyítékokat mutatni, miért működnek ezek a lehetőségek, hogyan működnek, pontosan mit kell csinálni – és akkor pozitívba hozhatod a bizalmi mérleget.

      Amit még észrevettem: ahol például a befektetői klubról írsz. Aki éppen valami mellékállást keres, azt nem a divíziók meg a bérelhető luxusrepülő érdekli, hanem az, hogy hogyan lesz neki ebből pénze, mit kell csinálni. Leírhatod persze, mivel foglalkozik a cég, de hagyd ki az angol szavakat, azokat a szavakat pedig, ami szakszó (divízió, befektetői holding stb. tessék megmagyarázni neki és elmondani, miért előny ez az ő számára, ha pedig nem előny, akkor nem kell leírni)

      A menüt is átalakítanám, senki nem kattint olyan menüpontra, amiben nem tudja miről van szó. Most ez a sok idegen nevű ismeretlen cégnév pont ezt váltja ki az olvasóból. Ehelyett ilyen menüpontok legyenek: Hogyan lehet itt pénzt keresni? Pénzkereseti lehetőségeink, Mit kell csinálnom? stb. Tehát azokra a kérdésekre válaszolj, amik felmerülnek a fejében és ezek alá tedd be (simán linkeld bele az oldalak szövegébe) a különféle cégeket és ajánlatokat.

      • Ribizli

        2010. október 27. szerda

        Köszönöm Ági, sokat segítettél.
        Szép napot!

  • Mészáros Adrien

    2010. október 12. kedd

    Kedves Ági és a többiek!

    Kérlek nézzétek meg az oldalamat, és hogy mit kellene tennem,
    hogy több tanítvány jöjjön az indiai tánc óráimra.
    Illetve azt szeretném még kérdezni, hogy
    mit javasolnátok infóterméknek, ami egy véletlenül odatévedőnek is vonzó lehet és megfogja.
    http://www.indiaitanc.hu

    Köszönettel és üdvözlettel,
    Adrien

    • Vida Agi

      2010. október 15. péntek

      Kevesen vannak, akiknek maguktól eszükbe jut, hogy indiai táncot tanulnának. De. Táncolni, mozogni sokan szeretnek, ezért a nyitólapodnak nem arról kell szólnia, milyen tanfolyamok vannak, hanem arról, milyen tánc ez és kinek való. Miért jó, ha a kislányomat ide viszem? Miért jó, ha felnőttként megtanulom? Miért jobb nekem, ha hozzátok megyek, mintha hastáncra?

      Emellett javaslom, hogy tegyetek ki a nyitólapra egy videót (vagy akár többet is), mert ebben a témában a kép többet mond minden szónál.

      Az oktatásaitok többféle célcsoportot ölelnek fel, ezért mindegyiket másként kell megszólítani és reklámozni is másként kell nekik. Például a szalagavatósoknak készülhet egy külön oldal arról, mennyire jópofa, ha a hagyományos táncok helyett az indiait választják és részletesen leírjátok miben tudtok segíteni. Betanítás, ruha. Utána ezt az oldalt külön hirdetitek Adwordsben, kifejezetten a szalagavatósokra fókuszálva.

      Aztán másik csoport a gyerekeknek szóló foglalkozások, itt kell írni egy oldalt külön csak a szülőknek: miért jó, ha a gyerek elkezdi ezt a táncot, mit tanul belőle, miért jó ez neki stb. és erre megint készülhet egy külön hirdetés Adwordsben.

      Egy észrevétel még: a sötétlila háttéren a fekete betű nehezen olvasható, világosszürke vagy fehér betűt javaslok.

      • Vida Agi

        2010. október 15. péntek

        A csalira vonatkozó kérdésedet kifelejtettem 🙂 Itt is többféle lehetőség van: a leghatékonyabb az lenne, ha többféle csali lenne, külön a felnőtteknek, külön a gyerekes szülőknek. Az egyik az indiai tánc jótékony hatásaival foglalkozhatna – női, alakformálási, spirituális szempontból, lehetne benne konkrét tippeket adni, milyen egyszerűbb gyakorlatokat, mozgássorokat lehet otthon is megcsinálni, alaplépések stb. A másik arról, milyen mozgásformát válasszunk a gyereknek és miért jó neki a tánc, mit fejleszt stb.

        • Adrien

          2010. október 17. vasárnap

          Köszönöm szépen!
          Remélem hamarosan találkozhatunk valamilyen alkalomból!

          Üdv, Adrien

  • Pap Zsuzsa

    2010. október 12. kedd

    Még egy kérés:
    Hogyan tud a képem megjelenni? Van avatarom. Mi tegyek?

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      ugyanazt az e-mail címet kell itt is megadnod hozzászóláskor, amit a gravatar.com-on megadtál.

  • Pap Zsuzsa

    2010. október 12. kedd

    Kedves Ági!
    Azt kérem Tőled, véleményezd a blog szövegeimet (téma, stílus). Úgy gondolom, ez nem annyira publikus, ezért örülnék, ha e-mailben küldenéd.
    Üdvözlettel
    Pap Zsuzsa

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Zsuzsa, szerintem jó a blogod és ezt nyilvánosan meg is mondom 🙂 Viszont figyelj az elgépelésekre, különösen, ha kiemelt szövegrészekről van szó (Metropol pl)

  • Csányi Andi

    2010. október 11. hétfő

    Kedves Ági!

