A linképítés két szempontból fontos egy honlaptulajdonos életében. Az első, hogy a linkekből látogatókat szerezzen. Ehhez kitartó munkával el kell érni, hogy minél több látogatott linkgyűjteményben kapjanak helyet a linkjei (vannak más megoldások is a linkszerzésre, pl. a linkcserék, partnerekkel való együttműködések), lehetőség szerint releváns kategóriákban. A második, a keresőoptimalizálási szempont figyelembevétele, azaz hogy minél több, minél relevánsabb és minél magasabb PR értékkel bíró linket szerezzünk.
A linképítési munkálatoknak két irányból kell megindulniuk ahhoz, hogy jó eredményt érjél el:
-
1. Egyrészt olyan helyekre kell regisztrálnod, ahonnan közvetlen látogatottságot is kaphatsz (látogatott linkgyűjtemények, pl. lap.hu, Ok.hu, linkmegosztók pl. Digg.com, buzz.hu)
2. Másrészt olyan oldalakra, ami keresőoptimalizálási szempontból értékes (pl.vnagy PR-ű külföldi katalógusok, mint a dmoz.org)
Keresőoptimalizálási szempontból a linkeknek 3 típusa lehet:
1. Értékes linkek Ide tartoznak a releváns (tehát a témához szorosan kapcsolódó) oldalakon szereplő linkek, a magas Page Rank-ű oldalakon (PR 4 vagy több) levő linkek, a spontán linkajánlások (tehát amikor valakinek tetszik a cikked és belinkeli), valamint a nagy PR értékű külföldi katalógusokból származó linkek.
2. Közepesen értékes linkek közé tartoznak azok a linkek, amik a témádra specializálódott katalógusokból mutatnak az oldaladra, illetve a látogatott katalógusokból (pl. lap.hu, Ok.hu) érkező és a nem visszlinkes katalógusokból érkező linkek.
3. Minimális értékű linkek azok a linkek, amik kis PR értékű (4 alatt) katalógusokból, nem releváns oldalakról mutatnak az oldaladra, nofollow-al ellátott linkek (pl. fórumokban, blogokban), linkcserék, nagy linkmennyiséget tartalmazó oldalakon elhelyezett linkek.
Míg a fenti 3 csoport linkjeit érdemes megszerezni (legfeljebb arra kell „hajtani”, hogy sok legyen belőlük, addig vannak olyan linkek, amik kifejezetten rontják az oldalad megítélését, ezek azok a kártékony linkek, amiket kerülnöd kell. Ide tartoznak a fizetett linkek, tehát a linkszponzorációk, amikor fizetsz azért, hogy egy oldalon fent lehessen a linked.
A másik gond, ha rossz hírű (w-a-r-e-z, p-o-r-n-ó, s-p-a-m, vagy vírusos) oldalakkal áll linkkapcsolatban az oldalad (a te oldaladról mutat ezekre link, ez sajnos úgy is előfordulhat, hogy valaki a kommentjében helyez el ilyen linkeket, ezért erre ügyelned kell), valamint ha tiltott módszereket használsz (láthatatlan szövegek, a témához nem kapcsolódó kulcsszavak, tehát kulcsszó SPAM-ek használata)
Az sem mindegy, hogyan és milyen linkeket helyezel el:
-
– ha látogatókat is szeretnél egy linkből, akkor találj ki egy rendes címsort és leírást hozzá és következetesen mindig azt add meg
– ha keresőoptimalizálási szempontból fontos egy link, akkor tartalmazza a főbb kulcsszavaidat
– egy linkgyűjteményen belül ne csak 1-2 témába regisztrálj, hanem (ha van rá mód az adott gyűjteményben), akkor minden olyan témába igyekezz bekerülni, ami kapcsolódik a területedhez
– gyűjts deeplinkeket is, azaz ne csak a főoldaladat ajánld mindenhova, hanem a kapcsolódó aloldalaidat, cikkeidet is
A linképítéssel az a baj, hogy nagyon szöszölős munka, lassan haladsz vele és általában nem hoz azonnali eredményeket, ezért sokan halogatják, feladják. Ennek áthidalására néhány tippet tudok ajánlani:
1. Készíts linképítési tervet és azt valósítsd meg lépésről lépésre! Mondjuk építs napi 5 linket 30 napon át, és a hónap végére máris lesz 150 linked! Sokkal motiválóbb kis lépésekben haladni, mint halogatni a dolgot, hogy majd amikor lesz rá időd, akkor megcsinálsz egyszerre sokat, aztán sosem csinálod meg 😉
2. Készítsd el előre egy text fájlba a linkajánlók szövegét és minden adatot, amit kérnek a linkgyűjteményekben (jó, ha még a sorrend is pont az, mint ahogyan kérik), így csak át kell másolgatnod a mezők tartalmát és máris gyorsabban haladsz. Én előre meg szoktam írni a szerkesztőknek szóló üzenetet is, így ahol kérik, ott be tudom másolni.
