Te hiszel benne, hogy ha egy fogkrémet a Fogorvosok Szövetsége ajánl, akkor az jobb? És, ha brit tudósok bebizonyították, hogy tényleg jobb? A vevő bizalmának elnyerése elemi érdeke minden marketingesnek, de vajon hogyan tudod a hitelességedet brit kutatók és fogorvosok nélkül megteremteni? És milyen eszközeid vannak erre az interneten, ahol eleve gyanúsabbnak tűnik minden „túl jó” ajánlat?
Hogyan teremts bizalmat a weben? Tudod vajon hány látogató hagyja el a weboldaladat csak azért, mert a „gyanús” kategóriába kerülsz nála? Vajon hányan nem mernek rendelni az oldaladon, mert attól félnek, lelépsz a pénzükkel? Ez a tanulmány segít maximálisra növelni a webes jelenléted bizalom-értékét!
A tanulmányt elolvashatod online itt: http://www.scribd.com/doc/37405745/Ne-legy-gyanus
Vagy letöltheted pdf formátumban ide kattintva (jobb klikk -> Mentés másként)
15 Comments
Lilla
2010. október 28. csütörtökKlassz írás, köszönöm! Van, amit már megvalósítottam, van ami tervben van…
Vida Agi
2010. szeptember 20. hétfőAnnamária, használhatsz művésznevet is, és amikor eladásra kerül a sor, akkor a cég ad el, tehát nem muszáj saját névvel megjelenned. Az énmárka nem a hitelesség miatt fontos, hanem a személyesség miatt, de ugyanezt meg lehet teremteni egy kabalafigurával is, viszont ezesetben a cégnek kell elérhetőnek lennie. Ehhez az szükséges, hogy az oldalon keresztül el lehessen érni titeket (telefonszám, e-mail, a címet nem muszáj feltüntetni, de ha úgy látod, igény van erre, akkor fel lehet tüntetni postafiókot az oldalon)
S. Annamária
2010. szeptember 20. hétfőÉnmárka vagy sem?
Ági, mennyire adjuk ki magunkat? Én kitaláltam egy helyes kabalafigurát, de mellé felteszem majd a fotómat is. Úgy gondoltam, a saját nevemben írom a bejegyzéseket és az alkotásokat pedig a kis kreatív tündér jegyezné. De a személyes infókkal vagyok bajban. Feltüntessem a saját nevemet? Látom, hogy a bloggerek legtöbbször „művésznevet” használnak. De akkor hogyan lehetek -eladáskor- hiteles?
Hol van a középút?
A vállalkozói igazolványon, számlakönyvön telephelyként muszáj volt a lakcímet is megadni. A nevemet persze vállalom, de nem szeretném, ha a címünket mindenki ismerné. Mint weblaptulajdonos ezt is fel kell tüntetnem?
Annamari
Kriszta
2010. szeptember 16. csütörtökFontos a bizalom. Nekem a minap ajánlottak együttműködést és a jelentkező oldalát megnézve nem igazán gondolkodom a dolgon. Nem derül ki, hogy ki az oldal tulajdonosa, ki írja a cikkeket, a szakmaiságáról nem ír semmit….
Ági, az összefoglalód nagyon tetszett, már meg is valósítottam belőle valamit, a brand-építésen kell dolgozni és hitelesnek lenni :-).
Köszi az ötleteket!!
Soós Viki
2010. szeptember 14. keddEleve sok cég csak azért „vidéki” = vidéki székhelyszolgáltatással rendelkező, hogy ne kelljen iparűzési adót fizetnie. Vannak ugyanis olyan települések itthon ahol nem kell fizetni a 2%-ot.
Renáta
2010. szeptember 14. keddAkkor jó, lehet, hogy csak én gondoltam túl ezt a dolgot.
Az biztos, hogy a bizalomépítés egyik módja, ha megosztod olvasóiddal a Te saját tapasztalataidat és saját véleményedet. Ha látják, hogy Te is valamilyen érzelmeket táplálsz abban a témában, amiről éppen szó van az oldaladon. Ha meg mint élő embert is látnak mondjuk egy videón keresztül, akkor meg már elég sok esély van rá hogy elkezdjenek hinni benned, és felépítsék bizalmukat irántad.
