A kedvenc salátámat egy budai szendvicsbárban készítik, egész egyszerűen minden salátájuk fantasztikus! Már az étlapot nézegetve összefut a nyál a számban 🙂 Még alkalmazottként gyakran rendeltem tőlük ebédet, és mivel gyakran ettem belőle, érdekelni kezdett, vajon mi lehet a titka annak, hogy minden salátájuk olyan finom?
Egyszer egy mozarella salátájukat alaposan kielemeztem, felírtam mindent, amit benne találtam, és hazaérve megpróbáltam reprodukálni. Az eredmény siralmas lett. Náluk minden saláta valóságos ízköltemény, az enyémben külön lehetett érezni a saláta, az uborka, a paradicsom ízét, a fűszerek darabosak voltak, és hiába hagytam állni, ettől csak fonnyadtabb lett, de az ízek nem értek össze 🙁
Később megpróbáltam kifaggatni az egyik pincérlányt, mégis mi lehet a finom saláták titka, de sajnos nem jutottam eredményre.
Emlékszel az Összeomlás című filmre, amikor Michael Douglas bemegy a gyorsétterembe és pont olyan szendvicset szeretne, mint amit a képen lát? Persze a hamburger soha nem olyan szép a valóságban, mint az illusztráción, amitől ő egy kicsit kiborul és fegyverrel fenyegetőzik. A zsemle kisebb, a saláta fonnyadtabb, a hús vékonyabb – ha szereted nézni is, amit eszel, akkor elég nagy csalódás az egész.
Valahol ugyanez a helyzet az internet marketingeddel is: megkapod a kész recepteket, a mintákat, de adaptálni neked kell és a végeredmény valahogy soha nem lesz olyan kívánatos és nyálcsorgatós, mint ahogyan az előtte látszik.
De vajon, hol rontod el a receptet? Mi az a pont, ahol már nem elég az átlagos főzőtudás, ahol már valamivel több kell, mint megcsinálni mindazt, ami kívülről látszik egy cégből? Mitől lesz finomabb és ropogósabb a szendvicsbár futószalagon készített salátája az enyémnél?
Miért lehet, hogy néhányan tízmilliókat keresnek évente a honlapjukkal, mások milliókat, sokan százezreket, és nagyon sokan csak néhány tízezer Forintot?
Mi lehet a különbség ezek között az oldalak és vállalkozások között?
Elárulom holnap az „Uborka vagy Paradicsom?” című tanulmányban!
A tanulmányból megtudhatod:
-
– Milyen vállalkozói típusok vannak és vajon te melyikbe tartozol?
– Miért áll meg a fejlődés egy pontján a legtöbb honlap és toporog ott hosszú évekig? Mi ez a pont és hogyan lehet továbblépni innen?
– Hogyan lehet az, hogy látszólag béna honlapok, tele hibákkal nagyon jó bevételt termelnek, míg színvonalasnak látszó, dizájnos lapok, teli tartalommal egy kanyit sem hoznak?
– Őszinte vallomás: Hogyan növeltem meg az egyik oldalamon a feliratkozók számát egyetlen óra munkával napi 100-ról 400-ra ugyanolyan látogatottság mellett? És miért nem nőtt ennek ellenére a vásárlók száma az oldalon?
– Végzetes stratégiai hibák, amiket már elkövettem: elmesélem őket, így neked már nem kell belesétálnod.
– Mit kell tenned, hogy ne a többiek hátát bámuld, hanem végre te is az élvonalba tartozhass?
De addig is, kíváncsi vagyok Te mit gondolsz: mi a különbség az örökké csak próbálkozó „most már igazán belekezdek” honlaptulajdonosok és azok között, akiknél a nagy bevételek landolnak?
Írj be legalább 1 különbséget június 1.-én 12 óráig, és nyerj egy darab Gazdagmami Akadémia részvételi lehetőséget!
Eredményhirdetés: június 1. kedd, 13 óra.