3. Linképítés közben mindig jegyzeteld fel a tapasztalataidat, így a későbbi linképítéseknél gyorsabban tudsz haladni. Pl. írd fel, ha valamelyik linkgyűjteménynek speciális szabályai vannak, ha hosszasan kerested hol lehet regisztrálni és egy eldugott helyen találtad meg, ha egy link már nem él, ha egy szerkesztő sorozatban visszautasítja a linkjeidet
4. Ha úgy érzed, a linképítés miatt nem halad a tartalomépítés, nincs időd blogbejegyzéseket írni, akkor kezdj el deeplinkeket építeni. Keress olyan linkkategóriákat, ahova kapcsolódik az oldalad tartalma és írj kifejezetten azokhoz a kategóriákhoz cikkeket, majd ajánld be őket, mint a témához kapcsolódó cikk. Ez azért jó, mert ha csak egy cikket ajánlasz, azt nagyobb valószínűséggel fogadják el a szerkesztők, a cikkedre érkező látogatók számukra hasznos tartalomra érkeznek (ezért elégedettek lesznek és nagyobb valószínűséggel válnak majd visszatérő olvasóiddá) plusz az aloldalaid is jó helyezéseket érnek majd el a keresőben.
Hogyan szerezz több látogatót a honlapodra? Tudd meg itt >>
37 Comments
Eszter
2017. április 21. péntekKedves Ági!
Köszönöm, nagyon hasznos volt!
Szabó Gábor
2014. április 11. péntekÉn azt gondolom ma már nem érdemes a linképítéssel vesződni abban a formában, ahogy ez még néhány éve még működött, hogy a webmester tucatszám önmaga beküldözgette a katalógusokba az oldalát…. Ennek ma már vége, és aki csak ezekre támaszkodik nem fog érdemi eredményeket elérni (még ha szabályosan is építi). Mivel katalógusokat a google szűri és tudja, hogy nem természetes link.
Ma már a linképítés nem pusztán linkek beküldözgetése, hanem tudatos tervezés, melybe benne van a:
– link profil elemzése
– tudatos új tartalom építés különböző kulcsszavakra
– on-site seo
– természetes link profillal rendelkező oldalakról PR cikkek, wikipedia cikkek, sajtómegjelenés, stb.
Ezen témákon egyaránt kell dolgozni, hogy a linképítés sikeres legyen. És ezt egy kezdő webmester nem tudja kontrollálni, nem rendelkezik kellő analizáló programokkal és pláne nincs lehetősége prémium oldalakról cikk lehetőséget szerezni. Ezért azt gondolom érdemes legalább részben kiszervezni a munkát, aki folyamatosan tud segíteni a honlap népszerűsítésében.
Lévai Lívia
2013. június 11. keddÁgi, köszönöm ezt a cikket is!
Azt hol tudom megnézni, hogy honnan mutatnak linkek a honlapomra?
Béli Csaba
2013. február 10. vasárnapA legnagyobb baj az, hogy megbízod a linképítőt, hogy építsen 30 nap alatt 60 linket, megcsinálja, eddig oké. Utána egy hónapig nem történik semmi, az már nem oké…. lassu víz partot mos elven azt a hatvan linket inkább elosztanám egy évre is akár ha tudom, hogy nem lesz több linkem.