    Én a bejegyzések írása közben is azzal vagyok bajban, hogy hogyan szóljak hozzá az olvasóimhoz, egyes számban (te…) többes számban (mi…, ti…) Még soha nem írtam hírlevelet és DM levelet, milyen terjedelemben érdemes írni? A jó szlogen vagy egy személyes történet a figyelemfelkeltőbb egy értékesítési oldalon?
    A jelenlegi „egyszerű” blogomat a közeljövőben át fogom költöztetni máshova, lesz értékesítési oldal, és mindenképpen szeretnék hírlevelet is, ezért engem most ezek a kérdések foglalkoztatnak a leginkább.

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Háziasszonyok egymás között nyugodtan tegeződhetnek, te is háziasszony vagy, ők is azok: miért magázódnátok? Nyugodtan tegezhetsz és írhatod azt is, hogy „mi”.

      A hírlevél terjedelme: attól függ, milyen hírlevél. Ha egy e-mail tanfolyam részéről van szó, vagy egy teljes blogbejegyzést kiküldesz, akkor az lehet hosszú, és ha mondjuk hetente 1-2 ilyet küldesz, akkor el is olvassák. Ha viszont azt szeretnéd, hogy kattintsanak át, akkor a levél inkább rövid legyen. De itt is sokat számít a tapasztalat, az, hogy mit írsz, hogyan írsz a levélbe, mindenkinek magának kell kitesztelni, nála mi működik igazán.

      Az értékesítési oldalnál a címsor nagyon fontos, ez az, ami „eladja” az egész oldalt, ha nem jó a cím, akkor nem olvassák végig az oldalt sem. Egyébként meg a történetek nagyon hatásosak itt is.

  • Detti

    2010. október 11. hétfő

    Kedves Ági!

    A blogom http://csaladbaratutazas.blogspot.com/
    néhány napja indult útjára, jelenleg kialakulóban van. Az elképzelésem szerint partnerprogramokon keresztül hozna kezdetben bevételt a családi programajánlat. Jelenleg az ingyenes szervezési tanácsadón dolgozom, és folyamatosan igyekszem újabb ajánlatokat feltenni. Mihamarabb szeretnék beiratkozni a tanfolyamodra, most az a célom, hogy megkeressem az árát!
    Igazából olyan iránymutatást kérnék Tőled, hogy a tartalmi elemeim hogyan tudnak hatékonyak lenni már a nyitó lapon

    Köszönettel Detti

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Néhány észrevétel: a feliratkoztató ablak betűtípusa más, mint a szövegé (alapvető tipológia szabály, hogy a talpas (pl. Times) és a talpatlan (pl. Arial) betűtípusokat nem keverjük az oldalon belül, mert csúnya)
      A színessel kihúzott hátterű betűknél olvashatatlan a szöveg, mert sötét alapon sötétek a betűk, szóval, ahol piros a háttér ott legyen fehér a betű és jól fog kinézni.

      Nagyok a sorközök: ahol bekezdés van, ott túl nagyok a közök, ezért nehezen olvasható az oldal, olyan benyomást kelt, mintha szétesett volna.

      • detti

        2010. október 16. szombat

        Köszönöm a válaszodat!

        Néhány éjszakát eltöltöttem a régi bejegyzéseid tanulmányozásával, és rengeteg dolgot ujragondoltam!
        Utólag, látva a sok-sok hibát különösen megtisztelőnek érzem, hogy válaszoltál!

        Rajongód, és hamarosan tanfolyami hallgatód:

        detti

  • Petz Teri

    2010. október 11. hétfő

    Kedves Ági!

    A reklámozás igen messze áll tőlem és nem kívánok agrasszív módon reklámozni. Talán azért is olyan nagy a kihívás ezzel kapcsolatban. Hogyan tudnék reklámozni anélkül, hogy ne azt mondják: már megint…? Nagyon örülnék, ha megnéznéd a blogomat és adnál ötleteket.

    Köszönöm

    Teri

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Akkor mondják azt, hogy „már megint”, ha nem vagy egyedi. Az szokott lenni a gond, hogy sokan minták, sablonok alapján állítják össze az oldaluk szövegét, a reklámjaikat, így az pontosan olyan is lesz: sablonos. Minél több szöveg készül egy kaptafára, annál kevésbé lesznek hatékonyak a szövegek. Éppen ezért azt lehet tenni, hogy nem másokról másolod a szófordulatokat, hanem őszintén leírod a saját stílusodban, mit tudsz adni az ügyfélnek és miért érdemes téged választania.

      Amin változtatnék: a nyitólapnak rögtön az elején leírnám mi ez az egész, miben, kinek segít, ki csatlakozhat hozzá és ehhez pontosan mit kell tennie (regisztráljon az oldalon stb.)

