Mi van a zárt ajtók mögött? Mit takarhat ez a név? Mit nem mondanak el nekem? Mi van a takaró alatt? A kíváncsiság az emberi természet része. Tudni szeretnénk mi az, amiről nem tudunk, mi az, amiről lemaradtunk. Ha nem csak letuszkolni szeretnéd a vásárló torkán az érveidet, hanem arra vágysz, hogy maguktól gyűljenek köréd és azt várják, mikor húzol elő újabb nyulat a kalapodból, akkor most jól figyelj, mert 5 olyan mondatot mutatok be, amivel kíváncsivá teheted őket.
Felhasználási javaslat: címsorokban, hírlevekben, tárgymezőben, értékesítési oldalon, blogban, Facebookon, Google Adwordsben, banneren, szórólapon, újsághirdetésben… Bárhol, ahol az a célod, hogy kíváncsibbá tedd az olvasókat.
#1 „Lehet, hogy ezt eddig észre sem vetted?”
A hatása: „Hűha, mit nem vettem észre? Lemaradtam valamiről? Legközelebb jobban kell figyelnem…”
Az ilyen típusú mondatokkal nemcsak kiugrasztod a kíváncsi nyulat a bokorból, de arra is „neveled” vele az olvasóidat, hogy nálad nagyon kell figyelniük, mert ha nem teszik, lemaradnak az újdonságokról.
Hogyan használd?
- tárgymezőként: „és ezt láttad már?”
- Facebookon: „Lehet, hogy a sok „ma 42%-ig vagyok boldog” és „X puszit küldött neked” üzenet között ezt észre sem vetted? LINK”
- címsorként: „Már végigjártál kismillió fogyókúrás oldalt, kipróbáltál sokféle módszert, begyűjtöttél egy csomó ismeretet arról, hogyan is kéne lefogyni… lehet, hogy közben észre sem vetted a LÉNYEGET?”
#2 „3 táplálkozási hiba, amit még az okos szülők is elkövetnek”
Ezt a mondatot azért szeretem, mert több oldalról is birizgálja az olvasó kíváncsiságközpontját:
1. …3 hiba… – „Hűha, 1 hibát én is elkövettem már, de mi lehet a másik kettő?”
2. …okos szülők… – „Én nagyon okosnak érzem magam, mindent elolvastam már erről: mégis elrontanék valamit?”
VAGY „Én nem érzem annyira okosnak magam, az ösztöneimet követem, de nézzük, vajon mit rontanak el azok, akik okosnak gondolják magukat”
Hogyan használd? Ezt a legegyszerűbb azonnal adaptálni, mert bármilyen témára ráhúzhatod: „10 könyvelési hiba, amit még az okos könyvelők is elkövetnek”, „7 szövegírási hiba, amit még a gyakorlott szövegírókkal is megesik”, „3 ártatlan mondat, amitől minden nőben felmegy a pumpa”
#3 „Hogyan szerezd meg a figyelmet másként, úgy, ahogyan senki más nem teszi még?”
Ezt akkor tudod használni, ha a vevőid fogékonyan az új megoldásokra, az utakra, ahol előttük senki nem járt még, ha az a céljuk, hogy újat mutassanak, újítsanak.
A hatása: „Vááá első lehetek valamiben? Megelőzhetek mindenki mást? Elsőként jöhetek ki a forgóajtóból? Máris megyek!”
Hogyan használd? A séma: „Hogyan oldd meg a ……-t másként, úgy, ahogyan előtted senki más?”
pl.: „Ha unod már a megszokott cuccokat, ha ki akarsz tűnni a tömegből: Hogyan pompázz mostantól egyedi ruhákban, olyanokban, amikben rajtad kívül senki más?”
#4 „Eddig csak 2 fontos szeletét tártam fel a konferenciának, de még további 3 fontos téma van, amiről tanulhatsz majd ezen a napon. Itt meg tudod nézni mik ezek:”
A hatása: „Mi lehet a másik három!? Megyek és megnézem”
Ha valamiből több van, és azt is megmondod, hogy pontosan mennyi, de csak néhányat árulsz el belőle, azzal biztosan eléred azt, hogy kíváncsiak legyenek a teljes felsorolásra, az összes részletre. Így vagyunk programozva: ha valamiből csak egy részletet kapunk, az egészet szeretnénk tudni 🙂
Hogyan használd? Ezt a legjobban akkor használhatod ha azt szeretnéd elérni, hogy az olvasóid kattintsanak a linkedre és nézzék meg a folytatást (pl. az értékesítési oldalt). Hírlevelekben, Facebookon, blogbejegyzések ajánlásánál különösen jól jöhet.
#5 „Vajon ki a boldogabb, aki a lottóötösre vár egész életében, vagy aki megkeres egy lottóötösnyi pénzt?”
A hatása: „Tényleg… vajon ki a boldogabb? Kíváncsi vagyok a válaszra.” VAGY „Micsoda hülyeség, hát persze, hogy az a boldogabb, aki megnyerte a lottóötöst! Megyek, és megmondom neki!” (ilyen választás nem volt persze, de általában felületesen olvasunk ;))
Ez attól működik, hogy kérdez, mégpedig olyat, ami eldöntendő kérdés (vagy ez – vagy az), nekik csak dönteni kell és persze véleménye mindenkinek van róla.
