Nem elég a látogatókat megszerezni, meg is kell tartani őket. Erre való többek között a usability, azaz a felhasználóbarát honlap, de még számos más eszköz is létezik arra, hogy megkedveljék a blogodat és rendszeresen visszatérjenek oda. Lássunk ezek közül néhányat!
TIPP 1. Hívj vendégbloggereket!
Keress meg más bloggereket, és írjatok kölcsönösen egymás blogjába bejegyzéseket. Ha ismertebb bloggert tudsz meghívni az oldaladra, vagy olyasvalakit, aki fontos személy a célközönséged számára, az nagy sikert arathat az olvasóid körében és a tartalmat is gazdagabbá teszi.
TIPP 2. Hirdess okosan!
Ne tedd tele hirdetésekkel a blogodat, amíg kevés látogatód van. Felesleges is lenne, hiszen ilyenkor még úgyis csak minimális bevételeket hoz. Megkérdőjelezi számomra a blogíró hozzáértését, ha a blog tele van reklámokkal. Mert rögtön felmerül a kérdés, hogy ha az illető jó a szakmájában, akkor miért van szüksége reklámbevételekre. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez a modell nem működik, sőt… Azonban felesleges lépés már az elején telepakolni mindent hirdetésekkel (úgysem hoznak számottevő bevételt még) és azon gondolkodni, vajon miért nem kattint rájuk senki. Helyette az első hónapokat töltsd azzal, hogy a blogod színvonalát növeled, építed a tartalmat, a hitelességet és utána már sok sikert érhetsz el reklámokkal is.
(Kis kitérő: Ha valóban sikert szeretnél elérni a reklámokkal, partnerprogramokkal, akkor legyél kreatív! Kerüld a megszokott módszereket: rengeteg olyan blog van, aminek gyenge a tartalma, tele van Adsense hirdetésekkel és partnerprogram bannerekkel, ezért ha az olvasók ilyet látnak, menekülnek onnan és kialakul bennük egy előítélet a hasonló kinézetű blogokkal kapcsolatban. Sajnos ez akkor is rossz fényt vet rád, ha a te tartalmad egyébként értékes és jó. Éppen ezért úgy kell beépítened a reklámokat, hogy első ránézésre ne hasonlítson „azokhoz” a reklámokhoz. Az Adsense kinézetét (a megengedett határokon belül) lehet a dizájnodhoz igazítani, az elhelyezkedését is jól be kell lőni és a partnerek termékeit is ajánlhatod indirekt módon, pl. egy jó tartalomba ágyazva az átlátszó reklámszöveg helyett)
TIPP 3. Legyen olvasható!
Semmi nem lehangolóbb egy weboldalon, mint az összefüggő nagy szövegtömbök (pláne, ha még sorkizártan is vannak szerkesztve). Mivel az olvasók többsége kapkod és scrolloz lefelé még egy érdekes cikkben is, kell, hogy legyenek olyan elemek a szövegben, amik eltérnek a megszokott látványtól:
- képek,
- felsorolások,
- idézetek,
- grafikonok,
- új bekezdések,
- címsorok és alcímsorok
- videók
TIPP 4. Áttekinthető navigáció
Magamtól soha nem jöttem volna rá, mi az erőssége az egyik blogomnak, amíg egy olvasóm ki nem mondta: az, hogy átláthatóan kategorizáltam a témákat, ezért könnyen el lehet igazodni a régebbi tartalmak között. Az olvasókat segítik a kategóriák, a címkék, a bejegyzések alatt a „Kapcsolódó cikkek” linkjei, a legolvasottabb bejegyzésekről szóló toplisták. Tapasztalati úton alakult ki nálam, hogy egyes nagyon gyakran feltett kérdésekről készítettem FAQ bejegyzéseket és ezekre mutató bannereket is kitettem az oldalra, így nem fogják ugyanazokat a kérdéseket ezredszerre is feltenni, amit mindenki kérdez.
A navigációt, az oldalon való eligazodást segítik az Archívumok is, ha nem használod őket
TIPP 5. „Kövessétek az ő szent tökét :)”
Ha nem teszel ki RSS feliratkozásra buzdító ikont a blogodba, akkor ne csodálkozz, ha kevesen követnek. Erre használhatod a Feedburnert is, aminek nagy előnye, hogy kijelzi az olvasóid számát, de elég egy jópofa RSS ikon is az oldalsávba (pl. ezen az oldalon találhatsz ilyen ikonokat)
TIPP 6. Mozgósíts
Időről időre mozgósítsd az olvasóidat, vedd rá őket vitákra, indíts játékokat, szavazásokat. Vannak olyan örökzöld témák, amiket ha bevetsz biztosan sok kommentre számíthatsz. Néhány példa: retro témák, gyermekkori emlékek (ezekről mindenki szívesen beszél), aktuális vitatémák, amiről mindenkinek van véleménye stb.
Magasabb szinten közösséggé is szervezheted az olvasóidat események szervezésével. Lehet talikat tartani, közös beszélgetéseket streamen keresztül (mint amilyen tavaly is volt itt a Gazdagmamin)
TIPP 7. Ne maradj ki a sodrásból
Ha valamilyen, a témáddal kapcsolatos aktuális esemény történik, akkor a legtöbb blog felkapja, mindenki elmondja róla a véleményét. Ilyenkor sok embert érdekel az adott téma, szeretnének róla többet tudni, és a te olvasóid is találkozni fognak vele. Ezért fontos, hogy te is írjál róla, így új látogatókat is szerezhetsz és a saját olvasóidat is informálod az adott eseményről.
1 Comment
lexi
2013. június 27. csütörtökhelló! nem rég kezdtem bele a blog vezetésbe és nem tudom hogy hogyan lehetne olyat kitenni az oldalra hogy hányan nézték már meg a blogot…segítene valaki??