avagy milyen csalival horgászol szívesebben? …és melyikre szoktál ráharapni?
Lerágott csont már, hogy a listaépítés kötelező része a honlapodnak, hiszen ha vannak hírlevélolvasóid, akkor bármikor el tudod érni őket, kapcsolatot tudsz építeni velük, és nem csak hasznos tartalommal, hanem ajánlatokkal is fordulhatsz hozzájuk. Kérdés azonban, hogy mivel veszed rá őket a feliratkozásra.
Régebben elég volt kiírni, hogy „Hírlevél” és akiket érdekelt az oldalad, azok feliratkoztak. Aztán jött a hírlevél-sorozat korszak, amikor egyre több oldalon tűntek fel a tematikus hírlevelek, az e-mail tanfolyamok.
És végül beköszöntött az e-book korszak, amikor mindenki 10 szuper tanácsot vagy hibát akart veled megosztani egy letölthető e-bookban. Vannak ezek között nagyon jók és bizony 2-3 oldalas nulla tudással megírt példányokkal is gyakran találkozom.
Léteznek alternatív megoldások is a listaépítésre, pl. a blogértesítő, a termékminta, demo-szoftver, ajándék kupon, nyereményjáték illetve a hagyományos regisztráció, amikor a honlap funkcióihoz (hozzászólás, fórum, zárt tartalmak stb.) csak feliratkozás ellenében lehet hozzáférni.
De persze nem elég, ha feliratkoznak a hírleveledre az olvasók, ott is kell őket tartani. Bizony vannak olyan módszerek, amiket használva a felhasználók sokkal nagyobb arányban iratkoznak le. Például akkor, ha egy letölthető e-bookot kínálsz és az nagyon rossz minőségű (többet ígér, mint amennyit ad…), vagy ha elfelejted leírni a hírlevél-feliratkoztató oldalon, hogy nem csak egy ebookot, hanem hírlevelet is fognak kapni mellé.
De mi alapján döntsd el, melyik felel meg a TE oldaladon a leginkább? Ahogy az egyszeri marketinges mondta: tesztelni, tesztelni, tesztelni 🙂 Ám, van akinek az is fejtörést okoz, mivel kezdje a tesztelést, mi legyen az első, hiszen nem kis munka ennyi mindent megírni, elkészíteni.
Szóval: miért ne gondolkodhatnál úgy, hogy Te magad felhasználóként, melyik formát részesíted előnyben? Mert gyakran a kettő nincs összhangban egymással: csalinak gyakran inkább a kényelmesebbnek tűnő verziót választják a honlaptulajdonosok, annak ellenére, hogy ők maguk, amikor feliratkoznak valahova, egyáltalán nem vonzaná őket az adott megoldás, mert lassú, kényelmetlen (ha pl. azonnali válaszokat, megoldást szeretnél kapni, egy e-mail tanfolyam nem a leggyorsabb megoldás) vagy éppen túlságosan felületes (komoly, összetett kérdésekre nem lehet egy 5 oldalas tanulmányban választ kapni).
Szóval, mondd el őszintén:
Te honlaptulajdonosként melyik fajta csalit használod?
És felhasználóként vajon mikor iratkozol fel inkább egy hírlevélre? Azonnal megszerezhető információt (tanulmány, ebook) vagy több lépésben megszerezhető infót (e-mail tanfolyam) kapsz szívesebben, esetleg egy árkedvezmény vagy kupon az, ami biztosan rávesz a feliratkozásra?
25 Comments
Livi
2011. május 05. csütörtökÉn már feliratkoztam azonnal megszerezhető információért is és hosszútávúért is, de a hosszútávút jobban szeretem. Kuponért vagy kedvezményért csak akkor, ha épp kimondottan vásárolni készültem (legutóbb vmi játék webshopban, amikor ajándékot hajkurásztam).
