5 mondat, amire mindenki kíváncsi lesz

Mi van a zárt ajtók mögött? Mit takarhat ez a név? Mit nem mondanak el nekem? Mi van a takaró alatt? A kíváncsiság az emberi természet része. Tudni szeretnénk mi az, amiről nem tudunk, mi az, amiről lemaradtunk. Ha nem csak letuszkolni szeretnéd a vásárló torkán az érveidet, hanem arra vágysz, hogy maguktól gyűljenek köréd és azt várják, mikor húzol elő újabb nyulat a kalapodból, akkor most jól figyelj, mert 5 olyan mondatot mutatok be, amivel kíváncsivá teheted őket.

Felhasználási javaslat: címsorokban, hírlevekben, tárgymezőben, értékesítési oldalon, blogban, Facebookon, Google Adwordsben, banneren, szórólapon, újsághirdetésben… Bárhol, ahol az a célod, hogy kíváncsibbá tedd az olvasókat.

#1 „Lehet, hogy ezt eddig észre sem vetted?”


A hatása: „Hűha, mit nem vettem észre? Lemaradtam valamiről? Legközelebb jobban kell figyelnem…”

Az ilyen típusú mondatokkal nemcsak kiugrasztod a kíváncsi nyulat a bokorból, de arra is „neveled” vele az olvasóidat, hogy nálad nagyon kell figyelniük, mert ha nem teszik, lemaradnak az újdonságokról.

Hogyan használd?

  • tárgymezőként: „és ezt láttad már?”
  • Facebookon: „Lehet, hogy a sok „ma 42%-ig vagyok boldog” és „X puszit küldött neked” üzenet között ezt észre sem vetted? LINK”
  • címsorként: „Már végigjártál kismillió fogyókúrás oldalt, kipróbáltál sokféle módszert, begyűjtöttél egy csomó ismeretet arról, hogyan is kéne lefogyni… lehet, hogy közben észre sem vetted a LÉNYEGET?”

#2 „3 táplálkozási hiba, amit még az okos szülők is elkövetnek”


Ezt a mondatot azért szeretem, mert több oldalról is birizgálja az olvasó kíváncsiságközpontját:

1. …3 hiba… – „Hűha, 1 hibát én is elkövettem már, de mi lehet a másik kettő?”
2. …okos szülők… – „Én nagyon okosnak érzem magam, mindent elolvastam már erről: mégis elrontanék valamit?”
VAGY „Én nem érzem annyira okosnak magam, az ösztöneimet követem, de nézzük, vajon mit rontanak el azok, akik okosnak gondolják magukat”

Hogyan használd? Ezt a legegyszerűbb azonnal adaptálni, mert bármilyen témára ráhúzhatod: „10 könyvelési hiba, amit még az okos könyvelők is elkövetnek”, „7 szövegírási hiba, amit még a gyakorlott szövegírókkal is megesik”, „3 ártatlan mondat, amitől minden nőben felmegy a pumpa”

#3 „Hogyan szerezd meg a figyelmet másként, úgy, ahogyan senki más nem teszi még?”


Ezt akkor tudod használni, ha a vevőid fogékonyan az új megoldásokra, az utakra, ahol előttük senki nem járt még, ha az a céljuk, hogy újat mutassanak, újítsanak.

A hatása: „Vááá első lehetek valamiben? Megelőzhetek mindenki mást? Elsőként jöhetek ki a forgóajtóból? Máris megyek!”

Hogyan használd? A séma: „Hogyan oldd meg a ……-t másként, úgy, ahogyan előtted senki más?”
pl.: „Ha unod már a megszokott cuccokat, ha ki akarsz tűnni a tömegből: Hogyan pompázz mostantól egyedi ruhákban, olyanokban, amikben rajtad kívül senki más?”

#4 „Eddig csak 2 fontos szeletét tártam fel a konferenciának, de még további 3 fontos téma van, amiről tanulhatsz majd ezen a napon. Itt meg tudod nézni mik ezek:”


A hatása: „Mi lehet a másik három!? Megyek és megnézem”

Ha valamiből több van, és azt is megmondod, hogy pontosan mennyi, de csak néhányat árulsz el belőle, azzal biztosan eléred azt, hogy kíváncsiak legyenek a teljes felsorolásra, az összes részletre. Így vagyunk programozva: ha valamiből csak egy részletet kapunk, az egészet szeretnénk tudni 🙂

Hogyan használd? Ezt a legjobban akkor használhatod ha azt szeretnéd elérni, hogy az olvasóid kattintsanak a linkedre és nézzék meg a folytatást (pl. az értékesítési oldalt). Hírlevelekben, Facebookon, blogbejegyzések ajánlásánál különösen jól jöhet.

#5 „Vajon ki a boldogabb, aki a lottóötösre vár egész életében, vagy aki megkeres egy lottóötösnyi pénzt?”


A hatása: „Tényleg… vajon ki a boldogabb? Kíváncsi vagyok a válaszra.” VAGY „Micsoda hülyeség, hát persze, hogy az a boldogabb, aki megnyerte a lottóötöst! Megyek, és megmondom neki!” (ilyen választás nem volt persze, de általában felületesen olvasunk ;))

Ez attól működik, hogy kérdez, mégpedig olyat, ami eldöntendő kérdés (vagy ez – vagy az), nekik csak dönteni kell és persze véleménye mindenkinek van róla.

Hogyan használd?

