Kíváncsi voltam múltkor egy üzlet termékeire, amik nagyon tetszettek, de mivel nem volt leírva a termékleírásban néhány információ, úgy gondoltam, elmegyek személyesen a boltba és megnézem őket. El is mentem (munkaidőben, hétköznap), de a bolt zárva volt. A honlapon pedig nem volt fent a nyitvatartási idő. Persze fel is hívhattam volna őket, de telefonszám sem volt, csak egy űrlap, ahol lehetett nekik kérdéseket küldeni. Rengeteg időt töltenek a vállalkozások azzal, milyen legyen a dizájn, profin legyenek fotózva a termékek, jó legyen a termékleírás marketing szempontból, de néha alapvető dolgok lemaradnak. És nem csak a telefonszám és a nyitvatartás az. Van még további 7 ilyen. Nálad mindegyik megvan?
A „rólunk” oldal megírásával sokan napokat eltöltenek, pedig a kapcsolat oldal fontosabb, és nem csak a kapcsolati oldalon szükséges feltüntetni az elérhetőségeket, hanem a Facebook Névjegyben és az oldal láblécében is. Néhány adat, ami jó, ha megtalálható az oldaladon (és a szórólapodon, brossúrádban, Facebook oldaladon stb.):
1. Cégnév (egyéni vállalkozónál az egyéni vállalkozás neve),
2. Telefonszám: sokan azért nem teszik ki, nehogy folyton hívogassák őket – erre a megoldás egy céges feltöltőkártyás telefon, amit munkaidőn túl kikapcsolsz, és az oldalra kiírod, mikor hívható a szám,
3. Nyitvatartási idő: boltnál kötelező, de szolgáltatásoknál, pl. tanácsadásnál, masszázsnál, oktatásnál is ki lehet írni, hiszen az ügyfél számára fontos lehet, mikor tudod őt fogadni, mikor tud felkeresni, szolgáltatásoknál nagyon hasznos konverziónövelő funkció lehet, ha azonnal tud időpontot foglalni egy űrlapon keresztül, vagy ha jelentkezéskor meg tudja adni az általa preferált időpontokat,
4. Cím: ha személyesen keres fel az ügyfél, kötelező, hiszen ezalapján dönti el, el tud-e hozzád menni, megfelelő-e neki a helyszín, ha a szolgáltatásod házhozmenős, vagy van virtuális szolgáltatásod is, akkor ezt is kiírhatod (pl. „Az angolórák helyszíne Szolnok, de ha máshol élsz, szívesen látlak téged az online óráimon. Ezekről itt tudhatsz meg többet [LINK]”)
Még jobb, ha a címet Google Maps térképre is felteszed és beilleszted a weboldalra.
5. E-mail cím(ek): a legjobb, ha leírod, milyen kérdésben, milyen címre várod a kérdéseket, megkereséseket, ez még akkor is praktikus, ha egyébként egyedül vagy a cégben (több e-mail címet akár Gmail-el vagy bármelyik komolyabb levelezőszoftverrel kezelhetsz), a több email cím és a hozzájuk tartozó leírás ugyanis irányt mutat az érdeklődőknek, milyen témákban tehetnek fel kérdéseket, például:
„Ha most szeretnél rendelni, de kérdéseid vannak a termékkel kapcsolatban: megrendeles@atedomainneved.hu,
Ha megrendelted és fizetéssel, szállítással kapcsolatos kérdéseid vannak: szallitas@atedomainneved.hu,
Ha régi ügyfelünk vagy: vip@atedomainneved.hu,
Sajtómegkeresésekkel kapcsolatban ezen a címen lehet érdeklődni: sajto@atedomainneved.hu
Partneri megkeresésekkel kapcsolatban pedig itt: partner@atedomainneved.hu”
Ez csak néhány lehetőség volt, a lényeg a
6. Bátorítás: sokan nem mernek kérdezni, keresni, a valós kérdéseknek, kételyeknek csupán egy része jut el hozzád, ezért jó néhány pontban ötleteket adni, hogy milyen kérdésekkel kereshetnek téged. Ha nagyon intim a témád, ezért nem mernek kérdezni az olvasók, még több bátorítás kell, pl. „Nem kell félned, az oldalon anonim módon is kérdezhetsz, jelöld be a „titok” rubrikát, ha magánúton kérsz választ és nem szeretnéd, hogy a kérdésed a Gyakran Ismételt Kérdések oldalunkon megjelenjen.”
7. Chat: webáruházaknál jó, ha van a megrendelő oldalon chat is. Fontos kérdések sokszor a vásárlás közben merülnek fel, ilyenkor sok vásárló csak nézelődik, aztán elkezdi a kapcsolat oldalt keresni, aztán meggondolja magát és elmegy. Ha a termékoldalon azonnal, élőben kérdezhet, az növeli a konverziót.
A chattel csak egy gond van, ott kéne ülni előtte egész nap, hátha jön valaki, aki kérdezni szeretne és erre, ha egyszemélyes a vállalkozásod, nem igazán van mód. Ilyenkor megteheted, hogy nem folyamatosan használod a chatet, hanem 1-1 alkalommal előre meghirdeted, mikor lehet tőled kérdezni (mondjuk minden pénteken 2-3 között bárki bármit kérdezhet a termékekkel kapcsolatban) és ezt a Facebook oldaladon, a hírleveledben egyaránt kommunikálod, sőt, a kapcsolat oldalra is kiteheted, hogy van ilyen lehetőség.
Olyat is lehet csinálni, hogy akit érdekel az élő kérdezés lehetősége, azok előre feliratkozhatnak rá és amikor megnyílik a chat, email értesítőt kapnak róla, így nem fogják elfelejteni, te pedig jó fej leszel, hogy szóltál 🙂
A chat kiválóan beépíthető kampányokba is: ilyenkor az akció közben lehet tartani kérdezős napot vagy órát, amikor megnyitod a chatet és az akciós termékekről, az akcióról lehet kérdezni, nagy aktivitást szokott kiváltani és ami még fontosabb: rengeteget tanulhatsz a kérdésekből! Megtudhatsz olyan apróságokat, amiről te azt hitted, már rengeteget írtál, beszéltél, mindenki érti – és most kiderül, hogy nem érti mindenki és sokakhoz nem jutott el az információ.
Hogyan legyen chat az oldaladon? A legtöbb webáruház rendszerben (pl. Shoprenter) van ilyen modul, ha azonban nem webáruházad van, WordPress alá létezik több plugin is, mi az Oggflowt szoktuk használni.
És, ha már kérdések, jó, ha ezeket és a rájuk adott válaszaidat folyamatosan gyűjtöd és készítesz egy
+1 FAQ oldalt (magyarul: GYIK :)), ahol rendszerbe szedve, témánként megtalálható az összes feltett kérdés és a rájuk adott válaszaid, így néhány hónap (év) alatt hatalmas adatmennyiség gyűlik össze és egyre könnyebb lesz a munkád is, hiszen idővel nem tudnak már olyan kérdést feltenni, amire valahol korábban már nem adtál választ. Kezdetben elegendő egyszerűen csak egy oldalra gyűjtögetni a kérdéseket, de idővel ezek nagy mennyiséget tesznek ki, ilyenkor jól jöhet egy kifejezetten FAQ rendszerezésére való plugin (WordPress alá itt találsz ilyeneket)
A felhalmozódott kérdéseket egyrészt az oldalad megfelelő pontjaihoz belinkelheted (pl. a szállításról szóló leírásodhoz a szállításról szóló kérdéseket), a fizetési módokról szóló leíráshoz a leírásról szóló kérdéseket).