Mennyi feliratkozó kell, hogy érdemes legyen eladnom nekik? Mekkora a jó látogatószám az oldalon? Honnan tudhatom, hogy már elég látogatóm van és el tudok adni nekik? Ezeket a kérdéseket mindenki felteszi, aki online vállalkozásba fog. Kétféle válasz van: matematikai és pszichikai – melyiket mondjam?
Kezdjük talán a pszichikaival:
Ha már vannak látogatóid és ők rendszeres látogatók, ha van már néhány feliratkozód a listán, akik ismernek téged, akiknek már sok hasznos tartalmat adtál, akkor kiküldheted az első promólevelet. Teljesen mindegy hányan vannak. Ez a gátlás ugyanis csak benned létezik 😉 Ők nem tudják, hogy kevesen vannak, az egyetlen gátja az értékesítésnek te magad vagy.
Őszintén: mi történhet? Legrosszabb esetben nem rendel senki… Majd küldesz egy másik akciót nekik -immáron némi tapasztalattal a hátad mögött- pár hét múlva.
Egy külföldi blogger egyik videójában hallottam, hogy a legelső kampányát egy 28 fős listán futtatta le. 2 megrendelő lett. Tök jó, nem? Az én első kampányomnál 200 fő volt a listán és, ha jól emlékszem, tizenvalahány megrendelés érkezett. Emlékszem, nagyon izgultam, mert még sose csináltam ilyet. Nem is arra koncentráltam, hogy bevétel legyen, csak az az izgalom hajtott, hogy vajon működik-e ez az egész. Hogy ha kiküldöm a leveleket, akkor mi fog történni… Ezzel az első alkalommal átestem a tűzkeresztségen és utána már egyre kevésbé izgultam – mindez semmi másról nem szól, csak a tapasztalatról: csináld és egyre jobban fog menni!
és egy kis matematika…
Mennyi látogató kell ahhoz, hogy legyenek bevételeim? A bevételek nem csak a látogatószámtól függnek, hanem a konverziótól is. Hadd magyarázzam meg: ha van egy oldalad, amit naponta 1000 látogató látogat, ebből mondjuk 10 ember téved be az eladási oldaladra (az átlagos banner-átkattintási arány 1% vagy azalatti), akkor nagyjából 2 naponta lesz egy vásárlód (egy átlagos sales oldal kb. 5%-ot konvertál).
Ha nem csak egy szál banner van a honlapodon, hanem a hírleveledben is reklámozol, a blogbejegyzéseidből is el lehet találni a termékeidhez és az oldalad több pontján is vannak rámutató linkek és bannerek, akkor elérheted, hogy 1000-ből 100 ember találja meg az értékesítési oldaladat és lesz naponta két megrendelésed. Ha tökéletesíted az értékesítési oldalad konverzióját, akkor elérheted, hogy az odalátogatók 10-20%-a rendeljen is.
Ha naponta 100 látogató van az oldaladon, akikből napi 20 feliratkozik a hírleveledre, majd őket végigvezeted egy előre megírt termékbevezetési folyamaton, ami 40%-os arányban ráveszi őket a vásárlásra, akkor a napi 100 látogatóval többet értél el, mint a napi 1000 látogatóval.
Tehát nem elég a látogatottság, hatékonynak is kell lenni, tökélyre fejleszteni azokat a módszereket, amikkel az egyszeri látogatókat az értékesítési oldalra juttatod és magát az értékesítési oldalt is. Ez egy folyamatos munka, amit csak menet közben a gyakorlatban tudsz megvalósítani. Én még soha nem írtam olyan sales oldalt, amin nem lehetett volna utólag finomítani, ezek az apró változtatások, tesztelések, pedig akár triplájára is növelhetik az oldal hatékonyságát. A Gazdagmami START Program egyik bónuszaként kapsz majd egy tanulmányt az „Első kampányom” címmel, ami átvezet téged majd az első kampány nehézségein. Hogyan írd meg az első leveleidet? Milyen kampányt találj ki? Egyáltalán: hogyan kell akciózni? És mikor van az a pont, amikor érdemes elkezdeni?
