Hogyan legyen nagyobb árbevételed, több vevőd, nagyobb követőtáborod, erősebb márkád, több alkalmazottad 2020-ban? Erről volt szó ebben az élő adásban!
Az élő adás vázlata:
Miért kell egy vállalkozásnak mindig növekednie? Mert aki (hosszú távon) stagnál vagy nem fejlődik, az máris csökkenni kezd (ha pl. hosszú ideig nem hallanak rólad a vevőid, mert felhagysz a rendszeres kommunikációval, nem találsz ki semmi újat, elfelejtenek vagy rádunnak)
Milyen növekedési céljaid lehetnek?
A legjobb cél mindig a leírt cél (ha csak a fejedben van, az csak álom 🙂 ) és van határideje, valamint számszerűsítve is leírtad.
Vevőszerzési célok:
– árbevétel (éves)
– vevőszám/ügyfélszám (éves)
– érdeklődőszám, követőszám, feliratkozószám (éves)
Termékekkel kapcsolatos célok:
– új termékek/szolgáltatások bevezetése,
– régi termékek megújítása,
– termékstruktúra megújítása.
Hatékonyság célok:
– Alkalmazott felvétele,
– Folyamatszervezés,
– Automatizálás,
– Kiszervezés.
Milyen növekedési irányok lehetnek?
1. Több vevőt elérni:
– Ha eddig lakossági piacnak adtál el, mit tudnál eladni a cégesnek (és fordítva)?
– Milyen új célcsoportjaid lehetnek? (új igények, új pozicionálás, új helyen eladni)
– Terjeszkedés: új online és offline felületeken eladni, megjelenni (partnerek, viszonteladók, offline értékesítési lehetőségek pl. kiállítás, vásár, piac)
2. Hatékonyság
– Automatizálás
– Tervezés (ha eddig nem tetted)
– Kiszervezés
3. Jobb marketing
– Több látogató (hirdetés, hatékonyabb közösségi média posztok, SEO stb.)
– Több érdeklődő (új csalik, hatékonyabb csalik, értékesítési tölcsérek, követőszerzés)
– Több vevő (kampányok)
4. Passzív jövedelem források a vállalkozásodba
pl. online oktatás,
– termékforgalmazás,
– könyv vagy ebook
Hogyan döntsd el melyik legyen?
Építs fel egy teljes folyamatot és utána lépj tovább!