Néha meglehetősen kusza véleményeket hallok arról, milyen valójában egy jó honlap, hogy néz ki, milyen a dizájn, a tartalom, a menü. Gyakran meglepően egyszerű, de jól megírt és jól kitalált üzleti modellel rendelkező honlapok hihetetlen bevételeket hoznak a tulajdonosaiknak, miközben látványos, szép és mindenkinek tetsző oldalak csődbe mennek a rossz üzleti modell és a céltalanság miatt. Mire ügyelj hát a saját honlapodon?
1. Kell egy üzleti modell!
Nyilvánvaló, hogy addig nem hoz pénzt a honlapod, amíg nem tudod, miből lesz a bevételed. A honlap (nagyon leegyszerűsítve) gyakorlatilag egy reklámfelület, tehát akkor hoz bevételt, ha valamit reklámozol rajta. Ez lehet a te szolgáltatásod vagy terméked vagy pedig mások reklámjai, amit partnerprogramok keretében, a Google Adsense programban való részvétellel, vagy a témához kapcsolódóan hirdető partnerek felkutatásával tudsz megoldani.
Az üzleti modelleket keverheted is, azaz reklámozhatsz az oldaladon saját szolgáltatásokat és kint lehet mellette az Adsense is, ezzel azonban az a gond, hogy eltéríti a látogatókat az oldalról: kevesebben iratkoznak fel miatta a hírleveledre, kevesebben kattintanak a te termékeidet reklámozó bannerekre.
A leghatékonyabb megoldás az, ha pontosan tudod az oldalad üzleti célját és nem hagyod a látogatókat eltéríteni ettől. Mit jelent ez a gyakorlatban?
Ha a fő célod a saját termékek, szolgáltatások eladása, akkor az oldal menüjében, fejlécében, banner-helyein, az egyes cikkek szövegéből a linkek és a bannerek két helyre mutassanak: arra az oldalra, ahol meg lehet vásárolni a termékedet (speciálisabb szolgáltatás esetén: ahol árajánlatot lehet kérni) VAGY arra az oldalra, ahol fel lehet iratkozni a hírlevélre. Mindenképpen legyen az oldalon hírlevél-feliratkozási opció is, hiszen az emberek többsége nem vásárol azonnal, amikor rátalál egy oldalra, és így utólag is el tudod érni őket.
Ha a fő célod a reklámbevétel vagy a partnerprogramokból származó bevétel, akkor azt kell kitesztelned, hol, mennyi és milyen méretű hirdetéseket kell elhelyezned az oldalon, hogy minél többen kattintsanak rá azokra. Amennyiben nem kattintás alapú hirdetési felületeket értékesítesz, úgy a megjelenésszám számít leginkább, azaz, hogy mennyi látogató van az oldalon, azonban a hirdetőid elégedettségét még így is befolyásolja, hogy mennyi és milyen látogatót hoznak a számára a nálad található hirdetések, éppen ezért itt is tudnod kell, melyik hirdetési méret és elhelyezés a hatékonyabb, hogy pontos tájékoztatást adhass a hirdetőknek.
Haladóknak: reklámozhatod magad saját másik honlapon is, ilyen például az, amikor a honlapodon szoftvereket lehet venni és készítesz egy másik oldalt, ami egy általános szoftverekről szóló portál és a reklámhelyein a saját honlapodat reklámozod. Egy másik példa ez az oldal, amin marketing képregények vannak és a képregényektől egy marketinges oldalra visznek át a linkek.
Egy oldal, aminek csak egy célja van: hogy feliratkozz a hírlevélre
2. Hasznos tartalom és a tartalmak célja
Sokan csak megérzésből és hirtelen felindulásból bővítik a tartalmaikat, amikor eszükbe jut. Blogolni jó dolog, különösen, ha szeretsz írni, azonban ennek az egyik hátulütője, hogy a céltalan blogolás nem visz előre. Létezik olyan modell, hogy valaki csak blogol, színvonalas szakmai tartalmat épít és ezzel tesz szert akkora hírnévre és kapcsolatra, amit a vállalkozásában mindenféle listaépítés, önreklámozás nélkül kamatoztatni tud, ehhez azonban nagyon jó és nagy tömegek számára érdekes mondanivaló, rengeteg blogbejegyzés és sok idő szükséges. És még így is bizonytalan, hogy mikor és milyen sikert érhetsz el vele, ezért biztosabb, ha pontosan mérhető és célokkal rendelkező modellt választasz.
