Sokan jeleztétek a különböző csoportjainkban és személyesen is, hogy sok problémát okoz, ha egy-egy hirdetésedet letiltja a Facebook, ha megsértik a szerzői jogaidat a Facebookon vagy nem engedi feltölteni a termékedet a rendszer. De hallani törölt tartalmakról, feltört hirdetési fiókokról, letiltott nyereményjátékokról is. Mire figyelj oda, ha szabályosan szeretnél marketingezni a Facebookon és hova fordulhatsz, ha problémád adódik?
Erről volt szó ebben az élő adásban:
Az élő adáshoz pedig összeállítottam egy kis linkgyűjteményt magyarázattal, ami segít eligazodni a szabályok között és elérhetőek belőle a reklamációs felületek is:
Szerzői jogok
Mit kell átgondolnod szerzői jogok megsértésére vonatkozó bejelentés előtt?
https://www.facebook.com/help/1703586166530507?helpref=uf_permalink
Szerzői jogok megsértésének jelentése tudnivalók:
https://www.facebook.com/help/400287850027717
Itt tudod jelenteni, ha megsértették a szerzői jogaidat:
https://www.facebook.com/help/contact/634636770043106?helpref=faq_content
Hirdetések jóváhagyása
Mi van, ha nem hagyták jóvá?
Itt tudod jelezni, ha felülvizsgálatot kérsz:
https://www.facebook.com/help/contact/1582364792025146
Hirdetési szabályzat (érdemes átnézni, hogy kiderüljön valami rád vonatkozik-e):
https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content
Ami probléma szokott lenni:
1. Az érkezési oldal nem megfelelő:
2. Tiltott tartalmak használata:
https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content
Egészségügyi termékek, egészséggel kapcsolatos megfogalmazások (ezek a tiltott tartalom kategóriába tartoznak) Pl. előtte-utána képek, betegségek, gyógyszerek, egészségügyi állapotra, gyógyulásra való utalás és az ennek megfelelő szavak (pl. terhesség, várandósság, szülés sem használható), fogyás ígérete, testrészeket tartalmazó képek:
https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content/personal_health
3. Korra, nemre, vallásra, politikai hovatartozásra, személyes tulajdonságokra utaló szavak:
pl. „2 éves korig” szókapcsolat nem használható, vagy „tréning nőknek”
https://www.facebook.com/policies/ads/prohibited_content/personal_attributes
4. Szöveg a hirdetés képén (nem tiltja le a hirdetést, de csökkenhet az elérés, ha 20% felett van):
https://www.facebook.com/business/help/980593475366490
Feltört hirdetési fiók esetén a teendő:
https://www.facebook.com/help/131719720300233?helpref=faq_content
Itt lehet jelenteni, ha feltörték a fiókodat (és a kifizetéssel vagy számlázással kapcsolatos bármely problémát):
https://www.facebook.com/help/contact/649167531904667
Elutasított termék a boltban
Ennek az okai általában:
- nem egyértelmű vagy félrevezető fotók,
- csak fizikai termékek árulhatóak a boltban, letölthető termékek, rendezvényekre jegyek, tréningek nem.
„Nem használhatók olyan képek, amelyek az alábbiakat tartalmazzák:
- szöveg (pl. felhívás vagy promóciós kód)
- sértő tartalom (pl. meztelenség, szexuális utalások, erőszak)
- hirdetési vagy promóciós anyag
- vízjel
- időben korlátozott érvényű információ (például időleges leárazások)”
A szabályzat részletesen:
https://www.facebook.com/business/help/481150918755515?helpref=faq_content
Reklamáció, ha elutasították a termékedet: az elutasított termék mellett található linken
Felfüggesztett termék (24 órán belül sem jelenik meg): érdemes törölni és újra felvinni
A Facebook kereskedelmi szabályzata:
https://www.facebook.com/legal/commerce_product_merchant_agreement
Kitörölt tartalmak vagy kitiltás
Ha sokan jelentik, ha tiltott tartalom vagy ha a nyereményjáték szabályzatba ütközik, előzetes figyelmeztetés nélkül kitörlik a tartalmat. Néha van előzetes figyelmeztetés, pl. ha valaki szerzői jog sértés miatt jelentette a tartalmat
A fellebbezés folyamata:
- Ha egy felhasználó fotóját, videóját vagy bejegyzését eltávolították a közösségi alapelvek megsértése miatt, az erről szóló értesítés mellett meg fog jelenni egy „Request Review” (fellebbezés kérése) opció.
- A fellebbezést a Facebook Community Operations részlegének emberi munkatársa vizsgálja meg (általában 24 órán belül).
- Amennyiben a Facebook hibázott egy kérdéses tartalom (például bejegyzés, kép vagy videó) eltávolítása kapcsán, azt visszaállítja, és erről értesítést is küld a fellebbezést kérő felhasználónak.