  • Réka

    2010. október 11. hétfő

    Szia Ági!
    Nekem egy bababiztonsági termékeket árusító webáruházam van. Szeretnék egy frappáns, lényegretörő szlogent, de nincs ötletem (illetve ha van, azt rögtön elvetem…). Olyat szeretnék, amit a nyitólapra, bannerre, szórólapra is rá lehetne tenni, de hiába agyalok.

    Lilla kérdése akár az enyém is lehetne, én sem tudom, hogy magázodni vagy tegeződni illik. Mert szerintem tegeződni kellene az én vásárlóimmal, hiszen ők is, én is kisgyerekes anyukák vagyunk, mégis magázódva írják a kérdéseiket, kéréseiket, megrendeléseiket. És ilyenkor én is magázódva válaszolok, mert tiszteletlenségnek tartom, hogy én meg letegezem a levélírót.

    Előre is köszönöm a választ, és azt, hogy VAGY NEKÜNK!
    Réka

    • Réka

      2010. október 15. péntek

      „Kicsit” elkenődtem :((
      Nagy gond lehet a „szövegírásommal”, ha még Ági sem válaszol a levelemre…

      • Vida Agi

        2010. október 16. szombat

        Semmi gond vele, szerintem szuper az ötlet és jó, amit eddig csináltál 🙂

    • Vida Agi

      2010. október 16. szombat

      Kismamák egymás között nyugodtan tegeződhetnek. Én kezdettől mindenkit tegezek, soha senki nem reklamált emiatt.

      Az oldaladról: túl nagyok a betűk, és zavaró ez a színkavalkád. Elég lenne a sima sötétszürke (#666666 vagy #333333) betű. A mostani szöveg jó, de fölé kéne egy címsor, pl. valami ilyen: „Téged is félelemmel tölt el, mennyi veszélyt rejteget a világ a babád számára?”

      Szlogen: ez nem szokott olyan könnyen menni, de nekem tetszik a mostani „Biztonság a babának – nyugalom a mamának”, vagy ilyesmi lehetne: „Cseperedj balesetek nélkül!” vagy „Biztonságos gyerekkor – balesetek nélkül”

      • Réka

        2010. október 16. szombat

        Köszönöm a választ és a segítséget!
        Én mindenki honlapját megnéztem, mindenki kérdését és a rá kapott válaszát elolvastam, rengeteget tanultam! Beteszem a könyvjelzőbe és havonta 1x újra el fogom olvasni, biztos hogy mindig találni fogok benne valamit, amivel fejleszthetem az én honlapomat!

        • Gitta

          2010. október 16. szombat

          Szia! Van egy olyan kategóriám, hogy gyermekbiztonság.
          Kitehetem a linked egy bejegyzésben? Vagy várjam most már meg, míg az Ági által javasolt újításokat elvégzed?
          Üdv: g.

        • Réka

          2010. október 16. szombat

          Szia Gitta!
          Természetesen örömmel venném, ha kitennéd a linkemet, köszönöm! Az Ági által javasolt dolgokat már megtettem.
          Nem találom az elérhetőségedet a honlapodon, pedig lenne egy megjegyzésem a trombitavirághoz (a szakmám szerint tájépítészmérnök vagyok), kérlek írj nekem a bababiztonsag(kukac)yahoo.com e-mail címre!

  • Lilla

    2010. október 11. hétfő

    Hú, én még kérdezni sem tudok! Még jó, hogy súgtál:-)
    – Mit írjak a honlapom nyitólapjára?
    – Hogyan fogalmazzam át a hírlevelemet reklámozó bannert, hogy többen iratkozzanak fel?
    – Hogyan írjak érdekesebb hírleveleket?
    – Mit írjak a DM leveleimbe?
    A webshopomban egyébként MBT cipőket és angol nyelvű gyerekkönyveket, foglalkoztatókat stb árulok. Teljesen kezdő vagyok.
    Köszönöm!
    + egy kérdés: manapság magázódni vagy tegeződni illik egy webshopban? És az oda író emberekkel?

    • Lilla

      2010. október 13. szerda

      Saját magam írok tovább, ah nem baj…
      Keresgéltem sokat, de nem találom, mi lehet az a DM levél. Ciki, de tényleg nem tudom:-(
      Én „hintacipőket” árulok – hogy a csudába lehet ehhez hírleveleket írni??? Mos még csak oké, mert most töltögetem fel a termékeket, de ha fent lesz minden?
      Köszönöm, hogy egyáltalán kérdezhetek!

      • Vida Agi

        2010. október 16. szombat

        A DM levél az a direkt marketing levél, amit postán szoktak kiküldeni.

        Nyitólap: hát azt biztosan ne írjad, amit most, hogy nálatok minden cipő akciós… Arról írjál, milyen rossz a fájós láb, a fájós hát és hogyan segítenek ebben ezek a cipők.

        Az oldalad ne a cipőről szóljon, kevesen vannak még, akik tudják mi ez a cipő és mire való. Az oldal a gerincbántalmakról, a lúdtalpról és a többiről szóljon, neked azoknak az embereknek kell segítened, akiknek fáj a háta, a lába, a dereka és erre a megoldás a cipő. A hírleveled is erről szóljon.

        Az MBT cipő és az angol gyerekkönyv együtt egy webshopban nem megy. Egészen más a cél, egészen más célcsoport… Készíts az angol könyveknek külön oldalt.