Én még mindig küzdök ezzel a hírlevélre felíratkozósdival a saját honlapomon, egyszer már csak rendesen fog működni (küzdök-küzdök) 🙂
S.Annamária
2011. január 01. szombatÉn az e-bookot szeretem jobban, bár ebben is ért már csalódás. Legyen frappáns, rendszerezett a tudás. Kép csak akkor, ha nem nyomtatásra szánt a szöveg, agy legyen egy nyomtatható verzió. A hírlevél akkor tetszik, ha rövid, lényegretörő és azonnal kiderül, hogy miről szól. Szeretem, ahogy Ági csinálja, hogy a hírlevélben van a szöveg eleje, és csak ha érdekel a téma, akkor klikkelek rá a linkre.
Ami decemberben nagyon tetszett és eredetinek találtam, az egy adventi naptár pároknak. Maga a weboldal tanácsokat ad a párkapcsolati kommunikációhoz, a hírlevelek is rövidek, frappánsak. Decemberben hírlevélként küldtek naponta egy-egy helyes grafikát, az adventi naptár minden egyes napjára és a grafikára klikkelve lehetett megnézni a naptár újabb tanácsát: pl. 24-én „Ne felejtsd el ma este megköszönni a párodnak, hogy van Neked! Boldog karácsonyt!”
Az is tetszett, hogy nem lehetett előre megnyitni a napokat, csak egy „Enyje benje, ne kíváncsiskodj előre” jellegű szöveget írtak, ez még jobban felkeltette az érdeklődésemet.
A hírlevelekhez külön e-mail címet használok, ami érdekel, de nincs időm rá, almappákban rendszerezem. Bár ezeket a legritkábban olvasom el később:-)
Tolmácsi Ági
2010. december 14. keddÉn minden évszakban egy-egy hírlevélsorozatot vagy letölthető könyvet ajánlok fel, melyben az adott évszakhoz kötődő természetismereti játékokat kap az olvasó.
Siklós Barbara
2010. december 14. keddSzia Ági!
Én egy útmutatót ajánlok letöltésre, ami rövid, de tömör.
Ha felhasználóként feliratkozom, szeretem ha több részletben kapom meg, mivel így nagyobb a valószínűsége, h rövid az adott hírlevél. A lényeg, h legyen rövid és tömör az info. A kuponok és árkedvezmények is érdekelnek.
Barbara
2010. december 13. hétfőSziasztok!
Nekem a nyereményjátékkal kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy ezt csak kitalálom, felajánlok egy nyereményt és sorsolás után eljuttatom a nyertesnek, vagy van valamilyen bejelentési kötelezettség valahová, nyeremény után kell-e adózni stb.
Nemsokára kész a weblapom, és mindenképp szeretnék nyereményjátékot, a nyeremény vagy egy saját könyvem, cd-m , magazinom lenne, vagy pedig egy más cég terméke.
Minden választ szívesen fogadok, még járatlan vagyok ezekben a dolgokban.
Vida Agi
2010. december 14. keddHa tudásalapú a játék, azaz nem csak regisztrálni kell hozzá, hanem mondjuk megoldani valamilyen feladatot, megválaszolni egy kérdést stb. és nem kérsz érte pénzt, akkor nem kell bejelenteni.
Barbara
2010. december 16. csütörtökKedves Ági!
Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még: Ha a nyeremény adóköteles , hogyan történik az adózás?
gitta
2010. december 13. hétfőNekem van egy e-bookom, szerintem tömör és közérthető (Öt kórkép, amivel nem kell rögtön orvoshoz menni), bár még nem kaptam visszajelzést róla. Most gondolkodom egy e-mail-sorozat tervén egy speciális témakört érintve, amit közvélemény-kutatás (poll) alapján találtam ki, még pedig a tévhit-oszlatás. Ezt jelölték eddig a legtöbben, hogy többet olvasnának róla.
