A honlapot nem elég elkészíteni: ahhoz, hogy üzleti eredményeket is elérj vele, fokozatosan mérned kell az eredményeket és javítanod őket. Ezen a héten ahhoz adok tippeket, hogyan javítsd a honlapod eredményeit. Lesz szó hírlevél-feliratkozásról, bannerekről, értékesítési oldalakról, a hírlevelek megnyitási és átkattintási arányáról. Most elsőként abban próbálok segíteni, mit tegyél, ha nem vagy elégedett a hírleveledre feliratkozók arányával.
Nemrégiben abban segítettem, hogy el tudd kezdeni a listaépítést, most abban fogok segíteni, hogyan növeld a feliratkozóid számát. Gyakran tapasztalom ugyanis, hogy amikor valaki kezdőként a listaépítésről hall, akkor a megvalósítás kimerül abban, hogy feltesz a honlapra egy hírlevél aloldalt, ahova a menüből is el lehet jutni és kész. Jobb esetben az oldalsávból egy banner segítségével is elérhető a hírlevélről szóló oldal, ezzel a megoldással valamelyest nő a hírlevélre feliratkozók aránya, de még mindig nem a legideálisabb.
(Most biztosan felmerül benned a kérdés, mi az ideális konverzió hírlevélfeliratkozásnál, mit kéne elérni? Egy átlagos blognál, honlapnál 10-20%-ot lehet elérni a látogatók körében, egy squeeze page esetén -tehát egy olyan oldalnál, ahol semmi más nincsen, csak a hírlevél feliratkozást „adod el”, a konverzió akár 90% körüli is lehet)
Mi befolyásolja a konverziót?
1) Kik érkeznek a honlapodra, azaz kik a látogatóid?
Hiába van sok látogatód, ha nem a megfelelő célcsoportot sikerül az oldaladra csábítanod, ha a látogatóid egy része számára nem érdekes a hírleveled vagy a csali e-bookod témája, akkor nem fogják letölteni.
Tavaly egy Adwords kampány kapcsán döbbentem rá, mennyire nem mindegy, kik érkeznek meg a hírlevél-oldalra, mennyire sikerül pont azokat megtalálni, akiket érdekel az adott téma. Egy hirdetésben a letölthető tanulmányt reklámoztam és a szövegbe pontosan beleírtam miről van szó: mi az ingyenes könyv témája, miről szól, mit kell tenni a letöltéshez. A látogatók 98%-a letöltötte a könyvet, hiszen ők már pontosan tudták, miért jönnek az oldalra. Ezzel szemben a legjobb konverziót produkáló blogomon egy átlagos hétköznapon sem sikerül 20%-nál nagyobb konverziót elérni.)
Ha tudod, hogy sokan, sokféle helyről, sokféle témában érkeznek az oldaladra, akkor nagyon jól növeli a konverziót, ha több csalit készítesz külön-külön az egyes célcsoportoknak és az egyes célcsoportokat érintő témák oldalain, vagy akár az egyes témákhoz tartozó blogbejegyzések végén is reklámozod az adott csalit. Ezt a módszert akkor érdemes kipróbálnod, ha nagy látogatottságú, széles témakört felölelő blogod vagy portálod van.
2) Mit adsz a feliratkozóknak?
Fontos, hogy az, amit adsz a feliratkozóknak valóban hasznos, érdekes és releváns legyen a számukra. Ez lehet egy ingyenes e-mail tanfolyam, egy e-book, egy vagy több ingyen tanulmány, egy szoftver demó verziója, zárt oldal elérés (pl. társkeresőnél egy „light” verzió), ingyen tréningen való részvétel, vagy akár offline postán kiküldött ajándék oktatóanyag, vagy termékminta is.
A lényeg, hogy olyan információt kapjanak, ami értéket jelent a számukra, amit azonnal tudnak hasznosítani és amit később is többször elővesznek majd. Minden témában vannak olyan kérdések, kételyek, amik a vevő fejében motoszkálnak, amire nagyon keresi a választ, ezeket add meg neki a könyvedben vagy az e-mail tanfolyamodban. Ez utóbbi azért nagyon jó forma, mert így folyamatosan tartod a kapcsolatot az olvasóiddal, apránként kapják tőled az információkat és ezzel fokozatosan ismernek meg téged, a szaktudásodat stb.
És nem elég jót írni, jól is kell marketingezni az ingyenes tudásanyagot: a szöveges bemutató, leírás nem elég, jobb, ha képpel is illusztrálod, mit fog kapni, ha feliratkozik, pl.:
3) Megfelelő arányban találják-e meg a hírlevél-feliratkozási lehetőséget a látogatóid, van-e módjuk egyáltalán eldönteni, hogy szeretnének-e feliratkozni vagy nem?
