A titok szó a szövegírók kedvence, afféle Jolly Joker, amit mindig elő lehet kapni a kalapból valamilyen formában. A sikeres vállalkozásoknak is vannak „titkos” összetevői, amelyek mára nem annyira titkosak. Ami tegnap még atomtitok volt, az mára elcsépelt frázis, mégis megdöbbentő, hogy bár sokan kivülről fújják már ezeket, a megvalósításban azonban nem mindenki jár élen. Miért is?
Vannak olyan emberek, akik úgy gondolják, nincs itt semmiféle titok, az ember leül a gép elé és mindent összemazsolázgat ingyenes helyekről, amik egy sikeres vállalkozáshoz kellhetnek. Ha próbálkoztál már ilyesmivel, akkor tudod, mekkora valóságalapja van ennek az állításnak. Igen, persze meg lehet találni egy csomó tippet és ötletet, de az igazi titkok nem ezek.
Nincs abban semmi titok, hogy érdemes infoterméket csinálni, vagy hogy hogyan mekkora potenciál van a listaépítésben, a nagy Titok azonban nem a részletekben rejtőzik: a lényeg a Stratégia, ami az egész mögött van.
Hajlamosak vagyunk aszerint megítélni a dolgokat, amit látunk. Megnézünk egy honlapot: „Á, ezen nincsen semmi csak egy feliratkozó form! Hol van itt a pénz?” Közben meg a honlap gazdája vígan árulja a termékét a listán – az ő oldalának csak a feliratkozás a lényege, semmi más.
Bezzeg, ha egy tartalomgazdag blogot látsz kismillió reklámmal az oldalsávban, akkor rögtön egyértelműnek tűnik a stratégia! Pedig lehet, hogy az illető csak filléreket keres az oldalával.
A stratégia nem csak az üzleti modellt foglalja magában, nemcsak azt milyen eszközöket használsz, hanem azt is, hogyan és milyen rendszerességgel használod őket. Hogyan? Milyen rendszerességgel? Minden ezen múlik.
Mondok egy példát. Jómúltkorában valaki írt nekem, hogy már mindent kipróbált, a linképítéstől kezdve a keresőoptimalizálásig, de még mindig nincs elég látogatója a webshopjának. Megkértem, írja le, mit csinált pontosan. Kiderült, hogy minden oldalhoz írt Meta tageket, leírásokat (keresőoptimalizálás letudva), beregisztrált néhány linkgyűjteménybe (linképítés kipipálva) és néha kitett akciókat az oldalára. Aztán várta a sültgalambot, de az valahogy nem akart megérkezni.
Hogy visszautaljak a tegnapi témára: biztosan nem a szerencséjén múlott a dolog.
Lehet a Sorsra, a Szerencsére, az ingyen összecsipegetett tippekre hagyatkozni, de egy online üzlet beindításához ennél jóval több kell.
7 Comments
FreeChoice Magazin
2008. december 12. péntek@Ida,
„meg persze én sem jövök be mindenkinek”
Valahol azt olvastam, de nem tudom kitől származik:
„a siker titkát nem tudom elárulni, de a biztos kudarcét igen: akarj mindenkinek megfelelni!” – Nagyon ott van a szeren! 😉
FCM
Chi*** Csapó Ida
2008. december 12. péntekHm… köszi, FCM… de nem tudom
viszont azt tudom, mert (kénytelen) voltam, vagyok észrevenni, hogy valahogy hatok aZemberekre, inspirálom őket – nekem is vannak ilyenjeim
(meg persze én sem jövök be mindenkinek :-), de ők tán azért jóval kevesebben vannak)
ida***
Kriszi
2008. december 11. csütörtökFCM, szia 🙂
Ida sorai? Tapasztalat és energia 🙂 (No meg a többi, amitől Ida = Ida 🙂 )
FreeChoice Magazin
2008. december 09. kedd@Ági,
A kiszervezés valahonnan ismerős! 😉
Nem Tim & nem Ferris? 😉
FCM
@Chi*** Csapó Ida,
Valahogy mindig többet olvasok ki „belőled”, mit amit írsz! Hogy csinálod?
FCM
Vida Ági
2008. december 09. keddIgen, ez egybevág azzal, hogy „ami nem megy, azt nem kell erőltetni” 🙂 Én pl. pocsék vagyok adminisztrációban, ezért ezt az elsők között szerveztem ki. A felszabadult energiáimat pedig hasznos dolgokra tudom fordítani, amikben tényleg jó vagyok.
FreeChoice Magazin
2008. december 09. keddEgy kicsit az internetes pénzről az jut eszembe ami állandó téma az MLM-ről is. A többség csak ígér csaliz, paliz…
Tisztelet a kivételnek, aki azt ígéri hogy bárkiből csinál internet milliomost az hazudik, az MLM-et is bárki csinálhatná sikerre is vihetné, de nem mindenki alkalmas rá.
Magam például próbálom elmondani az elvárást, minimál üzleti érzék. A mellékhatást, pörögni fog az agyad, és nincs megállás. És az ellenjavallatot, hogy én azt nem tudom megmondani neked, hogy mi az a dolog amiben Te jó vagy, viszont azt meg tudom mutatni, hogyan fedezd fel magadban, illetve, hogyan tudd meg van e rá fizetőképes kereslet.
a tegnapihoz egy Ráadás!
+10% ne akard kifejleszteni magadban amiben nem vagy, jó hanem abból kovácsolj előny amiben jó vagy. Ha olyan dologra van szükséged a sikerhez amiben nem vagy jó fizess meg valakit!
FCM
ui.: Két dolog van az interet milliók mögött: tudás siker rengeteg munka, és tanulás, na meg innováció a többi mítosz!
Persze akanak csalók is, de a többség nem ilyen!
Chi*** Csapó Ida
2008. december 09. keddNekem épp a napokban mondta valaki, hogy ő nem tudná, ja, és ami FONTOS: nem is akarja azt csinálni, amit én. Magyarul: ilyen intenzitással „bombázni” az embereit.
Nahát, nekem van tapasztalatom, és így jó „kis” összehasonlítási alapom a téren, hogy milyen a régi marketing, meg az új marketing – az online marketing mára már nagyon kifinomult formái.
És ami tényleg a lényeg, hogy EZ az egész már egészen másról szól, mint korábban bármi is.
1. kapcsolat azokkal, akik tényleg érdeklődnek a témánk iránt
2. közösség-, hálózatépítés számukra
– hogy csak kettőt emeljek ki.
Én megmondom őszintén, nagyon élvezem, és nem tudom, hogy kinek és minek legyek hálás azért, hogy amit 1998-ban csináltunk, magunk között, abból hogy lett web2, és piacképes üzleti modell. MINDEN a témánk iránt érdeklődő látogató, és az általa előzetesen jóváhagyott akár bizony naponta küldött üzenetsorozat számára.
Tegnap Cash Flow 101 játék volt nálunk, és az egyik hírlevél olvasóm elmondta, hogy bizony nem olvasta folyamatosan a tőlem érkező hírleveleket. De aztán csak elkezdte! Mert hogy egyre érdekesebbnek találta a címeket (= az e-mail tárgymezőjébe írt sorokat – naná: külön figyelek rá, hogy mit írok ide!), aztán kinyitotta a leveleket, és azokat is egyre érdekesebbnek találta.
És egyszer csak megjelent személyesen.
Seth Godin – vagy már mondtam? 🙂 – Hab a tortillán című könyve! ALAPMŰ – aki nem érti meg ezt a stratégiát, hogy új világ születik, az tényleg lemarad. Mert kimarad.
Ida***