Az ún. szakértői oldalnál is van blog, de minden blogbejegyzésnek célja is van, például:
-
– egy adott kulcsszóra optimalizálni (például, ha felfedezel egy olyan kulcsszóösszetételt, amire korábban nem optimalizáltad az oldalad, akkor erről írhatsz egy blogbejegyzést, ami az adott téma iránt érdeklődő látogatókat hoz a számodra). Mivel ezzel a bejegyzéssel a keresőből érkeznek majd az adott bejegyzésre új látogatók, érdemes nekik felajánlani a hírlevél-feliratkozás lehetőségét a bejegyzés végén is.
– aktuális témákról írni: ha éppen sokakat érdeklő, aktuális témáról írsz, akkor az sok új olvasót vonz az oldalra, az olvasóid megoszthatják egymással a közösségi médiában, továbbküldhetik a cikket, ezáltal újabb látogatókat szerzel (ez lehet egy aktuális szakmai esemény pl. kiállítás, nagy rendezvény, vagy akár egy nagy érdeklődésre számot tartó közéleti vagy sporteseménnyel kapcsolatos véleményed, gondolataid is)
– új érdeklődőket szerezni: a témád iránt érdeklődőknek szóló írásokkal egészen új rétegeket célozhatsz meg, akik még nem ismerik az oldaladat, vagy akik érdeklődnek a téma iránt (pl. ha a témád a fogyókúra, és van egy speciális módszered, amit ajánlasz, akkor írhatsz a közkedvelt „divat” diétákról, amikre a laikusok sokat keresnek a weben, és felhívhatod rá a figyelmet, mi ezekkel a gond) Hatékonyabban növelheted a listádat, ha az egyes cikkek végén felajánlod, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre – ez az ajánló szöveg minden cikknél a témához kapcsolódó legyen.
– a régi olvasókhoz szólni: időről időre a régi olvasóidnak szóló cikkekkel is elő kell állnod. Minél idősebb az oldalad, annál nagyobb a valószínűsége, hogy kialakult egy már „haladó” réteg, aki már rengeteg dolgot megvalósított a tanácsaid közül és mindig lesznek nagy számban kezdők is, akik számára még „minden vicc új”. Az írásaidban hol az egyik, hol a másik csoporthoz kell szólnod.
– kampányt előkészíteni: például bejelenteni az új termékeidet, rendezvényeidet még a megrendelési lehetőség megnyitása előtt.
– igényeket felmérni: ha például egy új termékkel vagy szolgáltatással szeretnél előállni, akkor készíthetsz egy felmérést a blogban, amivel felmérheted érdekli-e az adott téma az embereket. Ez készülhet egy sima kérdőív segítségével is (pl. Poll-R, vagy Micropoll), de felmérheted az érdeklődést úgy is, hogy kikérdezed az olvasóid véleményét a hozzászólások között egy adott téma kapcsán, vagy felajánlasz egy letölthető anyagot az adott témában és megnézed, mennyien töltik le – ebből fel lehet mérni az olvasótáborod mekkora részét érdekli az adott téma.
3. Tudd, kik a látogatóid!
Tréningeken is gyakran elmondom: nagyon fontos, hogy használj statisztikát az oldaladon és tudd meg, kik a látogatóid, honnan jönnek, valóban a célcsoportodat éred-e el a honlapoddal és mik az ő igényeik! Nem elég egy szuper terméket találnod vagy szuper szolgáltatást nyújtanod és azt eladni mindenáron: ismerned kell a célközönségedet és tudnod, mik az ő legnagyobb problémái. Mi az, ami miatt álmatlanul forgolódnak az ágyban? Mi az, amire lázasan keresik a megoldást, a választ az interneten?
