Az online startup cégek számtalan jó gyakorlatot teszteltek ki arra, hogyan lehet gyors növekedést, hirtelen felhasználószám emelkedést elérni. Ezekből a technikákból mutatom most be a 20 legjobbat, hogy neked is gyors növekedésnek induljon a látogatottságod, több feliratkozó legyen a hírleveleden, többen kövessék a közösségi oldalaidat és több vevőt szerezhess. Növekedj velünk!
Az élő adás vázlata, ha inkább olvasni szeretsz:
Mielőtt belefognál, gondold végig a folyamataidat:
1. FIGYELEM: Fogd meg az emberek figyelmét jó tartalmakkal, csalikkal vagy egy jó belépő ajánlattal!
2. AKTIVIZÁCIÓ: Építs közösséget és vedd rá őket, hogy próbálják ki a termékedet (akár ingyenes vagy előfizetős akár olcsó verzióban)
3. AJÁNLAT: Vedd rá őket az első vásárlásra!
4. VEVŐMEGTARTÁS: Építs hosszú távú kapcsolatot az ügyfelekkel! Adj nekik további ajánlatokat!
5. TOVÁBBAJÁNLÁS: Érd el, hogy szívesen ajánljanak tovább másoknak!
A 20 ötlet:
1. Limitált elérésű próbaverzió vagy ingyenes anyag (példa: Gmail)
2. Kis célcsoportok problémáit megoldani (sok kicsi, sokra megy)
3. Kollaboráció
4. Történetek valódi emberekről
5. Élő kapcsolatok: találkozó, előadás
6. Tartalommarketing helyett tartalomsorozat
7. Élő adások és belőle kisebb videók
8. Újdonságokra reagálni, a saját szempontodból megírni a dolgokat vagy híroldalt létrehozni a témádban
9. Gerillamarketing
10. Jótékonyság
11. Saját „kalóz” változat
12. Teszt + eredmény + feliratkozás (tryinteract.com)
13. Játék helyett játék sorozatot létrehozni
14. Add oda egy részét ingyen! (pl. próbacsomag, 1 hónapig ingyen, az első lecke ingyen)
15. Tedd játékossá az élményt! (gamifikáció, pontgyűjtős játék, Legjobb Ügyfél oklevél, Leggyorsabb Vásárló serleg :))
16. Az első lépés ingyen (pl. ingyenes online analízis, havi 10 cégnek ingyen honlapelemzés, ingyenes online teszt – és az eredmény alapján tanácsadásra jelentkezés)
17. Szerezz tesztelőket! (mini influencerek)
18. Legyen ott a vállalkozásod mindenhol és mindenen! Regisztrálj be mindenhova, ahova csak lehet! Tedd oda az email aláírásodba, a névjegyedre, a személyes profilodra, az autódra stb.
(tipp, ha igazán jól akarod csinálni: ne a nyitólapodat tedd ki, hanem a legfontosabb csalid linkjét!)
19. Exkluzív tartalom, amit a témában még senki nem csinál
20. Bíztasd őket megosztásra és kezdeményezz párbeszédet! (Highlight and share WordPress plugin)
1 Comment
Nyiri Péter - Blogvilág
2018. augusztus 03. péntekA legtöbb startupnak azért nem könnyű, mert fogalmuk sincsen arról, hogy mit csinálnak. Rengeteget kell tanulni és kísérletezni, illetve a legjobb megoldás az, ha az embernek olyan mentora van, akinek már van fogalma az üzletépítésről.
Én az USÁ-ban tanultam ezt és most Magyarországon folytatom. Itt rengeteg a lehetőség. Igaz hogy az adórendszer nem vállalkozóbarát, viszont sokkal kisebb a versengés, mint nyugaton. Ez hatalmas lehetőségeket nyújt azoknak, akik ezt felismerik, és hajlandóak átlépni a belépéssel járó korlátokat.