Ez az új email marketing, csak jobb: Kezdő chatrobot beállítások

Hogyan üzemeld be az első Messenger robotodat 10 perc alatt?

Nagyjából 1 éve jelentek meg a Facebook Messengerben a robotok, ami egy remek új lehetőség a marketingben és az ügyfélszolgálatban. Sokáig olvastam róluk és figyeltem a fejleményeket, de halogattam a bevezetést, mert bonyolultnak és hosszadalmasnak tűnt a beüzemelése. Végül az győzött meg, amikor valahol arról olvastam, hogy nem kell rögtön mindent megtanítani a robotnak, 1-2 próbaüzenettel is elkezdhető és érdemes úgy rágondolni, mint egy automata email küldőre.

Mi a csuda az a chatbot?

Egy robot, ami helyetted válaszol a Messengerben érkező üzenetekre. Tanítgathatod, hogy ezt egyre ügyesebben tegye. Ehhez példaszavakat, példamondatokat tudsz megadni. Nálunk az vált be, hogy elkezdtük használni néhány egyszerű üzenettel a botot és a menet közben az olvasóktól érkező üzenetek, kérdések alapján optimalizáltuk tovább a rendszert, őszintén szólva akármilyen okos is az ember, akármennyire is ismeri a célcsoportját, mindent nem tudsz előre kitalálni.

Természetesen vezetheted is a felhasználók figyelmét, készíthetsz kattintgatós menüket, előre beállított párbeszédeket, időzített üzenetsorozatokat is. Aki eddig időzített hírlevélsorozatokban gondolkodott, annak sokat segít a botokkal való megbarátkozásban, ha nagyon okos autoresponderként gondol rájuk 🙂

Mire használhatod?

Rengeteg mindenre 🙂 Csak néhány példa a teljesség igénye nélkül:

  • automatikus válasz azoknak, akik üzenetet küldenek az oldaladnak (ebben rögtön lehet egy menü, amiből választ kaphat a leggyakrabban ismételt kérdésekre – az elkészítését ld. lejjebb)
  • termékekkel, megrendeléssel, szállítással kapcsolatos gyakran ismételt üzenetek automatikus megválaszolása,
  • kampányban az adott ajánlattal kapcsolatos kérdések megválaszolása,
  • aki elküld egy adott szót üzenetben, annak kiküldesz egy ajándék letölthető anyagot vagy kuponkódot,
  • aki feliratkozik (egy üzenet elküldésével), az automatikusan értesítést kap a blogod frissítéseiről vagy a legújabb akcióidról
  • a sorozatokról le is lehet iratkozni, ha zavaróak az üzenetek (erre is tudsz gombot beállítani a menübe)

Melyiket válasszam? Többféle chatbotot is kipróbáltam az elmúlt hónapokban, mert nagy a választék és bevallom, a „15 legjobb chatbot készítő” – típusú cikkek egyáltalán nem segítettek, mert szinte mindegyik ugyanazt tudja. Próbáltam a Chatfuelt, aztán néhány hétig a Botsifyt használtam (ez néha kicsit hektikusan működött, rossz üzenetet küldött ki, nem a megfelelő üzenetet küldte ki stb.), végül elkezdtem a ManyChatet használni, ami nagyon jól átlátható, megbízható rendszernek tűnik.

Hogyan üzemeld be az első chatbotodat?

Sokan kérdeztétek, hogyan lehet beállítani egy ilyen chatrobotot, milyen lehetőségek vannak, hogyan lehetne nektek is ilyenetek. Íme az alapok:

1. Menj be a www.manychat.com oldalra és klikk a nagy kék „Create a Facebook bot” gombra!

2. Jelentkezz be a Facebook azonosítóddal a „Sign in With Facebook” gombra kattintva, majd válaszd ki, melyik Facebook oldaladat szeretnéd összekötni a ManyChattel!
(ha eddig nem volt bekapcsolva az üzenetküldés az oldaladon, akkor most be kell kapcsolnod, ezt a Facebook oldaladon a Beállítások -> Általános -> Üzenetek fül alatt tudod megtenni)