Hogyan használd?
- A séma: „Vajon ki a boldogabb/okosabb/bizalomgerjesztőbb/stb., aki ……………. vagy aki ………………?
- Címsorban: „Vajon mi a jobb megoldás, ha hagyod a dolgokat tovább menni a maguk útján, reménykedve benne, hogy talán magától is megoldódik, vagy ha a sarkadra állsz és teljes változtatásba fogsz?”
- Facebookon: „Vajon mi az egészségesebb, ha valaki minden nap mozog 30 percet, vagy ha heti 3x edz? Te hogy szoktad csinálni?”
Melyik volt a világ legjobb értékesítési levele? (zseniális minta, amit te is lemásolhatsz) Töltsd le innen >>
19 Comments
Csilla
2014. november 24. hétfőKedves Ági,
Megszeretném kérdezni, hogy milyen könyveket érdemes elolvasni vállakozással kapsolatosan ami hasznomra lehet? Mit olvasol te? 🙂
Vida Agi
2015. január 20. keddMichel Gerber: A Vállalkozás mítosza című könyvével érdemes kezdeni. Aztán pedig a Bagolyvár és a Pongor Publishing könyvekkel szép sorban.
dani
2014. március 11. keddSzia!
Nagyon jó cikk, most keresek a reklámhoz címeket. A legjobban ez a „hiba” dolog tetszik, melyik „hibákat” követed el stb. Meg ami ebből a cikkből kiderült számomra, hogy a kíváncsiságra is oda kell figyelni, kíváncsiságot gerjeszteni.
Köszi Ági!
Üdv: Dani
Helena
2012. február 09. csütörtökSzia Ági, jó, hogy volt időm belenézni a mailedbe. Rövid, velős hirdetést készülök feladni, megfelelően átszabva nagyon jól fogom használni őket, alá téve a linket. Nagyon köszi Helena
Koós Viki
2012. február 06. hétfő2008 óta olvasom a blogodat és mindig tudsz újat mondani.
Rengeteget tanulunk tőled Ági. Most már csak egy feladat maradt…megvalósítani a tanultakat.
Üdv, Viki
Vida Agi
2012. február 07. keddHajrá 🙂
Csörnök Enikő
2012. február 02. csütörtökÉppen azon elmélkedtem, milyen jópofa címeket lehetne kitalálni a bejegyzéseimhez. És láss csodát… Itt vannak.
Nekem egyébként mindegyik adott ötletet témára, úgyhogy nem szelektálnék közöttük, inkább megköszönöm 🙂
Üdv. Enikő
szné cziba ildikó
2012. január 29. vasárnapDolgozom a Gazdaság klub weblapoldalán.
Adrienn
2012. január 28. szombatKöszi Ági! Ez megint tetszett! Már írni akartam, hogy jól indult az évem, mert az első hírlevélben épp arról írtál, amit én is hangoztatok: igenis mindenki talál időt a tanulásra (ANGOL tanulásra példáulÖ ha nagyon akarja! Köszönet érte!
Baksa László
2012. január 28. szombatKedves Ágnes!
A 2-es nagyon jó, – pont ilyenben gondolkodom!
(Többek közt!)
Azért javaslom mindenkinek, valami egyénit
tegyen hozzá, mert különben pár hónap
múlva „egyen” – honlapokkal fogunk találkozni.
Üdv: Öregpacó.
Piroska Schmidt
2012. január 28. szombatÁgi! Nagyon jók a cikkeid. Sokat tanulok tőled. Köszönöm.
Leó Elám
2012. január 28. szombatköszi! Jól esett a szellemi frissítés! 🙂
Gergely Eszter
2012. január 27. péntekKöszönöm! A második pont tetszik!
Szekeres Vera
2012. január 27. péntekKöszönöm Ági!
A legjobbkor kaptam tőled ezeket a tanácsokat!!!
Dobos László
2012. január 27. péntekKedves Ági!
Csúcs volt ez az írásod is. 2 hete találtam a honlapod, de szinte minden nap nézem azóta. Szerintem sokat fogok itt tanulni.
Köszi mindent!
Ja és szerintem a 2. és az 5. a legjobb, ha ilyenekbe botlok számomra érdekes témában, azt biztos elolvasom.
Timár Anikó
2012. január 27. péntekNekem a 4. tetszett a legjobban.
Azt hiszem, soha nem adom fel, hogy leküzdjem a rendezvény-átkomat:)))
Nagyon jó írás ismét; köszönöm szépen, Ági!
Urbánné Zsuzsi
2012. január 27. péntekKedves Ági !
Nagyon jó tippet adtál nekem és az ami tetszik fel is teszem és legközelebb elmondom, hogy mennyire lett sikeres !
Barbi
2012. január 27. péntekNekem az utolsó, az eldöntendő kérdéses tetszik a legjobban, én arra lennék a leginkább fogékony. Így szabnám testre:
Vajon, mi a jobb, ha csináltatod a weboldalad és később minden egyes módosítással szakemberhez kell rohannod, vagy ha magad csinálod meg profin és később bármikor, önállóan módosíthatsz?
🙂
Szilvi
2012. március 01. csütörtökIgen, nekem is a eldöntendő kérdést tartalmazó jönne be a legjobban. Ki is próbálom! 🙂