És ez még mind semmi: az sem mindegy, kik a látogatóid. A legtöbb blognak az indulása után pár nappal már van 10-20 látogatója naponta. Csakhogy ez nem feltétlenül a célcsoportod. Egy részük csak véletlenül talált rá a blogra, ez látszik abból, hogy csak rövid időt töltenek a blogon, aztán elmennek, nem néznek alaposabban körül és belőlük nem lesz vásárló sem. Neked viszont mindent meg kell tenned, hogy azok találják meg az oldaladat, akiket el szeretnél érni: rá kell jönnöd, hol találod meg őket az interneten és ott kell megszólítanod őket. Milyen keresőszavakat gépelnek be? Milyen problémáik vannak? Milyen oldalakat böngésznek? Milyen fórumokat olvasnak? stb. Minél több információt tudsz meg róluk, annál célzottabban tudod elérni őket, és ez a jó konverzió alapja.
Gondolj bele, éppen azon bosszankodsz, hogy nem elég jó a hajad, bepötyögöd a Google-be, hogy „félhosszú frizurák” és találsz egy oldalt, ami pont arról szól, milyen frizurákat lehet készíteni félhosszú hajból. Egy csomó jó ötletet találsz rajta és egy percig sem gondolkodsz azon, hogy feliratkozzál-e a hírlevélre, hiszen az oldal mintha neked íródott volna!
Ha jól építed fel a látogatószerzési stratégiádat, akkor sokkal jobb konverziókat érhetsz el kevesebb látogatóval és kisebb listával is.
Idén több konferencián és tréningen is tartottam előadást a célzott látogatottság kialakításáról és módszereiről, ennek esszenciája a START Programba is belekerül majd.
A legjobb kifogás, amit ezzel kapcsolatban hallottam az volt, hogy „annyi nagy cég van már az interneten, képtelenség látogatókat szerezni, hiszen ők már elől vannak a keresőkben, van pénzük reklámra, nem lehet őket megelőzni”. Ez a legképtelenebb érvelés, amit valaha hallottam. Szinte áthatja a negatív szkeptikus hangvétel. Mintha azt mondaná: „felesleges képeket festened, mert Munkácsy sokkal szebbeket festett, úgyse tudod megelőzni” 😀
Először is: nem kell a multikat megelőzni, hiszen egy családnak jóval kevesebb bevétel is elég, mint egy multinak
Másrészt: a legtöbbször igazán erős kulcsszavakra nem multik vannak a keresőben, hanem kis cégek, akik értenek a keresőoptimalizáláshoz (vagy tudták kihez kell fordulni)
Harmadrészt: nem kell elsőnek lenned a keresőben ahhoz, hogy nagy látogatottságra tegyél szert, elég az is, ha 1000 szóra a 20. helyen vagy és mindegyikből érkezik napi 1 látogatód
Negyedrészt: legalább 10 olyan módszert tudok neked mondani, amivel teljesen ingyenes módszerekkel tudsz látogatókat szerezni az oldaladra (és az Online Marketing Alapozó programban meg is mutatom :))
13 Comments
Vida Ági
2009. november 06. péntekÉva, partnerprogramoknál úgy tudsz sokat javítani a konverzión, hogy nem a partner oldalára viszed át a vásárlókat, hanem a te oldaladon maradnak, nálad rendelik meg, te pedig megrendeled a partnertől – ez macerásabb, de sokkal hatékonyabban tud működni. Emellett az is segíthet, ha nem csak bannereket teszel ki az oldalra, hanem a partnerajánlatokat egyenként (tehát 1-1 terméket) hírlevélben is kiküldesz.