Ezt részben úgy tudhatod meg, hogy elgondolkodsz rajtaki a célcsoportod, mi jellemzi őket, mit tudsz róluk, mik az ő problémáik általában.
Másrészt: kérdezd meg őket! Beszélgess el velük akár az interneten, például a blogodon vagy közösségi oldalakon keresztül, akár személyesen (ez utóbbi jobb) és tudd meg, miért olvassák az oldaladat, mi tetszik nekik, mire lenne még szükségük, mi érdekli őket.
Harmadrészt: sokat lehet tanulni abból is, ha nyílt napokat szervezel, ahol mindenki kérdezhet, te pedig válaszolsz – ezekből a kérdésekből megtudhatod, mik azok az égető problémák, amikre az olvasóid keresik a válaszokat (nem egy könyvet láttam mostanában a boltokban, ami ilyen internetes kérdezz-felelek alapján íródott)
4. Mérj és javíts!
Ahhoz, hogy sikeres legyen az oldalad, semmi mást nem kell tenni, mint folyamatosan mérni és javítani az eredményeket. Teljesen mindegy, tetszik-e a barátaidnak a honlap, ki mit mond rá, kinek mi nem tetszik rajta: a lényeg, hogy EREDMÉNYES legyen! Gyakran pofonegyszerű honlapok hatalmas bevételt generálnak a tulajdonosnak, hajmeresztő szövegek sokkal jobb eredményt hoznak, mint az illedelmes, de unalmas változat, éppen ezért muszáj mérni az eredményeket és ha nem vagy elégedett, változtatni rajtuk.
Ha eddig nem volt statisztika az oldaladon, akkor tedd fel a Google Analyticset mihamarabb és kezdd el figyelni:
-
– Honnan jönnek a látogatók?
– Melyik írásaidat olvassák el?
– Hány új és hány régi látogatód van?
– Hányan iratkoznak fel a hírlevélre? (a Google Analyticsben beállíthatsz ún. célkövetést, ami ezt figyeli, de az is elég, ha a hírlevélrendszeredben figyeled a feliratkozók számát)
– Hány látogatód jut el az értékesítési oldaladra? (ahol el is adsz nekik, az egész nem ér semmit, ha sokan olvassák a blogodat, de az értékesítési oldalt/ajánlatkérőt/webshopot csak nagyon kevesen találják meg)
Ha nem vagy elégedett az eredményekkel (kicsi azoknak az aránya, akik feliratkoznak a hírlevélre, kevesen vásárolnak), akkor változtatnod kell. De min is?
-
– több látogatót terelni a hírlevél-feliratkozásra (átírni a banner-szövegét, több helyre kitenni, hogy van hírlevél-feliratkozás, átírni a hírlevél-oldal szövegét, több helyre kitenni a feliratkoztató űrlapot stb.)
– átírni az értékesítési oldal címsorát
– szemléletesebbé tenni az értékesítési oldalt (pl. több kép a termékről)
– jobb kifogáskezelés az értékesítési oldalon és még számos más lehetőség van.
az azonban mindig segíthet, ha még több látogatót terelsz az értékesítési oldalra, azaz nem a konverziót, hanem a látogatottságot növeled.
5. Eladsz
Rengeteg sikeres online üzlet működik úgy, hogy az oldal csupán egy egyoldalas csali, ahol semmi mást nem lehet csinálni, mint feliratkozni a hírlevélre. Maga az eladás pedig a hírlevélben van. Éppen ezért nem tudod megítélni, jó-e az adott oldal, azt csak az tudja, aki üzemelteti, hogy vajon megéri-e neki vagy sem.
Nem tudsz anélkül bevételhez jutni, hogy ne kelljen eladnod semmit:
-
– ha hirdetésekből szeretnél megélni, akkor a hirdetési lehetőséget kell eladnod a hirdetőknek,
– ha Google Adsense-ből, akkor az oldalt kell vonzóvá és látogatottá tenni, „eladni” a látogatóknak
– ha termékeid, szolgáltatásaid vannak, akkor meg kell rá találnod a vevőket és el kell adnod nekik őket.
