Brian Tracy szerint egy átlagembernek naponta legalább 4 olyan ötlete van, amire sikeres vállalkozást lehet építeni, mégis lebeszéli magát róluk. „Erre nincsen fizetőképes kereslet”, „Az embereknek nincsen pénze ilyesmire”, „Én ezt nem tudnám csinálni” – erről szól a kifogások többsége. De vajon hogyan hozod meg ezeket a döntéseket?
Ha még nincs ötleted…
Az a tapasztalatom, hogy mindenkinek vannak jó ötletei, de ellenérvei is 🙂 Például az „embereknek nincs pénze” kifogás általában abból a tapasztalásból ered, hogy a te környezetedben található emberek nem vásárolnak ilyesmit. De nem lehet, hogy az ország más pontján élő emberek megvennék? Ha pár száz évvel korábban élnénk, akkor talán gondot okozna elérni az ország másik felén élőket, neadjisten a világ másik pontján lakókat, deaz interneten nem nagy történet elérni nagy tömegben olyan embereket, akik megvásárolják a termékedet, vagy képesek megfizetni a szolgáltatásaidat.
Mi van, ha nekem lokális szolgáltatásom van? Például nemrégiben beszélgettem valakivel, aki végleges tetoválást készít. Hmm, végleges… hát nem egyszerű dolog a régi vevőket visszacsábítani 🙂 (persze a végleges tetoválást is meg kell pár évente újítani) Ha olyan szolgáltatásod van, ahol elengedhetetlenül szükséges a személyes találkozás, akkor 4 lehetőséget érdemes megfontolnod:
1) Sokkal profibb módszerekkel szerzed az új vevőidet, mint a konkurenciád: időszakos ajánlatokat készítesz, profi szórólapokat készítesz, összefogsz ott helyben egy másik üzlettel és egymást ajánljátok (pl. ha kozmetikus vagy, akkor a helyi fitness klubba járóknak adhatsz kedvezményeket és viszont), vagy a termékfejlesztésre helyezed a hangsúlyt pl. kitalálsz egy olyan szolgáltatást, ami miatt megéri hozzád messzebbről is eljárni – így tett az egyik résztvevőnk is a Gazdagmami Tanfolyamon, akinek egy vidéki kisvárosban van kozmetikája és a honlapja révén most már 3 megyéből járnak hozzá az emberek
2) Foglalkozol a régi vevőkkel is Például vezeted egy táblázatban ki mikor járt nálad végleges tetováláson és amikor a következő 3-4 év múlva aktuális, küldesz neki egy levelet, benne egy ajándék kuponnal (pl. ha most tetováltasz, ajándék nesszeszert adunk). Ennek legegyszerűbb formája, amikor az autószervízből kapok egy levelet 1 hónappal a műszaki vizsga előtt, hogy ne felejtsem el – még szívességet is tesznek vele és eszem ágában sincs másik helyre vinni a kocsit.
Fontos, hogy a vásárlóidtól még a boltodban is (online meg különösen) kérd el a postacímüket, e-mail címüket, vagy a telefonszámukat, hogy akciós ajánlatokkal el tudd érni őket.
3) Árukapcsolás Ilyen az, amikor egy kozmetikus üzletében az általa használt kozmetikumokat is meg lehet venni (vagy amikor ki van téve az Avon prosi az asztalra és nézegetheted, amíg várakozol). Ennek haladóbb változata, amikor előfizetéses rendszerben adod a kozmetikumokat (vagy akár a szolgáltatásaidat): létrehozol egy klubot, ahova havi fix összeget kell befizetni, amiért meghatározott alkalommal jöhet hozzátok szépülni a vendég és megkapja a megszokott havi kozmetikumait is, ez számodra fix havi jövedelmet biztosít, számára pedig kényelmet és biztonságot – mindenki nyer 🙂 Innen már csak egy lépés a:
4) Globalizálás – Miért kéne neked csak ott helyben gondolkodni, miért ne léphetnél ki a megszokott környezetből és árulhatnál online az egész országban vagy akár az egész világon? Hiszen kozmetikusként, fodrászként, autószerelőként te nem csak szolgáltatsz, hanem az adott téma szakértője is vagy, van egy csomó tapasztalatod. A termékeidet online is el tudod adni, a tudásodat online is meg tudod osztani, és az előfizetéses klubodra is tudsz online új vevőket szerezni akár a szomszéd városból, akár országosan, akár nemzetközi szinten.