(Kérlek, hozzászóláskor add meg a valódi neved és e-mail címed, hogy értesíteni tudjunk a nyereményről)
Ajándék könyvet sorsolok azok között, akik salátareceptet is írnak és elmondják, mitől lesz igazán finom a salátájuk 🙂
118 Comments
Comment navigation
Vida Agi
2010. június 01. keddA játék végetért, köszönöm a részvételt, eredményhirdetés hamarosan! 🙂
Molnár Szabina
2010. június 01. keddSzerintem a profizmus hiányzik. Legalábbis az, amit én értek ezalatt. A törekvés a saját magam, tudásom fejlesztésére, és a továbbadás, a közzététel tökéletesítésére. Évek óta oktatóként azt látom, hogy mind a diákok, mind a tanárok sokszor megelégszenek a minimummal, pedig hihetetlen lehetőségeik lennének.
A salátákhoz sajnos én sem értek, mivel a natúr ízeket élvezem a legjobban (pl. friss salátalevél magában), de szerintem mindennek akkor van íze, ha szívvel-lélekkel csináljuk, humorral fűszerezzük, törekszünk az alaposságra (nem a részletekben való elveszésre gondolok, hanem a pontos, érdekes, hasznos közlésre), de nem veszünk szegekkel kivert ostort a kezünkbe, ha nem úgy sikerül minden, ahohy szeretnénk, hanem csináljuk tovább, megteszünk mindent a fejlődésért.
Örömteli napot Mindenkinek!
Fazekasné Sófi Beatrix
2010. június 01. keddA különbség?…
Szerintem csupán a hozzáállás….
Ennyi.
Ménesi Éva
2010. június 01. keddSaláták! Szinte ezeken nőttem fel! Egyformára összeaprított paradicsom, paprika, és ami ami van otthon, és amit szeretnénk – szabadon variálva: fokhagyma, fejes saláta, káposzta hagyma (zöld, lila, snidling), uborka, olajbogyó, sajtok,főtt tészta, zöldségek, juhtúró tejföl vagy csak egy kis só+olaj… Bolondításképp: zöld fűszerek, ha lehet valóban zölden. Összeállni? Soha ne volt idejük!
A titok: a vágyakozás, a szorgalmas kitartó munka, a folyamatos kutatás-tanulás (mit és hogyan tehetnénk még bele, hogy jobb legyen), a munkánk eredményének örömmel teli elfogyasztása!
Szőke Henrietta
2010. június 01. keddSzerintem pár szóval kifejezhető a különbség:
elszántság, elhivatottság, tudatosság, akaraterő és a közvetlen környezetből támogatás, megerősítés!
üdv
Heni
Konczné Éva
2010. június 01. keddSziasztok!
A különbség a pénzkereső és nem kereső honlapok között szerintem egyrészt az, hogy aki pénzt tud keresni, annak van terméke és látogatottsága.
Másrészt sok más is, pl. általában látják a folyamat végét, az elérendő célt, ha még a pontos odavezető utat nem is teljes részletességgel ismerik, aztán
pl. megteszik azt, amit a 90 % nem tesz meg, mert vagy kitartóbbak, vagy bátrabbak vagy csak mert nem kényelmesek.
—-
Plusz: ha találsz valakit, akivel együtt tudsz dolgozni, ugyanolyan lelkes és megbízható, szerintem az fél siker! Én is vágynék valaki ilyenre, aki mindennap motivál!Addig is maradok magamnak a kis céljaimmal….
Konczné Vályi Éva (Nelly)
Suzymka
2010. június 01. keddfelkészültség, hitelesség, naprakész infók, kitarás, minőség, jól meg tervezett, átlátható, érthető, könnyű kezelés, figyelem felkeltő, maradandó, kell valami plussz ami megfogja a látogatót
Vajda Viktória
2010. június 01. keddA sikeres honlap tulajdonos szerintem:
– tisztán látja, pontosan tudja céljait
– hisz magában, a sikerében és a termékében
– rendszerben gondolkodik és előre
– szereti és élvezi amit csinál
– mindig keresi, így megtalálja és kiszolgálja célcsoportját
– jól kommunikál
– céltudatos
– hiteles
– jellemzi még: lelkesedés, szorgalom, bátorság, határozottság, rugalmasság, önbizalom, a változásra való hajlam, és nem árt némi szaktudás sem!