Ha csak ennyi link lehetőség közül választhatsz akkor az energiát inkább a tartalomépítésre és a belső linkstruktúra kidolgozására fordítsd. Fontos a belső linkstruktúrában is, hogy a fontos kulcsszavainkat a neki hivatott aloldalaira koncentráljuk. A linképítés egyik legfontosabb tényezője a belső linképítés…. De nyílván ezt ti is tudjátok 🙂
Vida Ágnes
2013. február 10. vasárnapBizony, és most a Panda update után az algoritmusban a belső linkeknek sokkal nagyobb szerepe lett.
Béli Csaba
2014. február 19. szerdahelló
Most találtam ezt a régi hozzászólást. Azt hiszem akkoriban előrehaladtam és megjósoltam amit meg kellett jósolni.
Zoli
2013. január 18. péntekSzerintem ezt már kéne frissítened kedves Ágnes. Ráadásul megjelent a Pingvin, és az felülírt mindent ! Példának okáért nem érdemes havi 50-60 linket ajánlani mert az mellé járhat büntetés 🙂
Vida Agi
2013. január 30. szerdaLehet ennyi linket ajánlani, csak nem azonos anchor szöveggel.
Veronika
2012. február 02. csütörtökSzia Ági!
Valahol azt olvastam, hogy nem érdemes olyan helyre linket küldeni, amelyik viszontlinket kér. Mi velük a baj?
Köszi:
Veronika
Vida Agi
2012. február 02. csütörtökSemmi, csak ez nem olyan értékes link, mint ami csak rád mutat.
H.Éva
2012. február 01. szerdaSzia Ági!
A linképítésnek jelenleg mennyire hatékony formája a linkmegosztókba való regisztráció? A Google még mindig ugyanannyira „értékeli” mint néhány évvel ezelőtt? Melyek a legjobbak?
Köszönöm,
üdvözlettel,
H. Éva
Vida Agi
2012. február 02. csütörtökEz egy kevésbé hatékony formája. Akkor használd csak, amikor már sok értékes linket építettél linkgyűjteményekben (lap.hu és társai)
A turbobookmark.com és a socialmarker.com oldalon egy csomó linkmegosztót találsz egyébként.
KonczMédia
2012. január 25. szerdaSzép napot mindenkinek!
Sajnálom, hogy elkoptak a hozzászólások.
Szívesen olvasnék még további tapasztalatokat, észrevételeket!
Szerény véleményem szerint is a minőség számít linképítés esetében is főleg, mintsem a mennyiség.
Illetve kérdésem, hogy mi az a határ, ameddig elmehet pl. a webmester, ami még nagyobb költségek kiadása nélkül végrehajtható?
Üdv,
Koncz Média
Vida Agi
2012. január 27. péntekEz a linképítésre értetted? Magyar piacon minőségi és releváns linkből átlagosan 2-300-at lehet építeni (ez erősen témafüggő is). Ezen felül is építhetsz még, de annak már érdemes mélylinknek lennie (azaz olyannak, ami a különböző aloldalaidra mutat)
KonczMédia
2012. január 29. vasárnapKedves Ági,
Igen, a linképítésre értettem, elnézést, hogy nem voltam túl konkrét.
Én valahogy kevesebbre gondoltam. Alapból pl. -ha maradni akarunk csak PR viszonylatokban- PR3 vagy fölötti webkatalógusokból kevesebbre gondoltam. Akkor még ezekre jöhetnek a deeplinkek, meg adott esetben a linkcserék.
Köszönöm válaszát!
Szép napot!
Üdv!
Bernadett
2011. február 05. szombatÁgi, hova kell regisztrálni blog-pingelés esetén?
Vida Agi
2011. február 06. vasárnapblogsearch.hu
Juli
2011. február 03. csütörtökSzia,
Nagyon hasznos a cikk, két kérdés: 1:nem tiszta teljesen, mire jó a blog ping-elés (ha beregisztrálok arra, amit ajánlottál, akkor az milyen előnyt jelent a blognak?) 2: Content manager oldalakra miért érdemes regisztrálni? mit tudnak pontosan?