(a 100e látogatót sem olyan nehéz ám elérni, de azt tudnod kell, hogy azzal az energiával, amivel 200 vásárlást összehozol egy partnernek, saját termékből havonta akár milliós nagyságrendű forgalmad is lehet a termék értékétől függően)
Zsuffa Éva
2009. november 06. péntekKedves Ági!
Megmozgattad a fantáziámat, kitaláltam valamit, de tegnap szoptatás közben (mire nem jó az a kis csönd) számolgattam kicsit, és letörtem:
Ha webshopot nyitok, első körben partnerprogrammal, -vagyis se saját termék, se raktár,- akkor ahhoz hogy 100ezer Ft-bevételem legyen havonta közel 100e blogolvasó kell havonta.
Itt a számítás is, ha valakit érdekel:
100ezer Ft bevételhez (persze nem számoltam a járulékos költségekkel, ennél kevesebb maradna a zsebemben) 5% jutalékot figyelembe véve havi 2millió Ft vásárlást jelent. Ha az átlagos vásárlást 10e Ft-nak veszem, ez 200 db vásárlás/hó. Ehhez a webshophot 4000 főnek kell megnéznie (ha látogatók 5%-a vásárol), és az átkattintásokat figyelembe véve (4%) ez 100.000 blogolvasót jelentene. :((
Ennek ellenére nem adom fel, mert látom hol lehetne javítani (pl: saját termék, nem csak partnerprogram, jobb poziciónálás stb.)
Üdv: Éva
admin
2009. november 02. hétfőScotty, ez nagyon jó, ekkora látogatottsággal szuperül el lehet indulni! 🙂
Miss Scotty
2009. november 01. vasárnapÁgi, a hónapot 68,490 oldalletöltéssel zártam, 16,812 egyéni látogató volt és 5,482 visszatérő. Nincs összehasonlítási alapom, hogy ez mennyire jó vagy sem. Elég ez ahhoz, hogy online vállalkozást indítsak?
Köszönettel
Varázsollós Scotty
Tünde
2009. október 28. szerdaSzia Ági!
Kiegészíthetnéd a cikked azzal, hogy ha egy kulcsszóra X-en keresnek a google-ben havonta, és mondjuk benne vagyok az első 4 találatban, akkor kb hány látogató érkezik ebből a honlapomra. 😉
Vida Ági
2009. október 28. szerdaSándor,
1. igen, vannak meg nem érkezett üzenetek, főként, ha valakinek túl nagyra nő a listája, 10.000 fős lista felett szoktak kezdődni a gondok, de ezekre van megoldás.
2. ha jó, amit küldesz, megnyitják, és számtalan technika van arra, amivel növelheted az apátiában levő feliratkozóknál megnyitási arányait. Gyakorlatilag „halott” listákat is újra lehet éleszteni, ha olyat küldesz nekik, ami felkelti az érdeklődésüket.
3. ez érdekes adat
4. attól függ, mi a téma…
5. ez is érdekes.
6. erről a jelenségről Seth Godin is írt, többek között a Hab a tortillán c. könyvében.
Miss Scotty, a 600 látogató nagyon jó!
Éva, jó a kérdés 🙂 A START Program teljesen kezdőknek szóló anyag, de nem tartalmazza majd a technikai részleteket (pl. honlapkészítés), hanem az elméleti alapokba vezet be. A Tanfolyam 100%-ig gyakorlatias, a hogyanokat, a megoldásokat mutatja be, gyakorlatilag a START Program folytatása.
A Motivátor havi magazin változatos tematikával, kezdők is találhatnak benne érdekességeket, és azok is, akik már vállalkozók.
A START program anyaga utólag biztosan nem kerül majd be a Motivátorba, mert a Motivátor tematikája egészen más, abban segít, hogy havi szinten megmaradjon a motivációd, új ismereteket szerezz és ezeknek a birtokában építgesd a vállalkozásodat.
Vigh Előd
2009. október 28. szerdaEz nagyon tetszett! Igazán jó érzés volt egy profitól olvasni, hogy egy egészen aprócska listával is el lehet kezdeni, az első akciós levél kiküldését, hogy hogy alakulnak általában a feliratkozó – megrendelő számok. Köszönöm ezt a bejegyzést!