Szűcs Ica
2010. június 01. keddSzerintem az alap hozzáállásban van a különbség: megpróbálom vagy megcsinálom.
Az összes többit ez már vonzza maga után: célok, elszántság, tanulás, időbeosztás….
Ica
Farkasné Demsa Piroska
2010. június 01. keddSzerintem a különbség az ,hogy megfelelő tudás elsajátítása olyan embertől akinek már van ebben tapasztalata és jól profitál belőle és olyan oldalt hoz létre ahol a legkezdőbb felhasználó is könnyedén boldogul az oldal használatával.Emelett akarat kitartás és kreativitás és elszántság szükséges hozzá!
Üdvözlettel :Piroska
Nagy Éva
2010. június 01. keddKihagytam, hogy másoknak miért mehet..
Szerintem ez is olyan mint egy génhiba:) Vkinek a pénzkeresés megy jól, vhogy minden amihez nyúl pénzzé válik (és nem azért mert eladja még a tetőt is a saját feje fölül:))
EGy csipet szerencse, és valami, ami úgy hívnak: a vérében van… Nekem is van ilyen ismerősöm, de az élet más területén nincs szerencséje.. Én inkább a boldog családos életet választom, és nem a könnyen jövő pénzt.. De pénzt is akarok, csak max többet dolgozok érte, mert ami könnyen jön, könnyen megy:) (főleg nálam..)
Nagy Éva
2010. június 01. keddRengeteg a hozzászólás és valószínű ugyanazokat írjuk. Áginak is kell majd kitartás hogy a végére érjen:)
Szerintem az alábbiak a fontosak:
1.Kitartás, elszámtság, hit: nem szabad az első gondoknál feladni, és nem kell arra várni, hogy 1 hónap alatt milliomosok leszünk..
2.Panaszkodás: azt az időt, amit arra fordítunk, hogy nyafogunk, fordítsuk a munkára. Mindig van magyarázat arra, hogy mi miért megy, vagy miért nem működik. A rossz történés is tapasztalat, abból is sokat lehet tanulni, csak kell belőle tanulni!
3.Rendszer és logika: a bumm bele a közepé itt nem lesz nyerő. Meg kell tervezni a lépéseket, az ok-okozati viszonyokat és ki kell használni minden percet, hogy minél eredményesebben működjön. Egy vállalkozás beindításához csoportosítani érdemes a teendőket: jogi (bejegyzés, engedély, szerződések), pénzügyi (bankszámla, könyvelő, költségvetés), honlap (domain, tárhely, maga a honlap), termék/szolgáltatás (hozzávalók, elkészítés, értékesítés), stb.
4.Időterv: mindennek megvan az ideje. Hiába kész a termék, ha nincs hol árulni. Hiába van honlap, ha nincs hozzá domain név. Meg kell határozni a munkák sorrendjét, idejét.
5.Rövid és hosszútávú terv: általában mindenki rövid távra tervez. Mert a jövő kiszámíthatatlan..na ja.. „majd lesz vhogy”..nem, ha már megvan a honlap, a stratégia, akkor is van bőven feladat: megrendelések kezelése, újabb termék, szolgáltatás és új dolgok, akár az is ütemre tervezve (minden hónapban egy új ötlet).
6. és ami az én tapasztalatom: senkinek addig egy szót se, amíg el nem indult. A környezeted tele van „jóakarókkal”.. Minden alkalommal lebeszéltek az ötletemről és mindig hagytam is magam meggyőzni, hogy „ugyan már, kinek kellene ilyen??” lehet hogy már rég milliomos lennék, ha nem veszítem el az elején a kedvem mások miatt, akik megmérgezték az örömömet, hogy „van egy jó ötletem”. Most ezt a hibát nem követtem el, még mindig titok:):)
Saláta: szerintem nem kell semmi a zöldéséghez, csak a Napfény.