Nagyon köszönöm.
Vida Agi
2011. február 03. csütörtökA pingelés révén automatán kapsz linkeket az adott linkmegosztó oldalakról.
Content manager oldalak alatt mire gondolsz?
Bernadett
2011. február 05. szombatÁgi, nagyon hasznos ez a cikk, tele van használható ötlettel!
Linképítést most kezdem…
– Tudnál mondani néhány példát a ,,jó linkajánló,, szövegre?
– Tapasztalatod szerint mennyi időbe telik (napok, hetek?), míg a szerkesztők elhelyezik a linkgyűjteménybe a linkeket?
– Ha elutasításra kerül egy link, akkor annak mi lehet az oka? (rossz a linkajánló szövegezése…, vagy..?) Mit lehet ilyenkor tenni?
Előre is köszönöm válaszaidat!
Vida Agi
2011. február 06. vasárnap1. Tartalmazza a kulcsszót, de azért értelmes és lehetőség szerint marketing szempontból is átgondolt szöveg, úgy kell megírni, mintha egy „mini hirdetés” lenne.
2. Változó. Van, ahol 1-2 nap, van amire 2 évig vártunk 🙂
3. Kevés tartalom, érdekellentét (neki is hasonló oldala van), túl sok link van már a gyűjteményben (bizonyos szám felett nem vehetnek fel újakat. Várni kell pár hónapot és újra próbálkozni.
Molnár-Rozvadszky Andrea
2009. május 15. péntekKedves Ági!
Mobil internetes e-mail címem van, azt nem akarta válaszban elfogadni, elküldtem freemailről.
Köszi, Andi
Zoli
2009. május 15. péntekSzia Ági,
köszi,
már írtam is a hírdető cég egyik marketingesének, hogy inkább másban gondolkodom, mivel a több ezer fizetett link nem lenne jó.
Vida Ági
2009. május 15. péntekAndrea, küldd az info@gazdagmami.hu -ra
Molnár-Rozvadszky Andrea
2009. május 15. péntekSzia Ági!
Továbbra is visszadobja a rendszer a válasz e-mailt.
Üdv, Andi
Vida Ági
2009. május 15. péntekZoli, én óva intelek ettől. Nem a mennyiség számít, hanem a minőség. Hogy értsd: a télen egy hotel honlapján dolgoztunk és náluk merült fel, hogy a konkurensek közül néhánynak tizedannyi linkje volt, mint nekik, viszont azok egy része releváns PR6-7-es oldalakról. Érdemesebb kitartóan kutatni ilyen oldalak után, mint megvásárolni több ezer linket akárhol.
Zoli
2009. május 14. csütörtökKöszönöm a gyors reagálást.
Már elnézést, hogy ilyen sokat kérdezek, de még valami ezzel kapcsolatban:
Ajánlottak nekem egy weboldalt, ahol, igaz csak fél évre 3.000 vagy 3.500 linket adnának, viszont 100 ezer Ft+ ÁFa-ba kerülne.
Ti mit gondoltok erről?
Ez fizetett link kategóriába tartozik, azaz kerülendő?
Ha nem, akkor pedig ez mennyire jó vagy nem jó?
A téma, amivel foglalkozom egyébként már adott volt számomra, elég jó ideje néztem már stratégiákat matematikai, valószínűségszámítási alapokon.
Utána jött az ötlet, marketinges hírlevelek hatására, hogy egy weboldalra is kiteszem és megosztom másokkal.
Próbálok marketingesekkel kommunikálni,Internet-marketingre szakosodott cégekkel is, mivel sajnos a marketinghez nem értek.
Szeretném a látogatottságomat növelni, mert egyébként egy elég népszerű témáról lenne szó az oldalamon, és szeretném képezni is a látogatóimat, hogy többet érhessenek el.
Köszi a választ mindenkinek.
