Az elmúlt hónapokban sokat változott az Instagram felülete. Új funkciók érkeztek és változott a felület, az algoritmus is. De vajon mi változott még?
Milyen új funkciók vannak, amiket vevőszerzésre használhatsz?
Milyen új stratégiák vannak, amiket bevethetsz a vállalkozásod marketingjében?
Erről beszéltem ebben az élő adásban:
Az újdonságok röviden:
Hamarosan érkezik:
1. Reels: Az Instagram rövid videó szerkesztője (számos országban már elérhető Magyarországon még nem)
2. Nagyobb felületet kapnak a történetek, mert egyre többen nézik őket vagy csak ezt nézik.
Újdonságok, amik már itt vannak:
– Új betűtípusok és hátterek a sztoriban,
– Új ecsetek
– Új fotó effektek
– Színmintavétel
Statisztikák, felhasználói szokások, amik megváltoztak:
– Egyre többen nézik a profilokat és azon belül a fókuszokat: legyenek egységes fókusz borítóképeid! Ilyeneket készíthetsz Highlight Cover appokkal. Néhány applikáció, ami segíthet:
Google Play (Androidos telefonokra): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ryzenrise.storyhighlightmaker&hl=hu
Apple készülékekre: https://apps.apple.com/us/app/story-highlight-cover-maker/id1488652788
Vagy le is tölthetsz kész borítóképeket ingyenesen innen: https://www.freepik.com/free-photos-vectors/instagram-highlight-cover
Instagram algoritmus: abból mutat többet, ami érdekel, ezért számít a:
– fotók minősége (többen veszik észre az egyszerű, de jól elkészített képet, mint az életlen, rossz minőségűt vagy túlzsúfoltat)
– rendszeres sztorihasználat (naponta többször): közvetlen hatása nincs az algoritmusra, de a felhasználókra igen (ha találkoznak veled a sztoriban, megnézik a posztjaidat is)
Ehhez egy tipp az Instagramról:
– Videók, Live, Szöveg, sztori interaktív funkciók: növelik az aktivitást és ezáltal a márkádhoz való kötődést és nézettséget.