De akkor mi is a jó ötlet titka? Valójában több ötlet… Nagyon ritka, hogy egy termék magát adja el, és csak úgy viszik mint a cukrot csupán magáért a termékért. Ne ilyen ötletet akarj keresi, mert ezt nehéz megtalálni. Ehelyett keress olyan terméket vagy szolgáltatást, amire van kereslet (erre való a piackutatás, hogy ezeket megtaláld) és azt a célcsoportot, akinek szüksége van rá, aztán pedig tanuld meg profin marketingezni és hidd el, a sikereidet látva az ismerőseid mind azt fogják hinni, hogy „csak” egy jó üzleti ötletet találtál és szerencséd volt (az én ismerőseim is ezt gondolják :))
27 Comments
rebeka
2011. február 20. vasárnapAz elmúlt fél évben 48 webáruházat, honlap tulajt büntettek meg mert nem volt hiteles, jó a termékfotó, az ár, ismertetőanyag, szerzői jogok miatt.
Neadj isten azért, mert többe volt a szállítás mint felírta az oldalára, mást küldött mint rendeltek, nem cserélt,a termék nem is szerepelt a kínálatban, a termék mellett rossz adat szerepelt, nem az vo a dobozán csomagolásán mint a weboldalán és amit póstázott, lejárt, késett a szállítás, arrogáns ügyfélszolgálat, félrevezető igéretek és reklámk, másik termék képét, adatát mellékelte termékéhez, más oldaláról merített ötletet, képek, szövegek, sablon és Design, félrevezető volt,Lemaradt a jogszabály, a szerződési és rendelési feltételek,a kapcsolat gomb, illetve azokat nem a fejlécre látható helyen tette ki.Nagyon sok apróságo el lehet bukni, hisz a vevő, olvasód közt is lehet rendőr, orvos, ügyvéd, jogász stb.
Stb.
Nagyon oda kell figyelni, de a legtöbb cégnél van mindig 5-20 hiba amibe belefut a konkurencia, ügyfél, a hatóság és fizetsz.
Az e-book és oktatási anyagokat is figyeli a fogyasztóvédelem és az Apeh, ahogy a rendezvényszervező oldalakat, baba és női oldalakat.
Ezt onnét tudom, hogy 4 ismerősöm is belefutott ebbe Webáruházas, ki online piactéren kinált, ki hírdetett mindegyiket megvágták és bejelentkezett hozzá telefonon háromszor más más néven, hol meg email és személyesen az Apehos hölgy.aztán kiderült nem vicc.
Az ingatlanosok, autóik eladók, Napkolisokat is figyelik, ahogy a Vaterázókat.
Sok Vámos Vámraktári lopott és lefoglalt cuccot, gyári és bolti, áruházi dolgozó árul ott milliós tételt, új cuccot, pl Nike, Adidas melegitők játékok, gyerekcucc, tanszer, játék, müszaki, ruházat, mindenfélét persze sok személy nevén ne tűnjön fel, nem adóznak ingyen van nekik.Több 10 milliót testnek fel oda, értékesít helyben családoknak, aprókon, webáruházában, és helyi áruházakban számlával lefedve az eredetét.Könnyen kerülhet egy Tescós, Spar vezető, vagy egy rendőr,vámos, orvos a zárkák mögé.Már nem néznek senkit, mert kell az államnak a pénz!
Körmenden is 6 család megbukott, mert ott árulta az egyik Tescós, Spar, Tempó dolgozó az illatszert, vegyi árut, lakastextilt, ki as müszakit, volt par csalad aki a Vámos szajrét milliós tételben és otthon, ismerösök háza, garázsában tárolták.Mellette loptak fát és trágyát is, illegal vadászat, gyümöcslopas, hegyek, áruhaz, raktárbetörés. Az ilyenekre rászáll az Apeh, Fogyasztóvédelem, hatóság is.A húgom ott él, mondta hogy nyomoznak, figyelik az új házsoros családokat ott! A Vaterán Faceebok is megbukott 3 újabb család, egyik nagyértékü babaárut árult, a másik pedig gyerekjátékot a Vaterán, más Licitoldalakon, aprókon.
Az illegal, lopott szajré útvonalát mindig követik, az is bünhődik aki megveszi.
rebeka
2011. február 20. vasárnapSok a Webáruház és sok a honlap.
A látogatók alig pár Honlapot látogatnak rendszeresen, és nem mindegy ki milyen terméket árul, amit havonta többe keresnek vagy amire egyszer van szükség pl baba korban.
A hírlevél, spam és az apróhírdetés nem a legjobb ugyanis sok gmail, citromail, freemail levél nem megy át mióta egy magyar.
Sokan alig olvasnak emailt, gyakran megváltoztatják tartózkodási helyüket, email cím, blog, honlap, lakcím, telefonszám.
Van aki naponta reagál de sokan nem is olvassák.