Nekem az a bajom, hogy nem tudom hogyan teszteljek, ha egyszer nincs összehasonlítási alapom. Fogalmam sincs, hogy ekkora látogatottság és ekkora hírlevéllista milyennek számít egy féléves blognál 🙁
Én magam még Ágién kívül nem iratkoztam fel senki emailtanfolyamára, és csak a mikellababanak.hu és a penzugyitanoda.hu hírleveleit járatom.
gitta
2010. december 13. hétfőJa, és akcióval is próbálkozom, minden feliratkozó 15%-os kuponkódot kap Holt-tengeri kozmetikumokra. Ezt jobban kéne promóznom az oldalon, csak még nem volt időm megcsinálni
Vida Agi
2010. december 13. hétfőLátszik, hogy nem olvasgatással, hanem megvalósítással töltöd az idődet 🙂
Anna
2010. december 13. hétfőSziasztok!
Nekem nyelvleckéim vannak, ebbőt adom ingyen az első ötöt. Így aki meg akarja venni, tudja, hogy mire számítson, nincs „zsákbamacska”.
Felhasználóként természetesen a legfontosabb, hogy érdekeljen a téma. Én jobban szeretem, ha adagolják a tudást néhány e-mailre bontva, mert őszintén szólva sokszor nincs türelmem egy hosszabb e-bookot elolvasni. De ha kevés konkrét info van túl sok „rizsába” ágyazva, azt nem szeretem. Találkoztam már ilyen e-bookkal, 8 oldalban írta le azt, amit el lehetett volna mondani 10 mondatban.
Engem a nyeremény kevésbé vonz, úgysem nyerek! 🙁 🙂
Amit Éva ír, a differenciált hírlevelek nagyon jók, a profik ezt csinálják. 🙂 Nekem sem éppen aktuális az alkalmazottak kirúgása problematika.
Erna
2010. december 13. hétfőbocsánat tévedés történt, nem ezt akartam :))))
http://www.nosalty.hu/tornyay_erna_mezeskalacsa_jatek_34897
és cserébe házacskát sorsolok ki!
helyesen gondolkodok, vagy inkább kínáljak online leckéket mézeskalács díszítéséböl? Azt tudom, hogy van ennek vonzereje, föleg így karácsony tájékán, de több kell!
Erna
2010. december 13. hétfőnyereményjáték, ami fizikai valójában jelenik meg. Jómagam is ezt teszem, amikor lájkolásért cserébe kisorsolok egy hasonló, ám nem kevésbé szép dolgot, amivel versenyre keltem! Hogy világosabb legyen, belinkelem:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000867426326#!/note.php?note_id=177894618896292&id=100000496644928
Anikó
2010. december 13. hétfőÉn is szívesen iratkozom fel hírlevélre, ha számomra érdekes témájú e-mail tanfolyam, tanulmány jár érte. Viszont vannak, akik naponta többször is jelentkeznek hosszú levelekkel. Ezek általában érdekelnének, de nincs mindig kapacitásom elolvasni, csak átfutni. Szóval a kevesebb, néha több.
Az oldalamon jelenleg árengedményt kapnak a feliratkozók, és kisorsolunk köztük egy ingyenes lakberendező workshopot. A tanácsadó cikkek csak most indulnak. Ennek ellenére nem igazán tolonganak egyelőre:(
Mi a véleményetek, egy azonnali, csillagjegy szerinti lakberendezős tanácsadó levélért feliratkoznának az emberek?
Hamarosan indulunk a facebookon is. Ott pedig egy ajándék lakberendező tervezést szeretnénk kisorsolni a rajongók között az otthonuk egyik helyiségére, és segítenénk a megvalósításban is!
Szívesen fogadom az építő jellegű kritikákat is!
Kata
2010. december 13. hétfőÉn nem szeretek sok oldalra feliratkozni,pontosan az időhiány miatt, Ági oldalain kívül még két oldal hírlevele érdekel, de néha azokat sem tudom elolvasni,csak félre teszem, majd később…, persze nem mindig jön össze. Leginkább a blogbejegyzéses hírlevelek érdekelnek, amik mindig ellátnak sok fontos, hasznos információval az érdekelt témával kapcsolatban.
Saját oldalamon aminek a középpontja a szépségápolás, a hírlevél feliratkozás alatt szépségtippeket kap az olvasóm, amiket a blogbejegyzésekkel küldök ki!