Többféle mód van arra, hogy növeld azoknak a számát, akik megtalálják a hírlevélről szóló oldaladat:
- Tedd ki a nyitólapra! Az oldalad nyitólapja semmi másról ne szóljon, mint hogy eladja a témát és ajánlja a hírlevél-feliratkozást! Sőt: a legjobb, ha ott azonnal fel is lehet iratkozni a hírlevélre.
- Tedd ki a fejlécbe! Az aktuális dizájn-trendek szerint úgyis a széles fejléc a divat, miért ne tennéd bele a feliratkoztató boxot?
- Tedd be a blogbejegyzések végére! A sablonodba beépíthesz egy kódot, ami minden blogbejegyzés végén megjeleníti a hírlevelet ajánló bannert, vagy szöveges reklámot. Így azok a látogatók is megtalálják a hírlevélre való feliratkozás lehetőségét, akik épp most találtak rád a Google-ben (ez a megoldás nálam 4%-al növelte a konverziót)
- Legyen azonnali feliratkozási lehetőség! A leggyorsabb megoldás, ha a blogod oldalsávjából már nem is kell továbbmenniük, hanem azonnal feliratkozhatnak a hírleveledre egy feliratkoztató box segítségével. Mivel ez a megoldás átlátható és gyors, ezért többen lesznek, akik gondolkodás nélkül azonnal feliratkoznak majd.
- Legyen még több helyről elérhető! Ha eddig csak a menüből és az oldalsávból lehetett elérni a csalidat, ezentúl tedd be a láblécbe, a fejlécbe és nézd végig a honlapod aloldalait is, hol lehet még rá hivatkozni a szövegben vagy egyszerűen csak egy banner segítségével!
- Csinosítsd! Ha eddig csak szöveges volt a dizájn, ezentúl tegyél ki egy képet is, ha már volt kép, akkor készíts egy színes bannert! A lényeg, hogy a hírlevél-feliratkozás legyen a honlapon grafikailag hangsúlyos és jól látható, ne vesszen el a számtalan egyéb infó között.
4) Minden egyértelmű?
Gyakran a felhasználók eljutnak ugyan addig, hogy érdekli őket az e-bookod, szeretnének feliratkozni, csak éppen valami elbizonytalanítja őket, például nem egyértelmű az űrlap, amin fel kell iratkozni, vagy nem egyértelmű, mit és mennyit fognak kapni. Mivel te már ismered a saját könyvedet, ezért nehéz róla úgy írni, hogy minden kérdésre válaszoljon a leírás annak is, aki teljesen laikus a témában. Olvastasd át néhány ismerősöddel, akik nem tudják mivel foglalkozol és kérdezd meg őket, milyen kérdéseik merültek fel, így kiderülnek az esetleges félreértések.
5) Növeld az arányokat!
Ha úgy érzed kevesen iratkoznak fel, két dolgot tehetsz:
-
1. Növeled azoknak a számát, akik a hírlevél-oldalra látogatnak, tehát egyértelműen találkoznak az ajánlatoddal – ezt megteheted olyan hirdetések révén, ahol csak és kizárólag a csalidat hirdeted, partnerek révén, akik csak ezt küldik ki, de ne felejtsd el azt sem, hogy a csalid oldalát is külön keresőoptimalizálhatod, beajánlhatod linkgyűjteményekbe, ajánlhatod közösségi site-okon vagy a videómegosztókon a videóidban.
2. Hatékonyabbá teszed az oldalt: tehát aki a hírlevél-oldalra beérkezik, az jó eséllyel iratkozzon is fel a hírlevélre. A hírlevél-oldalad ne csak egy rövid általános leírás legyen a csalidról, a hírlevél-sorozatról, úgy írd meg, mintha egy terméket kéne pénzért eladnod rajta. Ne hidd azt, hogy csak azért, mert ingyen van, mindenki azt akarja majd. Meg kell győznöd róla a „vásárlót”, hogy ez valóban használható megoldásokat tartalmaz a számára, valóban neki szól, és hogy megbízhat benned, odaadhatja neked az adatait.
Általában kétféle ember érkezik ezekre az oldalakra: az egyiket nem kell győzködni, ő eleve nyitott, szeretné amit ajánlasz és csak fel akar iratkozni, neki helyezz el az oldal tetején egy feliratkoztató dobozt akár még a címsor előtt. A másik csoport tájékozódni szeretne, ők az oldal alján található dobozban fognak feliratkozni. És van egy olyan csoport is, akik csak belegörgetnek az oldalba, de nem olvassák át alaposan, a végéig talán el sem jutnak, nekik tegyél a közepére is egy feliratkozó űrlapot.
