A terméked zseniális, az ajánlatod szuper már csak írni kéne róla. Egy hírlevelet, amire mindenki felkapja a fejét. Vagy egy Facebook posztot, ami felébreszti az álmosan kattintgató tömegeket és beviszi őket az oldaladra. Miről írj EZÉRT a hatásért? Íme 6 ötlet:
#1 3/5/7 meglepő tény
Például: 5 meglepő dolog, amire használhatod a termékünket és eddig nem tudtál róla
Ha például táskákat készítesz, megmutathatod őket extrém helyzetekben, pl. hogyan használhatja őket egy elfoglalt, egész nap az egyik helyről a másikra szaladgáló fiatal vagy egy kismama. De bemutathatod az is, hogyan lehet használni különféle alkalmakra.
Ha szolgáltatásod van, írhatsz 3 olyan hatásról, ami elérhető a szolgáltatásod révén és olyan meglepő hatásokról is, amik elérhetőek a szolgáltatásod révén, de egyáltalán nincsenek ott a köztudatban. Például: 5 meglepő változás, amit a masszázs okoz a szervezetedben (a hát- és derékfájás megszűnésén kívül), 6 dolog, amit csak azok tudnak, akik már résztvettek coachingon
További változatok:
- 3 meglepő tény, ami a legtöbb kozmetikai termék leírásából kimaradt,
– 7 meglepő eredmény, amire még a vevőink sem számítottak,
– 5 probléma, amin segít a ……szolgáltatás (és eddig sehol nem reklámoztuk)
#2 „Angelina Jolie vagyok, tudna nekem egy jó táskát ajánlani?”
Játékos és szórakoztató poszt ötlet lehet, ha megírod azt a jelenetet, amikor egy ismert ember bemegy a boltodba (olyat válassz, akivel a célközönséged tud azonosulni) és tanácsot kér tőled.
Mondjuk arról, melyik termékedet vagy szolgáltatásodat ajánlanád a problémájára, milyen ötletekkel, tanácsokkal tudnád őt segíteni (mondjuk milyen pénzügyi tanácsot adnál egy 7 gyerekes, frissen elvált egyedülálló anyukának). Ő feltenné az összes keresztkérdést, amit a szkeptikus vásárlóid feltennének, te pedig megválaszolod őket (mennyivel érdekesebb ez így, mint egy szokványos kifogáskezelés)
#3 Ez a karácsony is legyen olyan, mint a többi…
Micsoda?! De hát mindenki azt mondja, hogy „legyen különleges”? Pont ez a lényeg! Amikor a konkurenseid mind ugyanazt az üzenetet fújják, te írj posztot az ellenkezőjéről! Ha mindenki arról ír, hogy változtatni kell, cselekedni, te írj arról, hogy ideje beletörődni a problémába. Nem kell változtatni. Maradjon minden a régiben. Végülis fájós háttal is lehet élni, meg ronda frizurával, lyukas fogakkal, üres pénztárcával… Ha te is így gondolod, semmiképpen ne vásárold meg EZT a terméket.
Ha mindenki azt fújja, hogy „Nyaralj csodaszép helyeken nyáron”, te reklámozhatod azzal a programszervező vállalkozásodat, hogy „Ne menj el idén nyaralni!”
Pár éve bestseller volt a Hogyan legyünk sikertelenek? című könyv, de tartottak már Kudarc Konferenciát is – a hatásmechanizmus ugyanez: felkeltheted a közönség figyelmét azzal, ha merőben mást kommunikálsz, mint amit mindenki mond a piacon.
További érdekes címsor ötleteket itt találsz
#4 Készítsd el a saját retro reklámodat!
Mondjuk 19. századi stílusban, az 1920-as évek hangulatában vagy a hatvanas évekre hajazva. A Pixlr-o-matic segítségével tudod antikosítani a képeidet, hogy réginek nézzenek ki.
#5 Teszt
Saját magára mindenki kíváncsi és a teszteket is sokan szívesen töltik ki, miért nem csinálsz te is egyet? Elkészíted a saját feleletválasztós tesztedet, az eredményekhez pedig befűzöd melyik típusnak melyik termékedet/szolgáltatásodat ajánlod.
Rövidebb teszteket, kvízeket készíthetsz pl. a Socrative vagy a Qzzr segítségével.
[Haladó változat: az eredményeket kattintás után lehet megtekinteni, így később mindenkinek aszerint küldhetsz hírlevelet, aszerint reklámozol, ki melyik típusba tartozik. Erről itt is írtam]
#6 Írj róla!
A vásárló legszívesebben önmagáról olvas. Írj róla, de ne csak unalmas felsorolás formájában, hanem gyakorlatiasan, az általa ismert helyzetek felhasználásával, az érzékek bevonásával. Pl. így:
„Te is ilyen vagy? Imádod a szép táskákat. Élvezettel simítod végig a kezeddel a táskádat. Gyönyörködsz a színeiben. Szagolod a friss bőr illatát. Vigyázol rá és büszkén viseled, akárhová is mész. Nos, ezt a kollekciót pont a hozzád hasonló őrülteknek hoztuk létre.”
Jó írást 🙂