  • A séma: „Vajon ki a boldogabb/okosabb/bizalomgerjesztőbb/stb., aki ……………. vagy aki ………………?
  • Címsorban: „Vajon mi a jobb megoldás, ha hagyod a dolgokat tovább menni a maguk útján, reménykedve benne, hogy talán magától is megoldódik, vagy ha a sarkadra állsz és teljes változtatásba fogsz?”
  • Facebookon: „Vajon mi az egészségesebb, ha valaki minden nap mozog 30 percet, vagy ha heti 3x edz? Te hogy szoktad csinálni?”

Melyik volt a világ legjobb értékesítési levele? (zseniális minta, amit te is lemásolhatsz) Töltsd le innen >>

19 Comments

  • Csilla

    2014. november 24. hétfő

    Kedves Ági,

    Megszeretném kérdezni, hogy milyen könyveket érdemes elolvasni vállakozással kapsolatosan ami hasznomra lehet? Mit olvasol te? 🙂

    • Vida Agi

      2015. január 20. kedd

      Michel Gerber: A Vállalkozás mítosza című könyvével érdemes kezdeni. Aztán pedig a Bagolyvár és a Pongor Publishing könyvekkel szép sorban.

  • dani

    2014. március 11. kedd

    Szia!

    Nagyon jó cikk, most keresek a reklámhoz címeket. A legjobban ez a „hiba” dolog tetszik, melyik „hibákat” követed el stb. Meg ami ebből a cikkből kiderült számomra, hogy a kíváncsiságra is oda kell figyelni, kíváncsiságot gerjeszteni.

    Köszi Ági!
    Üdv: Dani

  • Helena

    2012. február 09. csütörtök

    Szia Ági, jó, hogy volt időm belenézni a mailedbe. Rövid, velős hirdetést készülök feladni, megfelelően átszabva nagyon jól fogom használni őket, alá téve a linket. Nagyon köszi Helena

  • Koós Viki

    2012. február 06. hétfő

    2008 óta olvasom a blogodat és mindig tudsz újat mondani.
    Rengeteget tanulunk tőled Ági. Most már csak egy feladat maradt…megvalósítani a tanultakat.
    Üdv, Viki

    • Vida Agi

      2012. február 07. kedd

      Hajrá 🙂

  • Csörnök Enikő

    2012. február 02. csütörtök

    Éppen azon elmélkedtem, milyen jópofa címeket lehetne kitalálni a bejegyzéseimhez. És láss csodát… Itt vannak.
    Nekem egyébként mindegyik adott ötletet témára, úgyhogy nem szelektálnék közöttük, inkább megköszönöm 🙂
    Üdv. Enikő

  • szné cziba ildikó

    2012. január 29. vasárnap

    Dolgozom a Gazdaság klub weblapoldalán.

  • Adrienn

    2012. január 28. szombat

    Köszi Ági! Ez megint tetszett! Már írni akartam, hogy jól indult az évem, mert az első hírlevélben épp arról írtál, amit én is hangoztatok: igenis mindenki talál időt a tanulásra (ANGOL tanulásra példáulÖ ha nagyon akarja! Köszönet érte!

  • Baksa László

    2012. január 28. szombat

    Kedves Ágnes!
    A 2-es nagyon jó, – pont ilyenben gondolkodom!
    (Többek közt!)
    Azért javaslom mindenkinek, valami egyénit
    tegyen hozzá, mert különben pár hónap
    múlva „egyen” – honlapokkal fogunk találkozni.

    Üdv: Öregpacó.

  • Piroska Schmidt

    2012. január 28. szombat

    Ági! Nagyon jók a cikkeid. Sokat tanulok tőled. Köszönöm.

  • Leó Elám

    2012. január 28. szombat

    köszi! Jól esett a szellemi frissítés! 🙂

  • Gergely Eszter

    2012. január 27. péntek

    Köszönöm! A második pont tetszik!

  • Szekeres Vera

    2012. január 27. péntek

    Köszönöm Ági!

    A legjobbkor kaptam tőled ezeket a tanácsokat!!!

  • Dobos László

    2012. január 27. péntek

    Kedves Ági!
    Csúcs volt ez az írásod is. 2 hete találtam a honlapod, de szinte minden nap nézem azóta. Szerintem sokat fogok itt tanulni.
    Köszi mindent!

    Ja és szerintem a 2. és az 5. a legjobb, ha ilyenekbe botlok számomra érdekes témában, azt biztos elolvasom.

  • Timár Anikó

    2012. január 27. péntek

    Nekem a 4. tetszett a legjobban.
    Azt hiszem, soha nem adom fel, hogy leküzdjem a rendezvény-átkomat:)))

    Nagyon jó írás ismét; köszönöm szépen, Ági!

  • Urbánné Zsuzsi

    2012. január 27. péntek

    Kedves Ági !
    Nagyon jó tippet adtál nekem és az ami tetszik fel is teszem és legközelebb elmondom, hogy mennyire lett sikeres !

  • Barbi

    2012. január 27. péntek

    Nekem az utolsó, az eldöntendő kérdéses tetszik a legjobban, én arra lennék a leginkább fogékony. Így szabnám testre:

    Vajon, mi a jobb, ha csináltatod a weboldalad és később minden egyes módosítással szakemberhez kell rohannod, vagy ha magad csinálod meg profin és később bármikor, önállóan módosíthatsz?

    🙂

    • Szilvi

      2012. március 01. csütörtök

      Igen, nekem is a eldöntendő kérdést tartalmazó jönne be a legjobban. Ki is próbálom! 🙂