Érdekel a folytatás? Kövesd a Konverziónövelő hét eseményeit Twitteren vagy Facebookon!
13 Comments
Valentina
2010. augusztus 08. vasárnapSzia Ági!
Most jutottam el oda, hogy jó lenne növelni a feliratkozók számát… Hallottam olyanról, hogy kapuoldal, ami egy egyoldalas honlap és kizárólag az a cálja, hogy feliratkozókat gyűjt. Az a kérdésem, hogy egy ilyen hogy kell optimalizálni? Tartalom nincs sok rajta, emiatt sehol nem lesz a gugliban, nem?
Köszi, szép vasárnapot mindenkinek!
Kalló Melinda
2010. május 16. vasárnapKedves Ági!
Épp az aktuális problémámra adtad meg a választ 🙂
Köszönöm!
Kalló Melinda
Terjéki Nóra
2010. május 14. péntekKedves Ági és kedves Olvasótársaim!
Nagyon jók ezek a tippek, köszönöm!
Nekem még egy megfigyelésem van: bár feliratkozó form-ot nem tudtam még a fejlécembe rakni, de amióta a nevem és a telefonszámom szerepel a fejléc szövegében, azóta sokkal többen jelentkeznek telefonon, ha kérdésük van, vagy szeretnének rendelni. Amíg csak a „Kapcsolat” menüpontban volt az elérhetőségem, alig hívtak fel az érdekődők.
Javaslom tehát nektek is!
Eredményes, vidám napot kívánok! 🙂
Terjéki Nóra
Vida Agi
2010. május 11. keddKati, igen, tegnap tényleg volt valami a Twitterrel, de már megjavult.
Köszönöm 🙂
Kati
2010. május 11. keddNem sikerült a Twitteren válaszolni, azt írta ki, hogy error. Mindenképpen szerettem volna írni.
,,Szívesen, már régóta olvaslak és engem is magával ragadott a technika :):):) Én köszönöm, hogy ennyit segítesz nekünk. :),,
Ő lett volna a válasz 🙂
Jakab Emese
2010. május 10. hétfőSzia Ági!
Ezek nagyon hasznos tanácsok voltak. Most kezdtem el a hírlevelem, eddig elégedett voltam az eredménnyel, de azt hiszem, van mit tökéletesíteni 🙂
Köszönöm a gyakorlati információkat, ezek alapján tudom, hogy hol és min változtathatok a jobb eredmény érdekében!
Kíváncsian várom a folytatást!
Vida Agi
2010. május 10. hétfőMárti, képet készíteni szerkeszteni pl. a Gimp nevű ingyenes szoftverrel tudsz (http://www.gimp.hu). HTML témában számos oktatóanyag van fent ingyen a weben (pl. http://www.tferi.hu/konyv5/html/htmllang0.html). De mindezt összefoglalva megtalálod a Gazdagmami Tanfolyam honlapkészítés DVD-in is: http://www.gazdagmami.hu/kismama-tanfolyam/gazdagmami-lemezek
Márti
2010. május 10. hétfőKöszönöm az értékes bejegyzéseket! A kérdésem: hogy/hol kaphatok segítséget a technikai kivitelezésben? Hol lehet arról tanulni egy teljesen kezdő, nem e kor szülöttének arról, pl. hogy hogy kell html kódot szerkeszteni, fejlécbe betenni a feliratkozó boxot, netán képet készíteni és csatolni hozzá? Köszönöm!
Gabella
2010. május 10. hétfőMár egy hete ezen agyalok! 🙂
Vida Agi
2010. május 10. hétfőGábor, köszönöm, hogy javasoltad a Webgalambot, az oldalon is sok jó tipp van és a szoftver is jó (lelőtted a poénomat 🙂 a Webgalamb tényleg jó szoftver, hamarosan lesz szó róla itt a blogban ;))
Keller Gábor
2010. május 10. hétfőNagyon klassz gyakorlati módszereket írsz, s igazi valóság alapja van, nem úgy mint sok más hasonló témában íródott szakmai oldalnak, ami csak elveket fogalmaz meg. Amit én javasolnék a fentiekhez, az nálunk már bevált: http://www.webgalamb.hu/
Zsigri Mariann
2010. május 10. hétfőSzia!
Megfogadom a tanácsodat és meg is csinálom!
Köszönöm szépen!
További szép napot mindenkinek!
[…] szinten hány látogatóból hány feliratkozód lett) és ha nem vagy elégedett, változtatni a feliratkoztatás hatékonyságán […]