Ha te is szeretnél folyamatosan vásárlókat szerezni, de a próbálkozásaid eddig csak gyenge eredményt hoztak: íme sok-sok kreatív ötlet a terméked eladására és a bevételeid növelésére!
Egyik ügyfelem nagyon sikeres bevezetési kampányt csinált az első termékének, a 600 fős hírlevél olvasó táborából 160-an vásároltak. Az örömködés 1-2 hétig tartott, utána azon kezdett gondolkodni, hogyan tovább. Új terméket készíteni hosszú idő. Hogyan hozhatna a terméke folyamatos bevételt? Kampányoljon megint a listájának? Adjon el nekik újra meg újra? Nem lesz az nagyon unalmas? Ő úgy döntött, hogy beállít néhány hirdetést a Facebookon, ami állandóan fut és majd abból talán lesz annyi bevétele, ami elég. Az első 1-2 hétben valóban jöttek az eredmények, aztán laposodni kezdett a görbe és egyre kevesebben vásároltak. Mit lehet tenni még?
Miért is kell ezzel foglalkozni?
1. Kezdő vállalkozásként az életbenmaradásért küzdesz, tehát folyamatosan dolgoznod kell a vevőszerzésen.
2. Az automatizált kampányok, állandóan futó hirdetések idővel ellaposodnak.
3. Amíg csak kevés emberhez érsz el a nagy kampányaid nem mindig hoznak akkora bevételt, hogy abból megélj a következő nagy kampányig.
4. Kezdőként könnyebb napi/heti bevételben gondolkodni, mint elfogadni azt, hogy egy vállalkozásnak gyakran csak szakaszosan van bevétele és azt a nagy összeget kell beosztani. Sok vállalkozó pont azért úszik el a pénzügyeiben, mert nem tudja a nagyot beosztani, az elején kiköltekezik és mire jönnek a következő bevétel már szinte semmi nincs a zsebében. Pénzpszichológusok szerint ennek az az oka, hogy alkalmazottként többnyire csak egy havi bevételt kell beosztani, a gondolkodásmódunk kisebb összegekhez szokott, ezért nagyobb összeghez jutva nem tudjuk helyesen beosztani azt. Később, ahogy egyre nagyobb összegeket hoz a vállalkozás, a gondolkodás egyre nagyobb összegeket képes kezelni, beosztani. A legélesebben ez a jelenség a lottónyerteseknél jelentkezik, akik a nagy nyereség örömére gyorsan elverik a pénz legnagyobb részét, nem gondolván a következményekre (egy nagy házat, egy drága autót fent is kell majd tartani).
5. Motiválóbb a kicsire koncentrálni és mindennap elérni egy kis sikert, egy kis előrelépést.
6. Biztonságérzetet ad, ha rendszeresen van bevételed nem csak alkalmilag.
Miért nem tartanak örökké a folyamatos hirdetések? Mert idővel ellaposodnak. Ha folyamatosan fut egy hirdetés, idővel nagy célközönséghez eljut, mindenki látja, megszokja és már észre sem veszi. Ez jól látszik a kattintási arányon is, idővel alig-alig kattintják. Ha csak annyit megteszel, hogy néha lecseréled a hirdetéshez kapcsolódó képet és a címsort, máris megint több kattintást kap a hirdetés. Sőt: az is be szokott válni, ha 1-2 hétre kikapcsolod a hirdetést, aztán megint bekapcsolod.
Miért nem vásárolnak a vevők a webáruházadból, amikor mindig ott vannak a termékek? Pont azért, mert mindig ott vannak. Bármikor elérhetik őket, ezért semmi nem sürgeti a vevőt, hogy visszatérjen és megszerezze. Ha viszont van egy egyszeri határidős vagy darabszámlimites ajánlat (pl. valamilyen ajándék, ingyenes postázás, két termék egy csomagban kapható ajándék termékmintával), akkor rögtön többen fogják megvásárolni.
Ötletek, amikkel állandó bevételt termelhetsz:
1. Minden héten legyen legalább egy napi akciód!
Például minden szerdán egy termékhez adj ajándékot vagy ingyenes postázást!
Ha szolgáltatásod van, adj plusz egy alkalmat 5 áráért.