Az interneten ez annyival könnyebb, hogy nem feltétlenül kell szemtől szemben eldarálnod az értékesítési szövegedet és elviselned, ha valaki nemet mond, ennek ellenére még az internetes értékesítéstől is sokan ódzkodnak, pedig itt „csak” szövegeket kell írni, ajánlatokat összeállítani, leveleket írni. Mégis mindig felmerül, hogy „mit fognak gondolni rólam?”.
Az eredmények javítása mindig együttjár azzal, hogy erőteljesebben kell kommunikálnod, ki kell lépned a komfortzónádból és olyan dolgokat is „bevállalni”, ami furcsa vagy szokatlan, ám van egy másik oldal is: ha hiszel a termékedben, ha tudod, hogy jó az ügyfeleidnek, ha tőled vásárolnak, ha értéket és megoldást adsz nekik, akkor nem lehet kérdés, hogy sótlan reklámok és unalmas hírlevelek helyett izgalmasabb és hatékonyabb módon kommunikálj és adj el.
Önellenőrzés: Nálad a fenti 5 terület közül, melyiket kell sürgősen megjavítani?
29 Comments
Diána
2010. április 19. hétfőértem.Köszönöm
Vida Agi
2010. április 19. hétfőDiána, attól függ, van-e megállapodás róla a két oldal között. Szó nélkül átvenni nem szabad. Az oldalad alján kikötheted, milyen jogok vonatkoznak a cikkeidre (csak a szerző engedélyével vehető át, átvehetőek, de a forrást meg kell jelölni stb.)
Nekem is van olyan oldal, akik megkerestek, hogy szeretnék átvenni cikkeimet és megállapodtunk benne, ilyet lehet.
Szó nélkül más cikkét átvenni nem szabad. Azonban az információ maga nem esik szerzői jogvédelem alá, tehát ha ugyanarról szól két cikk, az nem gond.
Diána
2010. április 19. hétfőÉs olyannal is találkoztam hogy ugyanazt a cikket 2 különböző oldalon is megtaláltam. más képekkel ugyan és itt ott átvolt írva de lényegében ugyanaz volt. Az üzemeltetőt is megnéztem hogy hátha egy cég de az is más volt. Ez működik vagy ez plágiumnak minősül? köszönöm a választ.
Vida Agi
2010. április 19. hétfőDiána, ha maguk a receptek nem voltak levédve, és ő más szöveggel, saját képekkel valósította meg ugyanazt, akkor az jogilag nem plágium. Más kérdés, hogy nem etikus. Az is lehet, hogy megvették a jogokat, erre is van mód.
Diána
2010. április 19. hétfőSziasztok
engem a plágium téma érdekelne. Hiszen köztudott hogy pl. Stáhl Judit az angol Nigella receptjeit adja ki saját név alatt. Ez nem minősül plágiumnak? Vagy ha más képeket használ az már más?
Köszi a választ előre is.
Bernadett
2010. április 14. szerdaKöszönöm.
Vida Agi
2010. április 14. szerdaZoli, ezek a számlálók a rámutató linkek száma és a pagerank alapján számolnak, magyar piacon nem igazán megbízható eredményt adnak.
Bernadett, a piac nem egy állandó, statikus dolog, hanem folyamatosan változik. Például bővülhet is. Amikor pl. Henry Ford kitalálta az autót, akkor még nem létezett autópiac, de aztán fokozatosan bővült. A réspiacoknál ugyanez a helyzet. Akkor jó a marketinged, ha a piacból nem csak egy szeletet akarsz levágni és mások elől elvenni, hanem bővíted is egyben. A réspiac elmélet lényege az, hogy megtalálsz egy réspiacot, ahol te vagy a piacvezető és építed a piacodat. Javaslom Seth Godin Törzsek és Chris Anderson Hosszú farok c. könyvét ebben a témában.