Üdv:
Zoli
Vida Ági
2009. május 14. csütörtökEszter, először is meg szoktam keresni a nevüket (az oldal alján valahol), és néven szólítom őket az üzenetben. Aztán leírom, hogy szeretném az oldalamat (vagy a cikkemet) az XY kategóriába ajánlani és megköszönöm a segítséget. Hatékony szokott lenni 🙂
Zoli, nem, ha fizetsz valakinek a linképítésért, az más. A fizetett link az, amikor egy oldalon pénzért tudsz előfizetni jó linkekre (anno az exmunkahelyem 400e Forintot fizetett 1 jó linkért évente egy nagyobb látogatottságú linkgyűjteményben). A Google egy ideje üldözi azokat az oldalakat, akik fizetett linkeket adnak el, ezeknek az oldalaknak csökkenti a Page Rank értékét és ezért a rajta levő linkek értéke is csökken (te meg kidobtad a pénzt az ablakon)
Kiss Ida
2009. május 14. csütörtökSzia Ági,
gyorsak a reflexeid :), köszi, elolvastam, feliratkoztam.
Ida
Zoli
2009. május 14. csütörtökSziasztok,
még valami:
Havi 100 ezer ember Áginak az oldalán?
Gratulálok, ez már valami és szinte csoda, hogy komoly összegek nélkül is el lehet ezt érni.
Mindenkinek jó tanulást kívánok, és nagyon megköszönném, ha valaki válaszolna majd az előző írásomban feltett kérdéseimre.
Köszi mindenkinek előre is, aki segít.
Üdv:
Zoli
Zoli
2009. május 14. csütörtök„Míg a fenti 3 csoport linkjeit érdemes megszerezni (legfeljebb arra kell “hajtani”, hogy sok legyen belőlük, addig vannak olyan linkek, amik kifejezetten rontják az oldalad megítélését, ezek azok a kártékony linkek, amiket kerülnöd kell. Ide tartoznak a fizetett linkek, tehát a linkszponzorációk, amikor fizetsz azért, hogy egy oldalon fent lehessen a linked.”
Fizetett linknek konkrétan mi számít?
Ha egy céget linképítéssel megbízunk, az is annak számít?
Hiszen fizetünk a linkekért.
Szeretnék konkrét példákat kapni, ezekre, és magyarázatot, mi miért nem jó vagy jó.
Mit értesz azalatt, hogy rontják a megítélést?
Konkrétan ez miben jelentkezik?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Üdv:Zoli
Molnár-Rozvadszky Andrea
2009. május 14. csütörtökKedves Ági!
Itt kell, hogy üzenjek Neked, mert megrendeltem a Gazdagmami Motivátor Magazint és a májusi webináriumra is jelentkeztem, de nem tudok választ küldeni, mert a levelező szerver visszadobja hibaüzenettel.
Kérlek, segítsetek!
Üdv, Andi
Nagy Eszter
2009. május 14. csütörtökMilyen üzenetet írsz a szerkesztőknek?
Diana
2009. május 14. csütörtökEz egy izgalmas téma, még nagyon új vagyok ebben, jól át kellene rágnom magam ezen.
Hát igen akit stresszel a linképítés, az mehet a mekibe tálcát összeszedni 😛 Na jó, gonosz voltam, de ne felejtsük el,oka van, hogy ki miért kerül bionyos helyzetbe élete során..
Jóéjt mindenkinek!!
Piros
2009. május 13. szerdaEz épp olyan, mint amikor az ember belekezd élete álomházának a felépítésébe. Soha nem mondhatja azt, hogy teljesen kész van, hiszen mindig lesz rajta valamilyen kis javítani való.
Egyébként pedig a linképítés az egyik legjobban kiszervezhető feladat, úgy gondolom. Ha valakit már az is stresszel, hogyha csak rágondol, hogy neki kell állnia linket építeni, hiszen nem bírja az ilyen sziszifuszi munkákat, akkor szerintem mindenképpen jól teszi, hogyha helyette valami olyasmire fordítja az idejét, amit szívesebben csinál.
OkosKismama
2009. május 13. szerdaKöszi, már regisztráltam is, rám fér egy kis seo meg linkmarketing. Én Motivátor előfizetőnek számítok? 😀
[…] a linképítés, […]