A napi akciónak adhatsz egy nevet (pl. Szerdai ajándékeső vagy Jóljársz Péntek) és posztold ki a Facebookra (akár eseményként is felveheted minden héten, sőt: az eseményben teheted közzé, hogy pontosan mi az ajánlat az adott héten), küldd ki hírlevélben, hirdesd meg! És tényleg csak egy napig tartson, nincs „a nagy érdeklődésre való tekintettel az akció még egy napig tart” 😉
Ha következetesen csinálod, a közönséged idővel megtanulja majd, hogy érdemes szerdán odafigyelni.
2. Adj feliratkozáskor ajánlatot!
Van egy belépő terméked vagy egy olyan ajánlatod, amit az új vásárlók többsége elsőként vesz meg? Tedd ki a feliratkozás utáni köszönőoldalra VAGY küldd ki rögtön a feliratkozás utáni köszönőlevélben, mint egyszeri (és soha többé nem elérhető) ajánlatot!
3. Legyenek csak a hírlevélsorozatból elérhető ajánlataid!
Ez több lépésből áll:
1) Találj ki 3 speciális ajánlatot, csak a hírlevélfeliratkozóknak! Pl. az egyikhez ajándék könyvet adsz, a másiknál két terméket csomagolsz össze egy csomagba, a harmadik egy megoldáscsomag több termékből/szolgáltatásból összeállítva. Egyik ügyfelemnek például azt találtuk ki, hogy nem egy adott terméket ad akciós áron, hanem összeállít 4 csomagot a leggyakrabban előforduló problémákra és az elnevezésüket is erről kapják (pl. egy egészségről szóló vállalkozásnál ez lehet: Allergiás vagyok – csomag, Karcsú derék – csomag, Fájós láb – csomag). Egy szolgáltatásnál sem csupán az lehet az ajánlat, hogy „Vegyél bérletet! 5 alkalom áráért 6-ot kapsz!”, hanem pl. Szabadulj meg a derékfájástól! – csomag.
2) Készíts titkos oldalakat, amiket csak a hírlevélből lehet elérni! Van olyan hírlevélszoftver, amiben elkészítheted ezeket a titkos értékesítési oldalakat és a hozzájuk tartozó időlimites linkeket (az akció után lejár), de ha nem ilyen hírlevélszoftvert használsz, akkor 3 értékesítési oldalt kell elkészítened, amit kiveszel a menüből, hogy ne látsszon az oldaladon!
3) Automata minikampányok:
A hírlevélsorozatban 3 helyen legyen (nagyjából 4-5 hasznos levél után) 1-1 2-3 hírlevélből álló „minikampány”, amik ezekre a titkos akciókra mutatnak. Mindezt beépítheted az automata hírlevélsorozatba, így innentől kezdve már csak arra kell koncentrálnod, hogy folyamatosan szerezz új feliratkozókat a hírleveledre és mindig lesznek vásárlóid.
Néhány egyszerűbb megoldás, hogy érdekesen beszélj a termékedről:
4. Tegyél ki minden héten egy vevővélemény posztot a Facebook oldaladra!
Tedd automatizmussá, hogy miután valaki vásárol, pár nap múlva kapjon tőled egy véleménykérő emailt. Nem mindenki fog véleményt adni, de aki igen, annak nagyon köszönd meg (itt írtam néhány ötletet arra, hogyan tudd meg a vevők véleményét hatékonyan) és tedd ki (készíts scrennshotot róla) az oldaladra!
A legjobb, ha a véleményeknek nyitsz egy külön albumot a Facebook oldaladon, így utólag is tudsz linkelni rájuk, ha valaki átnézi az oldaladat egyben megtalálja őket.
5. Készíts termékbemutató videót!
Ez lehet több rövid videó is, amiből minden héten kiteszel egyet, amiben megmutatsz egy hasznos kis fortélyt, ötletet arra, hogyan használják, hogyan működik, mire lehet használni!
Szolgáltató vagy? Mutasd be, hogyan működik a szolgáltatásod, mi történik, miközben dolgozol!
6. Készíts interjút a vásárlóiddal!
Ez lehet akár írásos interjú is (mint nálunk ügyfelekkel a Hónap Ügyfele sorozat), de lehet hangfelvétel (akár Skype-on is elkészíthetitek és felvehetitek a hangot) vagy videó is.