Mindenkinek szép, napsütéses napokat!
Borbényiné Nóra
2010. június 01. keddSzerintem a különbség a háttértámogatás, illetve annak hiánya 🙂
Az elején természetes, hogy mindenki kétkedik benned, hogy majd pont te fogod megcsinálni a tutit, de az első lelkesedés ezt simán legyőzi. Amikor azonban telik az idő és tényleg nem jönnek az eredmények és előjönnek a kedves barátok, rokonok, házastárs stb hogy na ugye megmondtam, akkor az ember könnyen megtorpan, elgondolkodik, ” én tényleg mindent úgy csináltam ahogy mondták, de nem működik”. Aztán, ha valahogy még is ezen túllép az ember, akkor újrapróbálkozik, ha nem akkor föladja.
Ellenben, ha azt hallja, hogy „jé te ilyet is tudsz nem is gondoltam volna rólad”, meg hogy „ezt érdemes lenne rendszeresen csinálnod” meg ilyenek, akkor nincs aki megállíthatna!
Cs.Ramóna
2010. június 01. keddSzia!
Én most kezdő vagyok! Olvasok, mérleglek, keresem a megfelelő kifejezési módot és a párom segítségével igyekszem megvalósítani láthatóvá tenni azt amit én mindíg látok a fejemben. Azért hogy mások is megtudják nézni és ez álltal pénzt keressek!
Nem sok választ el a bemutatkozástól így ha kész lesz és működik megírom itt is !:)
Sziasztok!
Viktória
2010. június 01. keddÉs a recept:
Saláta joghurtos fetamártásban
Hozzávalók:
• 1 db fejes saláta
• 2 db paradicsom
• fél doboz brokkolicsíra
• néhány szem fekete olajbogyó
• 10 dkg ementáli sajt
• 20 dkg feta sajt
• 175 g natúr joghurt
• 1 evőkanál olívaolaj
• só, bors
• vékony szeletelt kenyér pirítósnak
• 2 gerezd fokhagyma
Elkészítés:
Egy serpenyőbe csöpögtess kevés olívaolajat, préselj rá két gerezd fokhagymát, és pírítsd meg rajta a vékony kenyérszeleteket. Majd vágd fel kockákra.
Egy tálba halmozd a zöldségeket: az apróra vágott salátalevelet, a brokkolicsírát, a gerezdekre vágott paradicsomot, az olívabogyót, és szórd rá a kockára vágott ementáli sajtot.
Az öntethez botmixer segítségével pürésítsd össze a joghurtot a feta sajttal és egy evőkanál olívaolajjal. Ha szükséges, ízesítsd sóval, borssal. Öntsd a salátára, és szórd meg a fokhagymás pirítóskenyér-darabkákkal.
Viktória
2010. június 01. keddMi a különbség szerintem: a gyakorlat, a többszöri hibázás utáni újrakezdés, a rendszeres foglalkozás és némi háttértudás, amit lehet, te nem tudtál otthon reprodukálni, mert nem is tudtál róla.
Zita, köszi a receptet!
Horváth Zita
2010. június 01. keddAz a különbség, hogy van, aki Gazdagmamin tanul és átülteti az életbe, úgy, hogy veszi a fáradtságot és adaptálja a saját stílusára és termékére.
És van aki (még) nem 🙂
Salirecept?
Zita körtés csodája
jégsaláta apróra tépve-vágva
körte kockák (keményebb, édes fajta, bár imádom, de ehhez nem jó a Vilmos körte)
camambert darabok
dió-olaj vagy tökmagolaj
– aki szereti, annak magkeverék a tetejére
– lehet cifrázni pár zöldfűszerrel, de én nem szoktam
Bátyi Anita
2010. május 31. hétfőSzerintem a különbség csupán annyi, hogy akinek van az magáénak vallja azt az igazságot, hogy láss hozzá, hiszen képes vagy rá mert merészségben rajlik a hatalom.
Comment navigation