Éva
2009. október 28. szerdaBocsánat, elírtam a dolgot. Nem a Motivátorra gondoltam, hanem a Gazdagmami Tanfolyamra. Bár ha már itt tartunk, akkor mindkettőre kiterjeszteném a kérdést.
Üdv Éva
Éva
2009. október 28. szerdaKedves Ági!
Lenne egy kérdésem a Start programmal kapcsolatban. Az utóbbi pár bejegyzésben feltűnt, hogy említesz egy módszert/eljárást, és írod, hogy a Start programban lesz szó erről. Viszont ezt a Start programot csak korlátozott számban bocsátod ki. Amik benne lesznek a Start programban, azok benne vannak a Motivátor anyagban is? Ugyanis kezd formálódni bennem egy ötlet, hajlanék is rá, hogy nekivágjak, de még egy ideig nem engedhetem meg magamnak (anyagilag) az anyagaid megvételét. Szóval ha később megveszem a Motivátort, akkor benne lesznek ezek a dolgok is, amiket például ebben a bejegyzésben említettél?
Köszönettel Éva
Miss Scotty
2009. október 27. keddCsilla, értékesítési oldal még nincs (dolgozom rajta). A weblap a blogra épül (majd). A blogom látogatottságáról írtam. A napi oldalletöltések száma átlagban 2000. A statcounter.com-on nap, mint nap nyomon tudom követni, hogyan jönnek a látogatók, meddig maradnak, hová mennek, honnan jönnek stb.
HCsilla
2009. október 27. keddKedves Miss Scotty,
nem azt mondom, hogy most már nyugodtan hátradőlhetsz, de szerintem a napi átlagos 600-as látogatószám egyáltalán nem rossz. Az mondjuk még érdekesebb lenne, ha tudnánk, ez az átlagosan 600 látogató naponta mennyi időt tölt az oldalad „lapozásával, vagyis hány oldalt nyit meg. Az valószínűleg jobb „találati arányt” adna… (Konverzióról nem merek beszélni, mert nem találtam értékesítési oldalt… Vagy csak én kerestem hanyagul??? Akkor nagyon bocs!)
Üdv:
🙂 Csilla 🙂
Miss Scotty
2009. október 27. keddNapi átlagban a 600 látogató sok vagy kevés? Nekem mostanában átlagosan ennyien jönnek.
Sándor
2009. október 27. keddEzt ma kaptam!
Ági neked erről mi a véleményed?
Megdöbbentő adat #1: Évente a feliratkozók 30%-a azért nem kapja meg az elküldött üzeneteket, mert az Internet-szolgáltatók hibásan blokkolják azokat.
Megdöbbentő adat #2: A listán levő személyek 85%-a a harmadik üzenet után többé nem nyitja meg az érkező üzeneteket.
Megdöbbentő adat #3: Minden negyedik ember azok közül, akik – bár feliratkoztak – soha nem nyitják meg az üzeneteiket, benne lesznek a top 10%-ot jelentő ügyfélkörében, a jövedelmezőséget tekintve.
Megdöbbentő adat #4: A jelenlegi előfizetőink átlagosan 39%-a év végéig vagy leiratkozik, vagy felhagy az e-mailek olvasásával.
Megdöbbentő adat #5: Azoknak a 10%-a, akik először mobilkészüléken olvassák az e-maileket, elmentik azokat, hogy majd reagálnak rá, de erre soha nem kerül sor.
Megdöbbentő adat #6: Az adatbázisunkban szereplők 15%-a elolvassa az e-maileket, és rákeres a Twitteren, Facebook-on vagy más hasonló közösségi oldalon, hogy mások mit gondolnak az üzenetről, illetve ajánlatról, mielőtt bármit is tenne. (forrás: DMSZ, ClickZ)
Sándor