        • Vida Agi

          2010. október 16. szombat

          Jaj, és még valami 🙂 A háttérzenét kapcsold ki az oldaladon, mert ezzel el lehet üldözni a vásárlókat, ráadásul alig találtam meg, hol kell kikapcsolni. Ez teljesen felesleges.

        • Lilla

          2010. október 17. vasárnap

          Köszi a válaszokat.
          A zenéhez csak annyit, hogy lehalkítottuk. Levenni egyelőre nem szándékozom, mert jónéhény pozitív visszajelzést kaptam már ezzel kapcsolatban.
          Miért nem lehet egy webshopban kétféle dolog?
          Ha az angol könyveknek külön oldalt csinálok, attól még könyvelésileg ugyanúgy a LillaMBThez tartozhatnak? Bocsi, lehet, ez dedós kérdés, de én nem tudom…

        • Vida Agi

          2010. október 18. hétfő

          Lilla, az a helyzet, hogy marketing szempontból problémás ez. nem ugyanaz a célcsoport vásárolja a cipőt és a könyvet, ha együtt vannak sokkal nehezebb megszólítani a célcsoportot, a megfelelő oldalra irányítani őket, de még a szövegírás is nehezebb így, nem is szólva a felhasználóról, aki nehezebben navigál így a honlapon.
          Egy cégnek akármennyi honlapja vagy webshopja lehet. Ez csak egy reklámfelület, olyan, mintha a tévében, a rádióban és az újságban is hirdetnél.

          A zene a felhasználók többségét zavarja, ráadásul nem mindenkinél hallatszik, viszont azokra is gondolnod kell, akik mobilnetesek (2 millió ember Magyarországon), ők biztosan nem szeretik, mert lassabban töltődik be az oldal nekik, talán meg sem várják, amíg bejön, inkább elmennek. Nem szabad megadni az esélyt, hogy bármivel is elüldözd a látogatók egy részét, ezért mondtam, hogy ne legyen zene az oldaladon.

    • Nagy Éva

      2010. október 17. vasárnap

      Spec én nem szeretem ha szól a zene, mert mihez képest halk..
      Ha akarom úgyis bekapcsolom.
      A webshop meg teljesen különbözőt árul, nehéz összekapcsolni, és ettől fura.. Elsőre néztem egy nagyot, hogy a könyv után cipő jött a csíkban…

  • gitta

    2010. október 11. hétfő

    Kedves Ági! Köszi a lehetőséget!
    Az lenne a kérdésem, hogy címadásnál jobb-e ha kreatív, poénos és kifejező a cím, vagy az a jobb, ha keresőbarát és szerepel benne a kulcsszó?
    A mell-lámpás sales oldalam szövegét nézted még akkor mikor ezt vettük a tanfolyamon, és azt mondtad jó, úgyhogy most csak annyit kérdeznék róla, hogy nem túl nagy-e a betűméret. Jó a bannere? ha nem, mit kellene változtatni rajta?
    Ha partner-programozom és mások termékeit kell majd árulnom, azt ugyanolyan nyomulósan kell, mintha a sajátom lenne? Vagy más technikák vannak erre az esetre?
    Az e-book sales szövege megfelelő? Szeptember 10. óta 27 feliratkozót hozott. 1280 látogatóból. 2-3 százalék nem túl jó, nem?
    Kell külön kitenni hírlevél-feliratkoztatós bannert hogyha az e-book-nak amúgy is van bannere és ott a hírlevélre iratkozik fel? Plusz még a bemutatkozó oldalon is van feliratkoztatás, meg a nyitólapon ami maga a blog.
    Próbáltam konkrétan :)) Köszönöm a választ! g.

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Címsor: ne kreatív és poénos legyen, hanem adja el az oldal többi részét, azaz fogja meg a látogató figyelmét, hogy továbbolvassa az oldalt.

      A mell-lámpás oldalad szerintem jó. Eggyel kisebb betűméret szerintem jobb lenne és ne legyen minden félkövér, ez zavaró, csak a fontos dolgokat kell kiemelni, nem mindent.

      A bannerek szerintem jók az oldaladon.

      Szerintem más termékeit is ugyanolyan határozottan el kell adni, ahhoz, hogy eredményeid legyenek, mint a sajátodat.

      Az e-book oldal szövege jó, de:
      – nincs címsor, hanem 4 alcím van, kell egy címsor a fő előnyökről,
      – utána jöhetnek a címsorok,
      – a biológiaórás címsor jópofa, de felesleges, mert ez nem igény, csak megállapítás, inkább arra kell hatni, hogy a saját orvos nem mond el mindent,
      – sokkal pontosabban le kell írni, mit tartalmaz a könyv, milyen előnyökkel jár, ha feliratkozik rá, mit fog megtudni belőle,
      – a Név felirat és a szöveg között hagyj ki egy üres sort,
      – a Név felirat elé írd ki kiemelten, hogy „Kérd az e-bookot most!”
      – Feliratkozom gomb helyett legyen inkább, „Igen, kérem a könyvet!”