7. Készíts „Hogyan készült?”-posztokat!
Mutasd meg fotókkal, leírással vagy akár videóval hogyan dolgozol, hogyan válogatod ki az alapanyagokat, milyen eszközöket használsz, hogyan néz ki egy találkozásod az ügyféllel! Ez sokkal látványosabb, szemléletesebb, mintha arról beszélsz, hogy „termékünk minőségi alapanyagokból, kézzel készült”…
Ha pedig megmutatod, hogyan néz ki nálad egy találkozó, hogyan segítesz az ügyfeleknek
8. Tarts élő kérdezz-feleleket és utána adj el!
Amióta megjelentek az élő közvetítések sok tanácsadó, sőt stylistok, kertépítők, gasztrobloggerek is csinálnak olyat, hogy 30 percen keresztül válaszolnak a nézők kérdéseire, a végén pedig ajánlanak egy saját terméket, szolgáltatást. Az élő közvetítés most a legújabb és legizgalmasabb médium az eladásra és ingyen van! Használhatod már a Youtube-on is (ez pl. arra lehet jó, ha a hírlevélolvasóidnak szeretnél ilyet tartani és nem akarod, hogy kimaradjanak azok, akik nem regisztráltak a Facebookon) vagy tarthatod a Facebookon is (így javarészt a Facebook követőid fogják megnézni).
Ebben adhatsz egy egyszeri, soha vissza nem térő ajánlatot, ami csak az élő közvetítés utáni 1 órában (de ez csak rajtad múlik, lehet akár 1 nap is a határidő, ez célcsoporttól függ) érhető el, utána lezárod.
(TIPP: a lezárt oldalra mi mindig ki szoktunk tenni egy olyat, hogy „Sajnos erről most lemaradtál, de ha szeretnéd, még itt tudsz vásárolni tőlünk:” és kiteszünk 2-3 linket más termékeinkre, ebből mindig jön még 1-2 megrendelés a kampány után is)
9. Vesd teszt alá a termékedet!
Ez a videó például egy turmixgépet reklámoz 🙂
És a te terméked mire képes? Mutasd meg extrém körülmények között! Hajts rá autóval! Dobd le a harmadikról! Főzd meg forró vízben! És persze ne felejtsd el mindezt levideózni 🙂 Nagyon szórakoztató, de mégis meggyőző tartalmak születhetnek így – és persze vásárlók is, akiket szóratkoztattál, de közben meg is győztél.
10. Mire való a terméked? És mire nem?
Ha már szórakoztatás: készíthetsz olyan listákat vagy videókat is, mire jó még a terméked.
Ha például egy könyv a terméked, írhatsz arról, hogy ha esetleg nem tetszik, használhatják légycsapásra, origamizni, fűtőanyagként vagy kitörölhetik vele a s megtámasztani más, sokkal hasznosabb könyveket. Bátor választás? Igen, de felkelti a figyelmet, kizökkenti az apatikus olvasókat az unalomból, megnevettet és meghozza a vásárlási kedvet.
De készíthetsz persze vicces összeállításokat arról is, mire NEM való a terméked. Például ne próbáljanak a CD-n palacsintát sütni, és ráteheted a gázra (meg ne gyújtsd! :)), rácsorgathatod a palacsintatésztát, hadd szörnyülködjön a közönség :). Vagy megmutathatod azt a 10 viselkedési formát, ahogyan NE viselkedjenek a résztvevők a rendezvényeden. Például úgy, mint a számos „10 dolog, amit ne…” videóban, amiből inspirációként itt van egy:
11. 10 megdöbbentő dolog, amit nem tudtál a termékünkről
Írj listát és küldd ki hírlevélben vagy blogbejegyzésben!
12. Mire használhatod MÉG a terméket?
Egyszer együtt dolgoztam egy gyógyászati márkával, akiknek volt egy remek kenőcsük, amit a többség popsikenőcsként ismert, pedig egy csomó minden másra is jó volt, csak korábban ezt nem kommunikálták. Akkor egy olyan kampányt dolgoztunk ki, ami egy cikksorozatban és videókban adott ötletet arra, hogy ha már úgyis megvették a terméket a babának, hogyan használják az egész családnak.
Ilyen összeállítást, cikksorozatot te is készíthetsz, de összefoglalhatod ezeket a tulajdonságokat egy listában is.
Ha szolgáltatásod van, megmutathatod, milyen előnyei származnak még abból, ha igénybeveszi a nyilvánvalón kívül. Pl. „10 dolog, mire használhatod még jó a nyelvtudásod a sikeres nyelvvizsgán túl”, „A masszázs 7 előnye azon kívül, hogy nem fog fájni a hátad”
Na, melyikkel kezded?