Ma kivételesen nem csak a látogatottságnövelésről lesz szó. Illetve most kicsit hátrébb lépünk és megnézzük az eddig tanultakat kicsit messzebbről. Tudjátok, amikor a szobrász készíti a szobrot, nem nézheti mindig 10 centis távolságból, néha hátrébb kell lépnie, meg kell néznie messzebbről, hogy eldöntse, milyen az összhatás. Akár hiszed, akár nem a vállalkozással kapcsolatban néha ugyanezt kell tennünk…
Gyakran tapasztalom, hogy annyira belefeledkeznek a kezdő vállalkozók (néha még a „haladók” is) a részletekbe, hogy nem képesek egyben látni a folyamatot, a rendszert abban a „szoborban”, amit éppen építenek. Szorgalmasan dolgoznak a csalin, az infoterméken, a honlapon, az értékesítési oldalon, a blogbejegyzéseken stb., de nem látják a fától az erdőt, és pláne nem az összefüggő erdőségeket és a bennük élő növények-állatok által alkotott ökoszisztémát.
Pedig maga a modell roppant egyszerű:
1. Látogatókat szerzel az oldaladra
2. Azokat a látogatókat, akik komolyan érdeklődnek a témád iránt ráveszed, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre, illetve más módon (pl. RSS) kövessék az oldalad történéseit (tehát nekik az ingyenes és hasznos információt „reklámozod”, nem magát a terméket)
3. Azokat, akik már érdeklődők (tehát blogolvasók vagy hírlevél-feliratkozók) vásárlóvá teszed (nekik reklámozod a terméket)
Ilyen egyszerű.
A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy:
1. Megépíted a weboldalt és elkezded feltölteni rá a tartalmat.
2. Feliratkozási lehetőségeket helyezel el az oldalon.
3. Csalit készítesz, ami lehet maga az oldal jó és értékes tartalma is.
4. Reklámokat készítesz, amik a megrendelési oldalra terelik az érdeklődőket.
5. Kitalálod a megrendelés menetét, elkészíted a megrendelőoldalt, megszervezed az ügyfélszolgálatot.
Már csak egy elem hiányzik ebből a rendszerből: maga a látogató, aki olvassa az oldalt, akiből érdeklődő, majd pedig vásárló lesz. Nélküle nem lendül mozgásba a rendszer.
Ha pedig nem vágysz többre, akkor állj neki nyugodtan panaszkodni 🙂 De ha már teszed, akkor legalább kreatívan tegyed:
15 Comments
Zoli
2009. május 26. keddÉrtem, köszi a választ.
admin
2009. május 25. hétfőZoli, nálam ez úgy van megoldva, hogy egy-egy adott könnyen betanítható területre vannak emberek. Ügyfélszolgálatra oldalanként külön ember, linképítésre külön emberek stb. Így nem kellett annyira képzett embereket keresni, mert ezeket a feladatokat gyorsan meg tudtuk tanítani.
Zoli
2009. május 25. hétfőSziasztok!
Úgy érzem,ha már a panaszkodásnál tartunk:
van egy nagy kihívás, amely előtt állok:
Én főleg a tartalomfejlesztéssel,sportfogadási stratégiámmal, lehetőségek elemzésével szeretnék foglalkozni az oldalammal kapcsolatban.
Nagyon sok időm elmegy az ügyfélszolgálatra, levelek megválaszolására, marketingre, pedig pl. E-target hírdetéskre is egy céget bíztam meg, akik az Analyticset is kezelik, szóval nem lehet azt mondani, hogy nem próbálnám meg kiszervezni,néhány témát, amit lehet.
A legegyszerűbb az lenne, ha lenne egy külön ügyfélszolgálat/ levelezés, partnerprogramok kezelése /, külön Internet marketinges a csapatomban és akkor én tudnék rendesen a tartalomfejlesztéssel és a stratégiákkal fogalalkozni.
Csak ugye általában mindenki a saját témájának marketingjével foglalkozik, illetve a tapasztaltabbak pedig oktatják főleg.
