Az adás vázlata:
Ingyenes eszközök, amikkel látogatókat, érdeklődőket tudsz szerezni:
- Facebook csoport,
- Vendégblog,
- Tartalom, amit sokan osztanak meg,
- Partnerek,
- PR,
- Pinterest,
- Élő videók (Facebook és Youtube),
- Facebook események
- Nyereményjátékok.
Nem az eszköz a lényeg, hanem az, hogy hogyan használod, a stratégia, valamint az, hogy utána mire használod az elért tömegek, van-e stratégiád, rendszered arra, hogyan lesz belőlük vásárló.
1. Facebook csoportok
Pl. Oszd meg a legjobb proteines receptjeidet! – csoport
2017-ben babát szeretnénk – csoport, 2017-ben esküvőt szeretnénk – csoport
Mától fogyózok! – csoport
Kérdezz a ………-ról!
Kinek ajánlott? Aki lakossági célcsoportot szeretne elérni
Mit tudsz csinálni vele? Promózhatod a hírleveledet, a Facebook oldaladat, blogbejegyzéseidet, bevezető termékeidet, exkluzív ajánlatokat adhatsz csak a csoportnak, 1 nappal korábban elérhetővé teheted az új akcióidat csak csoporttagoknak
2. Aktualitásokhoz kapcsolódó tartalmak
– kapcsolódik egy alkalomhoz, aktualitáshoz,
– határozott szakmai véleményt tükröz
Pl. Miért volt zseni George Michael?
Miért törnek össze a sztárok és mit tudnak azok, akik nem?
Kinek ajánlott? Mindenkinek, aki szakértői státuszt szeretne elérni
Mit tudsz csinálni vele? A blogbejegyzés végén ajánlhatod a hírleveledet, a feliratkozás letölthető anyagodat vagy a kapcsolódó termékedet (pl. könyvet, tanulmányt, magazint, szolgáltatást, de akár konkrét terméket is)
3. Sorozatok
– nagy erő van bennük,
– néha elsőre nem sikerül tökéletesen megfogni a témát, de a sorozat lehetőséget ad rá, hogy sokkal mélyebben add át és néha csak a 4-5, résznél indul be igazán,
– podcast sorozat, videósorozat, cikksorozat, élő adás sorozat.
Kinek való? Mindenkinek, aki szeretne a tartalommarketingben egy magasabb fokra lépni.
Mire használhatod? A folytatás akár lehet egy szolgáltatásod vagy képzésed is, de felépítheted úgy is a sorozatot, hogy újra meg újra szóba kerül ugyanaz a terméked, vagy minden részben egy másik terméket mutatsz be. Pl. konyhai eszköz webáruház – minden részben bemutatod egy recept elkészítését és mindegyikben más eszközt használsz a saját kínálatotokból
4. Események
– Ingyenes előadás,
– Kérdezős nap,
– Webinárium, élő adás.
Jóval korábban érdemes meghirdetni és többször is írni róla, posztot kitenni, hírlevelet kiküldeni, blogbejegyzések végére belinkelni, hogy lesz.
Kinek való? Akinél fontos a vásárláshoz a bizalom, a személyes találkozó. Aki szeretné elmélyíteni a kapcsolatot az ügyfelekkel. Új érdeklődőket is szerezhetsz vele, ha olyan érdekes témákról tartasz pl. élő adást, ami sokakat érdekel és megkéred a követőidet, hogy hívják el azokat az ismerőseiket, akiknek hasznos lehet.
Mire használhatod? Az esemény végén tehetsz egy egyszeri ajánlatot, ami csak ott (személyes találkozónál) vagy az esemény után 24 órán keresztül (online eseménynél) érhető el. A résztvevőknek kitehetsz egy feliratkozás után letölthető anyagot és a letöltőknek kiküldhetsz egy email kampányt.
5. Nyereményjáték
Ne azt mondd, hogy oszd meg és nyerj (nem szabályos), hanem azt, hogy írd be a helyes megfejtést hozzászólásba és a hozzászólók között sorsolunk ÉS érdemes megosztanod is a játékot, mert ha elérjük az 50 megosztást 3 csomagot sorsolunk ki, ha elérjük a 100 megosztást 5 csomagot sorsolunk ki, ha elérjük a 200 megosztást, 10 csomagot sorsolunk ki.
Kövess Youtube-on is!