A reklámot kimoderáltam.
Bernadett
2010. április 14. szerdaKedves Ági!
Erzsi írta, hogy a piac egy idő után telítődik. Mire Te ezt válaszoltad:
,,Nem. Rengeteg réspiac van és számos új, még kihasználatlan lehetőség. A honlap csak egy reklámfelület, szolgáltatás, termék lehet rengeteg. Olyan réspiacot kell találni, és olyan termékeket fejleszteni, amik egy új szegmenst szolgálnak ki, és emellé jó marketinget társítani.,,
A kérdés az, hogy ki az a célcsoport és mely célpiacon van jelen és vásárol folyamatosan, aki/ami ,,nem ürül ki,, , tehát amely réspiac állandóan és folyamatosan újratermeli a termék iránti keresletet, folyamatos bevételt jelent.
Konkrét példával élve: kismamák, áldott állapotban lévő nők mindig lesznek, ez a terület soha ,,nem fogy ki,, , s mindig meglesznek a gyerekneveléssel kapcsolatos problémáik.. Ugyanez igaz a gazdagmami oldalra is, mert kismamaként (és utána is) szinte minden anyuka inkább otthonról dolgozna…
Remélem, számodra is érthetően mondtam el, hogy mire szeretnék rákérdezni, rávilágítani. 🙂
Sokszor elhangzik: piackutatás, tesztelés.. Ezek eredményeként nem mindegy, hogy adott réspiacon 1000 fő vagy akár 10.000 fő a célcsoportban (ideális vevők) lévők száma. És a kettő érték között nagy a különbség!
Összegzésként: csak bizonyos réspiacok termelnek nagy profitot, és ezek egy idő után telítődnek..
Lehet, hogy erre gondolt Erzsi is?
Ági, Te hogy látod ezt a problémakört (célcsoport, réspiac, telítődés, telítettség…stb.)?
Szép napsütéses délutánt!
Bernadett
Bernadett
2010. április 14. szerdaDávid,
szerintem ez NEM az az oldal, ahol magadat reklámozni kéne!!!!
Itt minőségi információk vannak!
Nem tudom, hogy a többieknek mi erről a véleménye?!?!????
Zoli
2010. április 14. szerdaAzonkívül , ha már a pénzről beszélünk, Wolf Gábornak van egy ajánlata a következő évi szuperkonferenciára:
Wolf Gábor ajánlata április 19-én délig
Ezt írják az oldalon:
http://www.MarketingCommando.hu/mszk2011
„Garantált minimum 52,7%-os garantált hozam!
Mivel ma regisztrálsz 197 000 Ft 129e Ft-ért arra a konferenciára, amelynek az értéke jövő áprilisban már 197e Ft lesz, így a …befektetésed értéke minimum 52,7%-al növekszik!
Ráadásul nem részvénybe vagy egyéb kétséges pénzügyi konstrukcióba
fektetsz, aminek az értéke nem Tőled függ – hanem saját magadba! Van
ennél jobb befektetés? Ráadásul akár 6 részletben is fizethetsz – ennél
könnyebb nem is lehetne!”
„Egy merész „Meggondoltam magam” garancia
Mi
lesz, ha most regisztrálsz, befizeted a kedvezményes díjat, és amikor
publikáljuk a 2011-es Marketing Szuperkonferencia végleges tematikáját,
az nem fog tetszeni Neked?
Nem gond, a felelősség és a kockázat a miénk:
Ebben
az esetben csak jelezd, hogy meggondoltad magad, és nem a befizetett
összeget, hanem már a tematika nyilvánosságra hozatalának időpontjában
érvényes, magasabb belépődíjat fogjuk visszatéríteni Neked!
Ha a vevőnk vagy, egyszerűen nem veszíthetsz!”