      Nem a látogatottsághoz viszonyított konverziót kell mérni, hanem azt kell megnézni, hogy a látogatók közül hányan találták meg a hírlevél oldalt és azok közül hány százalék iratkozott fel.

      Ha kevesen kattintottak át, akkor ezen kell javítani (más banner, több banner, menüpontból is elérhető legyen az oldal, feliratkozó form az oldalsávban stb.) A mostani oldalsávos feliratkoztatónál is nyugodtan kiírhatod, hogy mi ez a könyv és töltse le most, ez nagyban megnöveli majd a feliratkozási konverziót.

      • gitta

        2010. október 13. szerda

        Szia
        rosszul tettem fel a kérdést:
        nem a címsorra gondoltam hanem az egyes bejegyzések címére
        köszönöm a válaszokat megyek is végrehajtani 🙂

        • Vida Agi

          2010. október 16. szombat

          a bejegyzések címe jó 🙂

      • gitta

        2010. október 13. szerda

        még egy: az e-book oldalon címsornak szerinted jó, hogy
        Képezd magad egészségesre! ?

        • Vida Agi

          2010. október 16. szombat

          ez a szlogen ismerős valahonnan 🙂 de egyébként jó 🙂

        • Gitta

          2010. október 16. szombat

          Tényleg? Honnan? Azt hittem én találtam ki. 🙁
          Akkor nem plágium? 🙂

  • Kati

    2010. október 11. hétfő

    Kedves Ági!
    Szeretnék tanácsot kérni az alábbiakkal kapcsolatban.
    Idegenforgalommal és ingatlanközvetítéssel foglalkozik a cégünk.
    – Mit írjak a honlapom nyitólapjára?
    – Hogyan fogalmazzam át a hírlevelemet reklámozó bannert, hogy többen iratkozzanak fel?
    – Hogyan írjak érdekesebb hírleveleket?
    – Mit írjak a DM leveleimbe?
    Köszönettel:
    Kati

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Az a probléma, hogy a két tevékenységed egészen más célcsoportot szólít meg, hatékonyabb lenne a kettőt két külön honlapon népszerűsíteni.
      De, ha már így egyben van a kettő, azt javasolnám, hogy a nyitólapon arról írjál, milyen két tevékenységgel foglalkoztok, mi közül lehet választani (pl. Balatoni ingatlant vásárolnék – Nyaralni indulnék a Balatonra)

      Hírlevél: őszintén szólva én kerestem és nem találtam meg a hírlevél-feliratkoztató bannert. Tehát az első feladat az lenne, hogy jól látható helyre kéne tenni az oldalon (célszerű lenne a fejlécbe tenni) Mivel itt kétféle területről van szó, ezért két hírlevélnek kéne lenni az egyik azokhoz szólhat, akik nyaralni szeretnének a Balatonnál, a másik azokhoz, akik ingatlant vásárolnának. Simán szólhat arról is, hogy küldesz nekik értesítőt az akciós szálláslehetőségekről, programajánlatokról a környéken, a másik hírlevélben pedig a jó ingatlanvételi ajánlatokról.

      Érdekesebb hírlevelek: azoknak a leveleknek nagyobb a megnyitási aránya, ami úgy néz ki, mintha egy barátom küldte volna, tehát nincs hírlevél-kinézete, nincs „hírleveles” tárgysora, vagy valami nagyon meghökkentő van a tárgysorban. A levél legyen egyszerű, áttekinthető, nem túl hosszú és célratörő: az ügyfeledet nem érdeklik az olyan fordulatok, hogy „engedje, meg, hogy bemutassam eheti ajánlatunkat”, ezért ilyenekre nincs szükség, csak a lényegre, ha emellett még egy rövid történet, érdekes információkat és a saját egyedi stílusodat is hozzáteszed, akkor nyert ügyed van 🙂

  • Kis-Németh Mária

    2010. október 11. hétfő

    Kedves Ági!

    Pont arra szerettelek volna megkérni, mint egy egyik hozzászóló, Varga Piroska! Így ha már ő ezt megtette tőlem függetlenül is, akkor én csak csatlakoznék az ő kérdéséhez.:-)

    Köszönöm! Marcsi

  • Zsanett

    2010. október 11. hétfő

    Szia Ági!

    Ez meglepetés a javából. Nagyon köszönöm a lehetőséget és a nyereményt. Várom a “Három a kislány” tréninget.

    Pillanatnyilag az érdekelne, hogy – Hogyan fogalmazzam meg a hírlevelemet /e-könyvet/ reklámozó bannert, hogy többen iratkozzanak fel?

    Köszönöm.