Vida Ági
2010. szeptember 14. keddRenáta, nem tudom, ez mennyire általános, én pl biztosan nem nézem, vidéki-e egy cég.
Soós Viki
2010. szeptember 14. keddKöszi Ági ezt a klassz összefoglalót (már megint) 🙂
Én is átnéztem a honlapomat és már alakítom is át a Kapcsolat oldalt! 🙂
Renáta
2010. szeptember 14. keddIgen van amelyik terméknél az kifejezetten előnyös ha vidékről származik.
Anikó
2010. szeptember 14. keddKedves Renáta!
Szerintem ez nem minden esetben igaz. Például én kecsketej szappant rendeltem a neten és megnyugtató volt, hogy vidéki az illető cég. Mégiscsak jobban megbízom egy olyan cégben, ahol valóban lehet valamilyen kapcsolatuk a kecskékkel, mint egy városiban, ahol ki tudja, egyáltalán felismerik-e. :))
Viccet félretéve, egyébként teljesen igazad van. De a másik oldalról nézve pedig, ha már az ember eljutott odáig, hogy rendeljen egy terméket, szerintem ez az apróság már nem fogja visszatartani, ha a termék egyébként jó.
Renáta
2010. szeptember 14. keddÉppen a napokban gondolkoztam azon, hogy a bizalmatlanság egyik oka az is lehet, ha valaki csak egy kisebb településről, községből származik. Régebben mikor bedolgozói munkát kerestem, ha kis falu vagy község volt megadva címzettnek, ahol jelentkezni kellett, mindig arra gondoltam ugyan hogy tudna már munkát adni egy odavalósi. Holott én is egy kis községben lakom most, és az én termékeim megrendelésénél is bizony az szerepel: Békésszentandrás.
Szerintem a nagyvárosiaknak több bizalmat szentelnek a vásárlók.
Vagy ezt csak én gondolom így?
Mindez attól függetlenül, hogy állandó olvasóimmal sikerül bizalmas kapcsolatot teremtenem.
Ez a városi-dolog engem mégis zavar.
Vidi Rita
2010. szeptember 14. keddPont ma láttam egy figyelemfelkeltő google hirdetést, ami valami olyasmiről szólt – nőknek -, hogy álompasira vágysz, vagy, hogy lábtörlőnek használjanak.
Nem vagyok célcsoport, de megnéztem, mert jó volt a hirdetés.
Na, utána jött a csalódás: se egy cégcím, se egy e-mailcím, se semmi.
Amik egyébként kötelező elemei kell, hogy legyenek olyan honlapnak, ahol termékekről, szolgáltatásokról van szó.
Olyan honlapon is kötelező, ahol így írnak a hírlevélről: Most még ingyenes.
Én tutira nem adom meg az e-mail címemet olyannak, aki nem képes kiírni az elérhetőségét, vagy a cége nevét, vagy bármit, ami alapján meg lehet nézni mondjuk a facebook-on.
Két éve még nem voltunk ennyire gyanakvóak, de most, hogy már boldog-boldogtalan spam-mel a magyar vállalkozások között is, egyre inkább megrendült az általános bizalom. Megnézzük, kiknek adjuk oda a drága figyelmünket.
Faragóné Keserű Judit
2010. szeptember 14. keddKedves Ági!
Köszönöm a tanulmányt, elolvastam. Nagyon jól összefoglaltad a legfontosabb szempontokat.
Ezt az üzleti alapszabályt én is ismerem Nógrádi Bencétől: „Az emberek azzal kötnek üzletet és annak ajánlanak másokat, akit ismernek, kedvelnek és akiben megbíznak.” Szóval valóban a bizalom kiépítése az egyik legfontosabb. Bizalma legyen irántunk és termékek iránt is.
Most van egy pár új ötletem, amit szeretnék megvalósítani a leírtak alapján.
[…] a bizalmon múlik. Erről lehetne sokat értekezni elméletben (és már meg is tettem tavaly a bizalomépítésről szóló tanulmányban), most azonban következzen néhány apró technikai megoldás, ami segít, hogy az […]
[…] a bizalmon múlik. Erről lehetne sokat értekezni elméletben (és már meg is tettem tavaly a bizalomépítésről szóló tanulmányban), most azonban következzen néhány apró technikai megoldás, ami segít, hogy az […]