Ennyi marad a zsebedben, ha most leadod
az előjelentkezésedet a jövő évi, haladó
szintű rendezvényünkre, a már 4. Marketing
Szuperkonferenciára:
– programelőzetes,
– egy jelentős kedvezmény
– részletfizetési lehetőség –
… annak, aki úgy érzi, hogy jövőre már
a haladó marketingesek közt a helye:
http://www.MarketingCommando.hu/mszk2011
Gyere, ideje Neked is meglépni ezt a
fokozatot – és ilyen jó áron most tudod
utoljára.
Zoli
2010. április 14. szerdaSziasztok!
Ha már a honlap értékénél tartunk, rákerestem a neten, és nagyon nagy szórások vannak a tekintetben, hogy mennyit ér egy adott honlap:
Tudna valaki tanácsot adni, hogy mennyire reálisak az eredmények és melyiket vegyük alapul?
Előre is köszi mindenkinek!
Mi a véleményetek ezekről?
bizinformation pont org
yourwebsitevalue pont com
sitelogr pont com
Mano
2010. április 13. keddKöszönöm én is, mindig hullámzik bennem, vajon meg tudom-e csinálni, amit szeretnék, de ide bekukkantva megerősödök, hogy IGEN!
Ismeretlenül is köszönöm Neked!
Vida Agi
2010. április 13. keddKöszönöm mindenkinek 🙂
Katka, itt van egy cikk egészen kezdőknek:
http://www.masternewmedia.org/independent_publishing/blogging-how-to-blog/guide-to-publishing-first-blog-20071104.htm
ezenkívül érdemes visszaolvasni a Problogger blogot: http://www.problogger.net/blog/
Magyarul pedig a Blogvilág http://blogvilag.hu/, amiből sokat tanulhatsz, illetve itt nálam is elég sok cikk van erről: http://www.gazdagmami.hu/tag/blogolas
Laura
2010. április 12. hétfőKöszönöm a bejegyzést nagyon hasznos volt!!!!!!!
Hanna
2010. április 12. hétfőIgen, egyetértek! 🙂 TÖKJÓ, hogy van egy energiabomba! 😉
Szombati Orsolya
2010. április 12. hétfőÁgi!
Tényleg ez a bejegyzésed a „Legjobb online marketing ötletek Vida Ágitól” című írásaid toplistáját vezeti nálam is! – már le is mentettem magamnak, nehogy elveszítsem! 🙂
Köszönöm szépen! Ismét kaptam egy-két új tippet a májusban induló új üzletágunk honlapjához!!!
ui: nem tudom, mondtam-e már, (vagy mondtam-e már elégszer) de annnnnnyira jó, hogy van egy „Vidaágink” nekünk! 🙂 Ugye Többiek? 😉
Szeretettel ölellek ezért az írásért virtuálisan is!
Orsi
Szilvia
2010. április 12. hétfőÁgi,
ezt nagyon jól összefoglaltad. Harmadszorra jöttem vissza, hogy elolvassam, annyira jó. Az utolsó bekezdés igazi energiaadó, bátorságnövelő lelkifröccs volt számomra. Köszönöm 🙂
$Norbert$
2010. április 12. hétfőÁgi,
Sokan ezt a szöveget, amit itt leírtál (ha ők írták volna) felhasználták volna egy csalinak, de olyan is lett volna biztos, aki e-bookot csinál belőle és értékesíti.
Szerintem is az egyik legösszeszedettebb és leghasznosabb írásod volt, mióta bloggolsz. Ezek lényegében alapok, de mint tudjuk ezeket mindig ismételni és jól összefoglalva publikálni kell.
Siket Katka
2010. április 12. hétfőDrága Ági.
Egy régi rajongod vagyok szlovákiábol. Nagyon sok energiát és pozitív gondolatot koszonhetek neked.
Most a tanácsodat kérném. Szeretnék saját blogot indítani. Ebben a témában még kezdo vagyok, és szukségem lenne pár érdekes tippre, szakirodalombol. Szeretnék egy noies vidám, pozitív energiával teli blogot indítani, s mivel hogy szlovákiai magyarnak vallom magam, talán .net vagy .com -végzodésu blog lenne a megfelelo. Tudnál pár konvy, vagy ujságtippet adni, amelyik a blog indítással, szerkesztéssel foglalkozik? Lehet internet forrás is.