    Sajnos holnaptól valószínűleg péntekig nem jutok net közelébe, ezért majd közvetítőn keresztül tartom a kapcsolatot veletek addig. 🙂

    Üdvözlettel és mindenkinek szép hetet:
    Zsanett

    • Vida Agi

      2010. október 15. péntek

      Javaslom neked is ezt a bejegyzést: http://www.gazdagmami.hu/internet-marketing/hirlevel-feliratkozas-konverzio
      A nyaralással kapcsolatban: szerényen el van dugva a feliratkozási lehetőség, alig találtam meg 🙂 Maga a könyvet reklámozó doboz legyen teljesen más, mint a többi (más háttérszín vagy valami feltűnő grafika), valamint eleve a dobozból derüljön ki, hogy ha rákattintanak, akkor mit fognak találni, mert így már eleve az oldalra érkező látogatók tudni fogják, hogy innen le lehet tölteni valamit és ha a banner leírja, mit, akkor nem is gondolkodnak, hanem le is töltik. Írhatod például azt: „Nehéz a nyaralás kisgyermekkel? Ajándék könyvünk elmondja, hogyan legyen egy örökmozgó kicsi mellett is élvezetes a nyaralás!”

      A másik probléma az oldallal kapcsolatban van: neten nincs nyomtatvány, mert ugye képernyőn vagyunk 🙂 helyette mondd azt, hogy kattints ide, add meg az adataidat és töltsd le a könyvet.
      Csakhogy van egy másik gond is: hogy ez a mostani link az általános űrlapra visz, aminek már semmi köze ahhoz, amit az elején ígértél (ingyenes könyv letöltése). Le kell írni nekik, hogy a könyv mellett kapnak speciálisan gyerekes családok számára szóló ajánlatokat is, és ezért érdemes minél pontosabban kitölteniük, mert így személyre szabott ajánlatokat kaphatnak majd.

      Még egy utolsó észrevétel: túl bonyulult a feliratkozási folyamat. Rákattintanak a bannerre, onnan bemennek egy aloldalra és még onnan kell továbbkattintani ahhoz, hogy megadhassák az adataikat. Ez így sok. Az űrlapot bele kéne tenni abba az aloldalba, ahol a könyvről írsz.

  • Saufert Katalin

    2010. október 11. hétfő

    Kedves Ági!

    Nagyon köszönöm a lehetőséget, és a segítséget!

    A honlapomat átalakítom, ill. teljesen új lesz, most még a régi van fent, szeretnék egy nem mindennapi címsort a honlapom nyitólapjára, ebbe tudnál segíteni?

    Nagyon köszönöm előre a segítséget!
    Minden jót, és szép NAPot!
    Saufert Katalin

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Hű, ez nagyon jó téma, mert látványos 🙂 Először is: tessék sok-sok-sok képet tenni az oldalra mindenhova. Az embereknek nincs fantáziájuk, többnyire olyan névjegyet csináltatnak, amit láttak valahol, valakinél, ez pedig általában uncsi 🙂 Te legyél az (és a honlapod), ami rengeteg ötletet ad nekik ahhoz, milyen lehetőségek vannak, mit lehet megvalósítani és adj ötleteket ahhoz is, hogyan használják fel a névjegykártyákat.

      A nyitólap ötlete jó, de ne a Mit készítünk még? legyen az első, hiszen te itt most elsősorban névjegyet szeretnél eladni, ez legyen a középpontban. Ezen az oldalon ne legyenek ott a referenciák, elég, ha a Magamról oldalon ottvannak.

      A címsorral kapcsolatban ilyesmit tudnék elképzelni: „Unalmas, szürke névjegyet szeretnél, ami eltűnik a többi között, vagy olyat, amit megtartanak az ügyfeleid és mindig az eszükbe juttat téged?”

      • Saufert Katalin

        2010. október 13. szerda

        Kedves Ági!

        Nagyon köszönöm a hasznos tippeket, és hogy segítettél!

        Minden jót!

        Kati

  • Varga Piroska

    2010. október 11. hétfő

    Szia Ági!
    Azt kérném tőled, hogy reklámszövegírós játékra küldött pályázatok alapján légyszi gyűjtsd össze -természetesen tipizálva- amiket jónak, pozitívnak, követendőnek tartasz, ill. ami még elfogadható, és a negatívumokat is persze /ha van ilyen 🙂 /. Úgy hiszem, hogy ebből mindannyian tudunk tanulni, és esetleg „élesben” nem követjük el ugyanazt a hibát.
    Nagyon megkönnyíteni a további próbálkozásainkat.
    Előre is köszi.

    • Vida Agi

      2010. október 15. péntek

      Szerintem mindegyik pályázat jó volt. Volt jópár, ami itt az oldalon kevésbé állta meg a helyét, de ha az írója oldalán vagy hírlevelében van ott, akkor szuperül működik 🙂

  • Anna

    2010. október 11. hétfő

    Szia Ági!
    Nekem egy kicsit más jellegű a kérdésem: egyszer megírtam a honlapom szövegét, és elég jól megtalál a gugli. Azóta csak kisebb dolgokat módosítottam. Attól félek, hogy ha nagyon átírom a szöveget, esetleg sokkal rosszabb lesz a honlapom helyezése… valós a félelmem? 🙂

    Gondolom, a „nézd meg a honlapom és mondd meg, hogy mit kéne változtatnom” című kérésekre nincs kapacitásod, ha esetleg mégis, én is szívesen veszem! 🙂

    Köszi, üdv., további jó ötleteket és jó munkát!
    Anna

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Nem valós a félelmed, ha a kulcsszósűrűség változatlan marad (azaz a kulcsszavak megmaradnak a nyitólapodon), akkor nem okoz majd gondot, ha átírod a nyitólapot.

