Válaszolnod kéne egy csomó emailre, foglalkoznod kéne az ügyfelekkel, készítened kéne a termékedet és akkor még itt van ez a tartalommarketing dolog is. Hogy lehet folyton ennyi új dolgot kitalálni és megírni? Íme néhány ötlet:
Mielőtt belevágnánk az ötletekbe: Miért is van szükség tartalommarketingre?
- Mert ez a legjobb módja annak, hogy látogatókat szerezz a keresőből és a közösségi médiából teljesen ingyen
- Mert ez a legjobb módja annak, hogy szakértői imidzset építs és megismertesd magad a közönséggel
- Mert ez a legjobb módja annak, hogy közösséget építs és építsd a piacodat
- Mert ez a legjobb módja annak, hogy tanítsd, fejleszd az olvasóidat, így mire vásárlásra kerül a sor, sokkal kevesebb kifogásuk lesz
Mi lehet tartalommarketing?
Nem csak a blogod, hanem:
- a közösségi média posztjaid (Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter stb.)
- a videóid,
- az élő adásaid,
- a hangfelvételeid, podcastjeid
Ezeket össze is kötheted, hogy még több látogatód legyen és ne kelljen mindenhova más-más tartalmat készítened.
Néhány ötlet, miről írhatsz, ha már kifogytál az ötletekből, vagy ha szokatlan formára vágysz:
#1 Önterjú
Szeretnél beszámolni egy nagy változásról az életedben?
El akarsz mesélni valamit egy új termékedről?
Összefoglalnád az ezévi történéseket egy szokatlan, új formában?
Készíts ön-interjút magaddal! Tedd fel azokat a kérdéseket, amiket az olvasóid is feltennének és válaszolj rájuk!
Aki kérdez: Te.
Aki válaszol: Te 🙂
#2 „5 cikk, amit elküldtem a barátaimnak ezen a héten”
Akár minden héten készíthetsz egy összeállítást néhány szavas ajánlókkal azokból a cikkekből, bejegyzésekből, amik hasznosak, érdekesek lehetnek az olvasóid számára. Ezek lehetnek a legérdekesebb hírek, újdonságok a szakmádból, az ügyfeleid fotói vagy posztjai, érdekes cikkek, amik érdekelhetik az olvasóidat, applikációk vagy szoftverek linkjei, amik hasznosak lehetnek a számukra.
#3 Árulj el néhány titkot a szakmádról!
Apró kis megoldások, amiket senki nem ismer, egy képzés, amin résztvettél (milyen is volt, mennyi ideig tartott, mit tanultál ott, mi volt a legnagyobb tanulsága). De írhatsz arról is, mi történik, amikor egy ügyfél hozzád fordul, hogyan dolgozol és miért úgy, milyen alapanyagokat használsz, milyen technikával dolgozol és a többi. Számodra ezek természetesek, az olvasóid azonban nem ismerik a részleteket: avasd be őket!
#4 GYIKterjú
Vannak olyan gyakran ismételt kérdések, amiket mindenki feltesz, amiben sok olvasód bizonytalan. Miért ne válaszolnák meg ezeket a kérdéseket a top olvasóid?
Vegyél egy ilyen fontos kérdést, kérdezd meg róla emailben 4-5 ügyfeledet néhány mondatban és az ő válaszaikból máris kész a poszt!
#5 Kik vagytok ti?
Nézd meg az olvasóid statisztikáit (pl. a Facebook oldalad statisztikáiban vagy a Google Analyticsben) és írj róla bejegyzést!
Ki a tipikus olvasó? Hány éves, hol él?
Mi minden érdekli (a Facebook Insights-ból most már ezt is meg lehet tudni)?
Milyen kulcsszavakra érkeznek a legtöbben a keresőből? Mik a legfurább kulcsszavak?
Mennyien olvassák a blogodat, az oldaladat hetente?
A statisztikákat az olvasók 80%-a szívesen nézi át, saját magáról pedig 100% szeret olvasni 🙂