A Facebook tavaly októberben vezette be a slideshow hirdetéseket, amiknek segítségével néhány képünkből rövid videót készíthetünk a hirdetési felületen és ez jelenik meg hirdetésként. Ennek nagy előnye, hogy egyszerűbb elkészíteni, mint egy videót, mégis jobban észrevehető, mint egy sima „kép + szöveg”-hirdetés. A slideshow funkcióit augusztus végén a Facebook kibővítette, most már zenét is adhatsz hozzá. Az elmúlt hónapokban több kampányban is teszteltem és nagyon jó eredményeket hozott. Hogyan használd? Ehhez adok most ötleteket.
1. Mutasd be a terméked különféle változatait!
A Facebook eredeti, a slideshow hirdetés funkciót bemutató videójában is egy ilyen példát láthatsz. Egyszerűen csak fogd meg a webáruházadból azokat a termékeket, amiket szeretnél kiemelni, megmutatni és készíts slideshowt belőle!
Ötletek, hogyan használhatod:
– megmutathatod egy termék többféle változatát, például egy hátizsákot többféle színben,
– megmutathatod egy termék többféle felhasználási lehetőségét (pl. ugyanaz a nyaklánc többféle stílusú ruhával, ugyanaz a kép többféle stílusú lakásban),
– a webáruházban az egy kategóriához tartozó termékeket egy kategóriába rendezheted (pl. 2016 őszi divat, vagy kifutó termékeink), mindegyiket felteheted egy képre, ebből készíthetsz slideshowt, a reklámra kattintva a link pedig az adott kategória oldalára mutat.
Íme egy példa:
2. Hogyan csináld?-videó
A brazil O Boticario nevű kozmetikumgyártó cég dekorkozmetikumaihoz ilyen kis képkockákból álló slideshowt készített:
3. Mutasd be a fő üzenetedet!
5-6 képkockába nem fér bele túl sok információ, de a kampányod fő üzenetét beleteheted, mint ahogyan a Jaspers Market is tette ebben a slideshowban:
4. További ötletek:
1) Tedd egymás után a terméked előnyeit!
Minden képkocka adjon választ a „miért ezt vedd meg” vagy a „miért tőlünk vedd meg”kérdésekre!
2) Írd le, miben tud segíteni neki a terméked/szolgáltatásod!
Mi az a 4-5 legfontosabb probléma, amit megold?
Kik azok, akiknek a problémáján segíteni tudsz?
Fontos: nem csak a képeken, hanem a slideshowkon szereplő szövegeken is komolyan veszi a Facebook a 20%-os szabályt, tehát a képeken nem lehet ennél több szöveg, mert az csökkenti a hirdetés elérését (kevesebb ember fogja látni)
3) Rendezvényt szervezel? Így használd:
Emelj ki 3-4 programpontot, ami miatt érdemes eljönni a rendezvényre (pl. egy-egy előadó, vagy előadás témája)!
4. Több lépésből áll a szolgáltatásod?
Mindegyikről készíts egy képkockát!
TIPP: ugyanazokat a képkockákat kitesztelheted egy carousel hirdetésben is. A Facebook automatikusan a legjobb eredményeket hozó kockát teszi előre, ezalapján megcsinálhatod a slideshowt.
Hogyan állítsd be a slideshow hirdetést?
1. A hirdetéskezelőben kattints a Hirdetés létrehozása gombra!
2. Válaszd ki, mit szeretnél hirdetni és állítsd be a hirdetési sorozat beállításait (célcsoport, költségek, időtartam stb.)!
3. A formátumok közül válaszd a Diavetítés opciót!
4. Válaszd ki a képarányt! (ha Instagramon is szeretnél hirdetni, a négyzetes formátum a megfelelő)
5. A Fényképek feltöltésére kattintva töltsd fel a fényképeidet! (jó, ha mindegyik olyanolyan méretű, téglalap vagy négyzet attól függően, hogy melyiket választod, ügyelj a képek minőségére, az ajánlott képméret téglalap esetén 1200×900 pixel, négyzet esetén 900×900 pixel)
6. Állítsd be hány másodpercig látsszon 1-1 kép! (minél több rajta a szöveg, annál hosszabb időtartamra van szükség, ha elsőre nem jó, ezt utólag még állítgathatod és megnézheted, melyik a jobb tempó)
7. Állítsd be, hogy legyen-e áttűnés a képkockák között vagy sem!
8. Válaszd ki a zenét és mentsd el a hirdetést!
Jó eredményeket kívánok 🙂
3 Comments
Tőkésné Horváth Edina
2016. szeptember 06. keddNagyon szépen köszönöm a leírást. Termékcsoportokról videókat készítettem már így, és nagyon jól működnek. Valamint a szabott képmennyiség (sok termék esetén) a kreativitást is serkenti.. 🙂
Tösmagi Erika
2016. augusztus 29. hétfőKedves Ági! Kedves Gazdagmami Csapat!
Minden infót köszönök szépen, szerintem nagyon-nagyon hasznosak, szeptember második hetétől én is fogom alkalmazni… 🙂 Az Üzletanyu születik is megvan, a tartalomfejlesztő dvd, és még sorolhatnám… – „épp ideje” munkához fognom.
Szép nyár végét és még szebb őszt kívánok Mindannyiótoknak!
Vida Agi
2016. szeptember 03. szombatViszont kívánjuk 🙂