      Az oldalad egyébként tetszik, van benne koncepció és ez a lényeg 🙂

      • Anna

        2010. október 15. péntek

        Köszönöm a választ!
        És örülök, hogy tetszik!!! 🙂

  • Erzsi

    2010. október 11. hétfő

    Szia, Ági!
    Most újítom a honlapom, kérlek nézd meg, hogy mi az amire nem lenne szükség, vagy éppenséggel másképpen kellene. Előre is köszönöm
    Erzsi

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Amit elsőre észrevettem, hogy fordítva vannak a menüpontok, ami nekem teljesen logikátlan, miért alulról felfelé kell haladni köztük.
      A másik, hogy a Magamról és a Nyitólap célja ugyanaz, arról szól, ki vagy te és mivel foglalkozol. Szerintem készíts Magamról menüpont helyett egy Ajánlatkérés menüpontot, ahol azonnal fel lehet venni veled a kapcsolatot és ezt linkeld be az összes többi aloldalra, mindenhonnan elérhető legyen.

      A Történet menüpontot nevezd át, mert így nem lehet tudni, miről szól, pl. lehetne „Mi az a Nőfély?” a menüpont neve.

      A Nyitólapod érdekes, de nem derül ki belőle, te melyiket kínálod a 3 közül, mit tudsz adni a hozzád fordulóknak, miben vagy más, mint a többi vőfély/nőfély, miért érdemes téged választani.

  • riton

    2010. október 11. hétfő

    Kedves Ági,

    Gizus hozzászólásából én kiragadnám a saját stílus kérdését. Szerintem ez nagyon fontos. Miként alakíthatom ki a megfelelő hangnemet? Hogy ne legyek se túl személyeskedő, de nagyon távolságtartó, hivatalos, idegen se?
    Más is eszembe jutott, ez pedig a betűforma. Honlapomon én olyan betűformát használok, amely olyan, mintha kézzel írott szöveg lenne. Szerintem jól olvasható, de kíváncsi vagyok mi a véleményed neked erről.
    Köszi

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Kis tömegben nem gond a kézzel írott betű, csak akkor gond ez, ha sokat írsz, pl. blogbejegyzésnél már zavaró.
      A „Köszöntelek honlapomon” részt át kell írni, ez teljesen felesleges. Helyette írj egy címsort: „Állandó fejtörést okoz az ajándékozás? Egyedi ajándékot szeretnél adni, ami nem csak értékes, hanem szép emlék is egyben? Lássuk, miben tudok segíteni neked!”
      És itt jöhet a szolgáltatások felsorolása. A felsorolásból azonnal lehessen átkattintani az egyes elemek után az egyes termékeket leíró aloldalakra.

      Nem túl áttekinthető ez a kis szöveges rész a görgetés miatt, ezért törekedni kell rá, hogy ne kelljen görgetni inkább legyen több aloldal, külön-külön az egyes ajándéktípusokról, ez keresőoptimalizálási szempontból is jobb. Ezeken a kis aloldalakon legyen fent a termék, a képei és az ára, valamint innen lehessen átkattintani az árajánlat-kérésre, ez így áttekinthetőbb és hatékonyabb.

      Árlista helyett is inkább egy termékek oldalt csinálnék, ahonnan szintén az egyes termék-aloldalakra lehetne átkattintani, ahova úgyis felkerülnek az árak is.

      Az árajánlatkérő legyen sokkal pontosabb, ne csak alapadatok legyenek, hanem az is, pontosan milyen terméket szeretne, milyen paraméterekkel (darabszám, csomagolás stb.)

  • Nagy Róbertné

    2010. október 11. hétfő

    Szia Ági!

    Kérlek nézd meg honlapo.Sok minden érdekel és ezért sok mindennel szeretnék foglalkozni.Mit tehetnék ,hogy rendezettebb legyen és több látogatóm?

    Köszönettel:Nagyné Betti

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      A fő probléma az, hogy nem derül ki első ránézésre az oldaladról, hogy miről is szól. Ezt a fejlécbe rögtön bele kéne írni. Mit kínálsz, kinek, miben segítesz? A másik gond formázási, ezért tűnik rendezetlennek: ne írj mindent félkövér betűvel, ez a kiemelés eszköze legyen csak, mert ahol minden fontos, ott semmi sem fontos igazán, ezért csak a valóban lényeges címekhez, alcímekhez, szavakhoz használj kiemelést.
      A menüben van két helyesírási hiba: megvalósult álom (rövid u :))
      viszont a fiúknak hosszú „ú”

      A megvalósult álom menüpontban a szöveget jobban tagold és ne írj ilyeneket, hogy „ebben a menüpontban szeretném leírni…” ez felesleges, senkit nem érdekel. Inkább írj arról, hogy mi ezeknek a bútoroknak az előnye az olvasó szempontjából (egyedi, tartós, egészséges, biztonságos, szép stb.) A szöveget tagold bekezdésenként, ne legyen ennyire ömlesztve, és ha van, nyugodtan tegyél még fel több képet.