Nagy Éva
2010. december 13. hétfőMinden ami hasznos számomra. Nehéz körbeírni mert az érdeklődésem eléggé csapongó:) De azt kifejezetten utálom, amikor hűha-ként van beállítva és gagyi az egész. Pl. az ebook letöltése után kiderül, hogy az egész 1-2 oldal, és szinte az egész csak egy kis vázlat, semmi több. A hírlevelekkel úy vagyok, ha nem jön párszor hasznos, akkor leiratkozom. Utálom a: küldök egyet, hogy küldjek- típusúakat. Akkor kell, ha van érdemi mondanivaló.
A hírleveleknél szerintem is célszerű csoportokat csinálni és a feliratkozó igényei szerint küldeni. A honlapunkon, ha végre kész lesz:) lesz sablon, érdekesség, ebook, kis „füzetecskék”, majd meglátom hogy haladok. A gond hogy lassan:) de előbb utóbb indul:)
A kupon jó ötlet csak tényleg érjen vmit..
Faragóné Keserű Judit
2010. december 13. hétfőMég tavasszal kezdtem el egyre több engem érdeklő oldalra feliratkozni. Örültem az ingyenes e-book-oknak, e-mail tanfolyamoknak… De most már azt veszem észre, hogy többségét nincs időm elolvasni. Csak bekerülnek a „majd egyszer” mappáb. Azért ha valami nagyon érdekel, akkor azt azonnal elolvasom. Vagyis épp ezért az e-booknak örülök jobban.
Nálam a feliratkozásért 1000 Ft-os kupon jár, néhányan már beváltották. Illetve most indult egy ajánlói verseny 2 napja, ennek hatékonyságára nagyon kíváncsi vagyok!:-)
Éva
2010. december 13. hétfőNekem (még) nincs hírlevelem, én viszont gyakran feliratkozom hírlevélre, ha érdekel a téma. Az e-book is motivál, az e-mail tanfolyam is, ez utóbbi talán jobb annyiból, hogy ezt mindig elolvasom azonnal, mert rövid. Leiratkozni nem szoktam, de egyre erősebb bennem az érzés, hogy a hírlevél mégsem igazán jó forma. Ugyanis a hírlevél küldője általában előbb vagy utóbb kifogy az érdemi információkból és már csak reklámokat küldözget, gyakran túl sokszor. (Ági üdítő kivétel ebből a szempontból.) És az még hagyján, hogy reklámokat küldözget, de néha tízszer is elküldi valami olyan termékének vagy szolgáltatásának a reklámját, aminek én nem vagyok célcsoportja. Pl. ha kezdő vállalkozóként feliratkozom egy online marketing blogra, akkor nem érdekel, hogy hogyan motiváljam vagy küldjem el az alkalmazottaimat. Vagy ha érdekel a gyereknevelés, mert gondjaim vannak a kamasz gyerekemmel, akkor nem feltétlenül érdekel az óvodásoknak szóló mesekönyv, ha mégolyan jó is. Az a jó, ha csak olyankor jön hírlevél, amikor tényleg van valami új blogbejegyzés vagy más újdonság. És jó lenne, ha a hírlevél tudna differenciálni a különböző érdeklődésű célcsoportok között. Kérdés, hogy ez megvalósítható-e, és ha igen, hogyan.
Vida Agi
2010. december 13. hétfőEzt meg lehet oldani, nem is olyan nehéz, többféle megoldás is van:
1. eleve a megfelelő célcsoportnak szóló többféle csalit kitenni a honlapra, így több kis listád lesz a különféle szegmensekről.