Nagyon sokat segítene. Még arra lennék kiváncsi, ez a blog indítás, s majd szerkesztés, idoben mennyi energiádba telik naponta? Jelenleg még doktorandusi tanulmányaimat folytatom, de idén végzunk, szeptemberben szeretnénk a párommal egybekelni, s majd egy év mulva talán elindítjuk a baba-projektet is… :o)
Azért kérdem, h. sok ido kell-e rá, h. inkább várjak vele, ha már otthonhoz leszek kotve, vagy munka mellett is lehet-e vállalni?
Koszonok minden fontos, értékes tanácsot, szép napot kívánok.
Siket Katka Szlovákiábol.
Vera
2010. április 12. hétfőEz a cikk nagyon egyben van, köszönöm!
Vida Agi
2010. április 12. hétfő@Réka, attól függ, milyen hírlevélküldőt használsz. Ha nincs hírlevélküldőd még, de szeretnéd már elkezdeni a listaépítést, akkor a Google Docs űrlapkészítőjét lehet használni. Ha viszont van szoftvered, akkod az egyes hírlevélküldőknek van saját űrlapjuk és azt kell használni.
@Vali, nem gond, ha nagymama vagy, az olvasóim több, mint 1/3-a nem kismama 🙂
Fehér Ria
2010. április 12. hétfőKedves Ági!
Sok hasznos információt olvastam már nálad, de számomra is ez az egyik top bejegyzés lett most. Biztosan visszatérek még, s többször el fogom olvasni, de lehet, hogy kinyomtatom, s a napokban, akár ha úton vagyok előkapom, s átnézem újra. Köszi!
Vali
2010. április 11. vasárnapKedves Ági!
Nagyon sokat tanultam már az írásaidból, és még mindíg keveset tudok, legalább is így érzem. Ez a bejegyzésed tényleg mindet felülmulja!
Köszönöm! Ugye nem baj, hogy nem Kismama vagyok, hanem Nagymama?
Jakab Emese
2010. április 11. vasárnapKedves Ági!
Köszönöm a bejegyzést, számomra most hasznos volt!
Réka
2010. április 11. vasárnapNagyon hasznos ez a bejegyzés, köszi Ági!
Honnan tudhatom meg, hogy hogyan kell hírlevél feliratkozáshoz űrlapot készíteni? Van olyan anyagod, ami ehhez nyújt segítséget? Köszi!
Ági
2010. április 11. vasárnapÁgi, ez a bejegyzés messze felülmúlja – számomra legalábbis – az összes eddigit!
Erzsi, szerintem nem lesz telített a piac, hiszen Ági a módszert írja le, nem a konkrét ötleteket adja meg. Mindig van olyan, ami még nincs. Csak egy jó ötlet kell.
Onnan pedig remek mankó az, amit Ági honlapjáról valóban bárki meg tud csinálni, elegendő odafigyeléssel, kitartással.
Vida Agi
2010. április 10. szombatErzsi, nem. Rengeteg réspiac van és számos új, még kihasználatlan lehetőség. A honlap csak egy reklámfelület, szolgáltatás, termék lehet rengeteg. Olyan réspiacot kell találni, és olyan termékeket fejleszteni, amik egy új szegmenst szolgálnak ki, és emellé jó marketinget társítani.
Jónásné, Erzsi
2010. április 10. szombatSzuperül leírod az egész pénztermelés menetét, szerintem egy kis odafigyeléssel szinte bárki meg tudja ezek után csinálni. Legfőbb gondom is éppen ez. Nem lesz hamarosan telített a piac? Már rengeteg kismama vagy kézimunka stb oldal van. Nagyon nehéz lesz betőrni az egyes piacokra….
Kati
2010. április 10. szombat… egyszer arról is írhatnál, hogy a nagy portál oldalak miből élnek. Mert bizony azokat a kedvesen ködös tekinteteket is érdekes megfigyelni, amikor rám néznek és megkérdik: – … abból meg honnan van neked pénzed?