      Az oldal alján (és akár az oldal több pontján is) pedig legyen ott, hol és hogyan lehet árajánlatot kérni tőled (pl. „Te is szeretnél egyedi bútorokat a gyerekszobába? Kérj árajánlatot itt!”) Erre érdemes lenne egy ajánlatkérő oldalt készíteni egy űrlappal (a Google Docs űrlapkészítőjével meg tudod oldani, vagy legalább mindenhova tedd ki az e-mail címet, ahol árajánlatot lehet kérni) Írd le azt is, milyen fajta bútorokat lehet rendelni (fotel, szekrény stb.) és milyen tipikus árak szoktak lenni (a leggyakrabban rendelt bútoroknál, tájékoztatásképpen pl. fotelek már 10.000 Forinttól). Az sem egyértelmű, hogy ezek egyedi bútorok vagy pedig tömegtermék, le kell írni, hogy egyedileg gyártod őket, ezért kell árajánlatot kérni rá.

      • Bernadett

        2010. október 13. szerda

        Ági, ha nem titok, akkor itt melyik honlapról van szó…?

        • Varga Piroska

          2010. október 13. szerda

          Katt a kérdező nevére… és… 🙂

        • Ildikó

          2010. október 13. szerda

          de ott nem jön be semmi. Legalábbis nálam nem. 🙁 Csak azt írja ki, hogy a domain nem mutat tárhelyre.

        • Vida Agi

          2010. október 15. péntek

          mert elírta 🙂 .eu a vége.

        • Horváth Erzsébet

          2012. február 08. szerda

          Szia van egy 5hónapos kisbabám és hogy elvégezzem a dolgom néha leadom a párom szüleinek de ők ugy kezelik mintha az ő lányuk lenne és nem az unokájuk a papa erős dohányos és hiába mondom hogy ne puszillgassa a kezét csakazért is tulzásba viszik a rajongást félek hogy engem kevésbé fog szeretni válszolnál az email oldalamra?Mikortól tudja hogy én vagyok az anyukája,

          • Vida Agi

            2012. február 11. szombat

            Születésétől tudja, hogy te vagy az anyukája. Ha veled van a legtöbbet, hozzád kötődik.

  • Gizus

    2010. október 11. hétfő

    Szia Ági!

    Hogyan válhatok még jobb szövegíróvá? Hogyan találhatok még jobban rá a saját stílusomra? A gyakorláson kívül van még más recept hozzá szerinted?

    Mitől lesz ütős egy nyitóoldal? Kinézet? Elrendezés? És egy bemutatkozó? A feliratkoztató oldalról nem is beszélve, valamint az értékesítési oldalt sem kihagyva.

    • Vida Agi

      2010. október 13. szerda

      Jó kérdés 🙂 Kétféleképpen válhatsz jobb íróvá: sok írás és sok olvasás által. Olvass sokat blogokat, könyveket, szakirodalmat és fórumokat is, ez utóbbi azért fontos, mert a fórumokban leírva látod a célcsoportod véleményét, vagy a témáddal kapcsolatos véleményeket, itt olyan szavakat használnak az emberek, amiket ők is értenek, és ez gyakran más, mint a szaknyelv, amit te használsz.

      Mitől lesz ütős egy nyitólap?
      1. Célja van, például az, hogy ösztönözzön a hírlevél-feliratkozásra
      2. Arról szól, ami a látogató fejében akkor jár, amikor megtalálja az oldalt, ahhoz, hogy ezt tudd, tudnod kell, honnan kerülnek oda az emberek a nyitólapodra. Ha pl. sokan jönnek Adwords hirdetésből, akkor a hirdetés szövegének passzolnia kell ahhoz, amit a nyitólapon kínálsz, mondasz, így sokkal jobb eredményeket tudsz elérni.
      Ugyanez vonatkozik a hírlevél-feliratkozásra is. Ha a banner, amin reklámozod a hírlevelet/csalit pontosan azt kínálja, amit a feliratkoztató oldalon is leírsz, akkor sokkal hatékonyabb lesz.

      A bemutatkozó oldal a bizalomépítésről szóljon, arról miben tudsz segíteni az olvasóidnak és milyen referenciáid vannak ezen a téren, mi bizonyítja, hogy képes vagy erre.

      Az elsődleges mindig az, hogy a hírleveled, a csalid, a blogod és a terméked egyaránt valós igényeket elégítsen ki és ezekről is írjál, ettől lesz hatékony az oldalad.

      • Gizus

        2010. október 14. csütörtök

        Köszönöm.

        A másik kérdésem -és a kérdésfeltevésnek most van itt az ideje-: Ha elkészül a honlapom érdemi része, akkor elmondod majd a véleményed róla? Egyelőre még nincs olyan állapotban, hogy érdemes legyen ránézned, de a lehetőséget most kínálod fel, így most kell élni vele.

        Gondoltam, egy sokat látott szakértői szem tud megfontolandó véleményt mondani. 🙂

        Köszi!

        Gizus

        • Vida Agi

          2010. október 15. péntek

          Hamarosan (novemberben) lesz egy olyan webináriumom, ahol pont ezt fogjuk csinálni: kielemezni a résztvevők weboldalát, ha oda becsatlakozol, részletes elemzést fogsz kapni.

Comment navigation