3. A bal oldali menüből válaszd ki az „Automation” menüpontot!


4. Itt az almenüben klikk a „Default Reply” menüpontra!
Itt tudod beállítani azt az alap választ, amit mindenki megkap, amikor neked ír:

5. Kattints be a szövegdobozba és írd meg az alap üzenetedet!
Sokat kísérleteztem ezzel, de sokan, amikor választ kapnak, nem tudják, hogy nem élő személy válaszolt nekik, ezért az a tapasztalatom, hogy jó, ha a válaszból kiderül, hogy egy robottól kaptak üzenetet, különben lelkesen chatelni kezdenek vele és nem értik, miért olyan furák a válaszok :))

6. Miközben írsz, a jobb oldalon láthatod, hogyan fog kinézni a kész üzenet:


7. Klikk az „Add button” gombra és add meg a gombod szövegét! 
Több gombot is felvehetsz. Az én tapasztalatom az, hogy az emberek általában nem sablon kérdésekkel fordulnak egy oldalhoz és a többség nem azért jön, hogy a nyakába told az ajánlatodat (webáruházaknál ez egy kicsit más, ott sok a kuponokkal, ajánlatokkal, termékekkel kapcsolatos kérdés), hanem nagyon is személyes problémáik vannak, ezért mindenképpen legyen olyan opció, hogy „Kérdésem van” és emellett lehetnek gombok egy-egy aktuális ajánlatodhoz, kezdeményezésedhez (pl. nálunk most sokan kérik így el a jövő heti konferencia programját, a múlt héten meg az online tanfolyam készítős ajándék videót keresték sokan):

8. Add meg, hogy a gombra kattintva mi történjen!

A kék legördülő menüben az opciók:

Reply with message: Küldjön el egy üzenetet
Open website: Nyisson meg egy weboldalt
Call a Phone number: Hívjon fel egy telefonszámot

Ha opciót választottál, utána meg kell azt is adnod, mi történjen. Az üzenetek esetében 2 lehetőséged van:

Create New Message: Új üzenet létrehozása
Select Exiting: Válassz egy más felvett régi üzenetből

9. Válaszd az új üzenet létrehozását és add meg az üzenetet!

Itt nem csak szöveget adhatsz meg, hanem elküldhetsz egy videót, egy képet, egy galériát, egy listát stb. az alsó ikonokra kattintva.

10. Ha elkészültél, a jobb felső sarokban klikk a Preview gombra, ezzel tudod tesztelni az üzenetet!

11. Ha letesztelted és elégedett vagy a kék Publish gombra kattinva tudod élesíteni az üzenetküldést.

A következő lépés pedig az lehet, hogy beállítod a Welcome üzenetet, amit a botodra való feliratkozáskor látnak a követőid.

Fontos tudni, hogy ha összekötötted a ManyChattel az oldaladat, onnantól kezdve ő küldi az alap üzeneteket angolul a neked íróknak, ezért érdemes legalább ezt az első üzenetet vagy a „Welcome” üzenetet mihamarabb beállítani magyarul. A ManyChat 500 felhasználóig ingyen használható, 1000 felhasználóig havi 15 dollár (és persze vannak egyéb csomagok is).

Tudj meg többet a Chatbotok beállításáról az új Közösségi Média 3.0 Tréningen >>

6 Comments

  • Eszter

    2017. augusztus 14. hétfő

    Köszönöm, megnézem!

  • Edina

    2017. június 09. péntek

    A chatbotom kész van…:-) Köszönöm. Miért célszerű a messengerre iratkoztatni az embereket?

    • Vida Agi

      2017. június 12. hétfő

      Mert sokkal jobb a kézbesítési arány, mint a hírlevélnél 🙂

  • Nagy Tímea - birge -

    2017. június 08. csütörtök

    Köszönöm!

  • Nagy Tímea - birge -

    2017. május 23. kedd

    Szia Ági!
    Láttam a napokban olyat, hogy egy weboldalon nem hírlevélre lehetett feliratkozni, hanem messengerre. Ez hogyan működik vajon?
    Köszi,
    birge

    • Vida Agi

      2017. május 29. hétfő

      Messenger plugin wordpresshez