Azon gondolkodom, hogy jó lenne embereket felvenni a később induló céghez már most,/ vagy pedig jó lenne ha 1 nap nem 24 órából állna, hanem inkább 240-ből /
Kíváncsi lennék a véleménytekre, ki hogyan oldja meg ezt a kérdést.
Esetleg lehetne felvenni embereket Ági tanfolyamainak látogatói, weboldal tulajdonosai számára, akik pl. csak az ügyintézéssel foglalkoznának.
Lehetne egy csapat is, ha mondjuk ötlete nincs valakinek, de a marketingben nagyon jó és Ági, Dávid és a többiek tanfolyamain részt vett és nagyon profin megtanulta ezeket, akkor megfizetnénk őt.
Neki nem kellene tartalomfejlesztéssel fogalalkoznia, csak egy-egy Internet-marketing területtel.
Tudom, ezt 1 ember nem bírná, szóval arra gondoltam, hogy lenne külön egy-egy ember a videókészítésre, külön a linkmarketingre, blog-látogatottság növelésre stb.
Előre is köszi a válaszokat!
Zoli
2009. május 23. szombatSziasztok, segítséget szeretnék kérni:
Nagyon fontos:
nem jött válasz részemre a Webinárium visszaigazolásáról és az e-bookról.
Nézzétek meg a ” Minden az ötleten múlik” bejegyzésemet, ahol leírtam a szituációt részletesebben.
Köszi mindenkinek, még az ügyfélszolgálatnak megpróbálok írni.
Üdv, Zoli
Szalkai Titi
2009. május 22. péntekÁgi, gyógyulást kívánok az ujjaidnak.
Vicces volt a videó. 🙂
Kutyaharapást szőrivel?
Ha valami ellen küzdünk, először merüljünk bele? 🙂
Tormási Kati
2009. május 21. csütörtökEz az a kivételes alkalom, amikor a hibáinkat felnagyító tükörbe nézve mosolygunk 🙂 🙂 – mert közben azt gondoljuk, hogy igen, hát persze, MÁSOK ilyenek, na de én azért ennnnnyire mééééégse … 🙂
(ha kicsit is hiszel a vonzás törvényében, hasznodra válik, ha az ének minden sorára kitalálod a magad pozitív változatát + elkezdesz úgy gondolkodni, hogy igen, ilyen nemzet VOLTUNK, de már elkezdtünk egyre optimistábbak lenni: lámcsak most én is pozitívabb gondolatokra cserélem le az enyéimet, szóval egy emberrel kevesebb a nagyon panaszkodós)
Más:
Ági, a webinárium második napja, a 31-e pünkösdvasárnapra esik, amikor sokunknak családi programja van … 🙁
Nem lehetne egy héttel későbbre tolni????
Balogh Anett
2009. május 21. csütörtökKár, hogy nem lehetett csatlakozni eme remekmű elénekléséhez!
Szívesen részt vettem volna benne.:)
Zsolti
2009. május 21. csütörtökNekem egy másik dal jutott erről eszembe:
Always look on the bright side of life
http://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo
A biobuláta meg igenis nagyon jó! 🙂
$Norbi$
2009. május 20. szerdaÉs a Zsolti fogja MEO-zni? 🙂 De aztán 6 oldal legyen! 😉
Ádám
2009. május 20. szerdaSzia Ági!
Nagyon profi vagy abban, amit csinálsz. Köszi a bejegyzést! 🙂
Vida Ági
2009. május 20. szerda$Norbi, ha megint két kézzel tudok majd gépelni.
$Norbi$
2009. május 20. szerdaSzia Ági,
Mikor lesz kész a tanulmány, amit twitten említettél?
Nagy Eszter
2009. május 20. szerdaÁgi! Szuper ez a videó! :))
ANi Szénásiné
2009. május 20. szerdaÁgi, szuper!! :)) Ha kérhetném a videó szövegét, mert nem mindenhol érteni! 🙂
További minden jókat sok szeretettel: ANi.
[…] Hát akkor panaszkodjunk […]