2. regisztrációkor adatokat bekérni a néven, email címen kívül, ami segít a szegmentálásban (pl. mennyi idős a gyermeked)
3. a feliratkozottak között szegmentálni aszerint, mennyire érdekli az adott téma, amivel kapcsolatban ajánlatot szeretnél küldeni, ehhez kell egy megfelelő csali (ez egy sima blogbejegyzés is lehet akár) az adott témáról, egy allista, amire átirakoztatod őket. Ilyenkor simán kiküldöd nekik, hogy van egy új blogbejegyzés (vagy tanulmány, videó stb.), ami erről és erről szól, le lehet tölteni és aki a linkre kattint a levélben az átiratkozik egy allistára is (ebből ő semmit nem észlel, a hírlevélszoftver rögzíti). Ezt arra is szoktam használni, hogy megnézzem, mekkora érdeklődés van az adott téma iránt és ha elegen jelentkeznek, akkor indítom el a kampányt.
tanomoni
2010. december 13. hétfőNekem is az számít, hogy maga az oldal milyen, mennyi hasznos információt kapok arról az érdeklődési területről amiről az oldal szól. Szeretem a frappáns e-bookokat, amikben tömören, lényegrtörően, rizsanélkül:) van megfogalmazva az, ami miatt feliratkoztam. A jó marketing szöveg is elcsábított már, aztán nem azt kaptam amire számítottam és már vártam a következő levelet ahol leiratkozhattam. Van olyan honlap ahova azért iratkoztam fel, mert egy olyan terméket lehetett megnyerni ami nagyon tetszett:)
Tiszai Marcsi
2010. december 13. hétfőNekem bejön az e-book, de csak akkor, ha valóban hasznosnak vélem a témát, és elolvasáskor nem csalódom. Ellenkező esetben leiratkozom. Engem személy szerint nem motiválnak azon típusú kedvezmények, miszerint a pl. 60 ezer Ft-ba kerülő tanfolyamot megkapom 50 ezerért, vagy hasonló, mivel vagy fontos nekem az a tudás, és akkor kifizetem (ha van) az összeget, vagy nem fontos, és akkor egyáltalán nem érdekel a dolog. Azt viszont motiválónak találom, ha a „csomag” mellé bónuszokat is kapok.
Frei Anita
2010. december 12. vasárnapNekem is az a tapasztalatom, hogy a nyereményjáték motiválóbb a feliratkozáskor, mint az e-book. (Nálam egy „kisokost” lehet letölteni a feliratkozáskor, és alkalmanként nyereményjátékos kampány is van) Viszont mivel egész sok olyan extra dolgot kínálok, amit máshol nemigen talál az olvasó, csináltam egy külön oldalt „Különlegességet, programok” menüpontként, ahol összegyűjtöm, miket nyújtunk, amit mások nem. Ez is motiváló a feliratkozáshoz.
Én magam pedig akkor iratkozom fel egy listára, ha tetszik az oldal és hasznosnak találom. Tehát engem nem feltétlenül a csalik mozgatnak meg.
pulykakakas
2010. december 12. vasárnapCsak a második, harmadik kérdésre tudok válaszolni.
Én nem szeretek feliratkozni, függetlenül attól, hogy mit ígérnek. Ha tetszik az oldal RSS-en követem. A hírlevél nekem olyan beetetős, átverős kategória. Egy esetet kivéve, ha egy szolgáltatást vagy szoftvert használok és annak a frissítéseiről kapok értesítést azt esetleg meghagyom, ha regisztráláskor ilyet ajánl fel. De ha gyakrabban jön levél mint 2-3 havonta és nem csak érdemi tájékoztatást ad, hanem tukmál is valamit, akkor leiratkozom.
Heni
2010. december 12. vasárnapÉn akkor szeretek feliratkozni, ha maga az oldal is tetszik. Ha még pluszt is kapok (e-book elég), az plusz motivál, de fontos, hogy tartalom is legyen, ne csak ígéret.
Én most e-book-ot adok és nyereményjáték is van, az utóbbi jött be jobban.
Erna
2010. december 12. vasárnapletölthetö sablonokat, elkészítési ötleteket vagy épp magát az elkészült alkotásomat ajándékozom oda mint honlaptulajdonos.
Ès én mire mozdulok rá? Ha 1. árengedmény van, 2. azonnal és egyszerre letölthetö tanulmányok, 3. valami nyereménnyel is kecsegtetnek.