A hírdetésekben szereplő email gyakran elérhetetlen , emailt és a telefonszámot, profilját is elárasztják spammal angol, kínai nyelven, Mlm, csalók, Forex, hitel, Biztosítók, csalók, szex ajánlatok, stb. Volt olyan is hogy a póstai csomagra is 2-3 hetet kellett várni, elkallódott ahogy a levél.Nem lehet olyan gyorsan növekedni egy cég, oldalnak mint szeretne hiába hírdet, reklámoz, szeretne! Érdekes mert bizonyos hazai Multik áruházaira, divat, barkács és műszaki és külföldiekre nem vonatkozik a Spam a Fogyasztóvédelem!
Svájcban tanult magyar informatikus lefeküdt a zsidó googles, gmailnak kidolgozott a levelezéseitekben kereső robotot és ezekre könyvesboltokat épített fel a google.Azóta a gmailnál dolgozik Usa.
A történet igaz.Egyedül telefonos, utazásos módszer megy, a feliratkozás az oldalakra nehéz, legtöbbet hátrasorolja kereső, a google.A vevő csak az első 5 mélységet nézi.Ezért nem szabad Flash oldalt csinálni, amibe sok a gif és a reklám.Aki fizet a googlinak a reklámért, és havonta az aprós és közösségi oldalaknak, azoknak megy a többi elbukik.
Vagy 500 levelet küldtem ki, alig jött válasz.
A közösségi oldalakon is sokan elszigetelődnek, megnézik és azt mondják nem kell..az apróhírdetésekkel az a baj, hiába hírdetsz ha hárasorol és nem foig senki órákat ott ülni hogy elolvasson x hírdetést,. megnyit, kontaktot ír, bezár. Ez már nem megy, az első 5 oldalig talán.E tekintetben az express lett a legrosszabb, ott sokszor a termék, ár sincs ransorolva jól, új terméknek hírdetnek régit, rossz kategóriába tesznek be terméket.
Az apróknál nem megy át az üzi, azért mert sok a kamu profil, ahogy a közösségi oldalakon is.Ezeket az adminok hozzák létre.
Azok írnak neked vissza.Vevőként a konkurencia, ellenség, rivális, hatóság is bejelentkezhet, rendelhet, mint látogató, vevő.
Gyakori eset.
Sok az ál hirdetés, ami valós állásnak mutatkozik aztán maffiózok bombázzák a nők, anyák és a családokat szexajánlattal, munka, vetkőzz, masszőz, modell, elcsalják, vagy igér, beleviszi valami pénzkiadásos Mlm, Forex marhaságba.
A legtöbb hírlevél erőszakos arról szül vegyél ezt, azt.Már sok hogy mindenkinek az ember pénze, adatai kell! Az e-lotteryk is! Nem lehet mindig abban bízni ki mit igér, láttat az oldalán sok a csaló ami mögött nincs termék semmi, sem szolgáltatás.Pl külföldi Tiroli munkaadók.
Sok ismerősöm tönkrement mert elkezdték helyben is árulni azt ami ő a konkurencia beszerezte és aláigért 400 ft-ot.
A másik a drága szállítás. 1500-2500ft.
Már van itthon pár cég előre utalással szállít 60-800 ft-ért az jó.Fogyasztóvédelem, adatvédelem, jogszabályok, adózás.Reklám, marketing.Sok munka és kevés pénz.
Sokan olyant kínálnak és árulnak amire nincs már pénz, nincs kapacitás már nem kell, a piac hoz ki gyorsan nála olcsóbbat, jobbat, többfunkciósabbat, nagyobbat havonta, évente.
A legtöbb Webáruháznak talán havi 5-10 ügyfele van, látogató olvasó sok, csak pénz kevés, évi 250 fő pl egy webpatikának.
Renáta
2010. április 30. péntekAmi azt illeti, én az egyik ötletemet konkrétan megálmodtam 🙂 Gondolom, foglalkoztatott egy problematika, és szerintem a tudatalattim megadta a megoldást. Azóta foglalkozom a kivitelezésével. Más ötleteim szintén problémamegoldásból adódnak, és a tapasztalataimat használom hozzájuk, illetve van, amikor egy „réspiacot” veszek észre – legalábbis remélem, hogy így van, mert a tanfolyamon majd ezekegt szeretném kivitelezni 🙂
ITXPERT
2010. április 29. csütörtökKedves Ági,
Feltehetően félreérthetően fogalmaztam, nem az I. forduló, hanem a második forduló szavazataira utalnék. Van egy viszonylag kiegyenlített verseny mezőny és van egy ettől kiemelkedően eltérő állapot. Javaslom, hogy vessen egy pillantást az IP címek naplójának tartalmára. Ha megvizsgálja, tapasztalni fogja azt, amit az előző post-omban leírtam.
Üdvözlettel
ITX
Vida Agi
2010. április 29. csütörtökKedves ITXpert!
Számos megoldás van internetes szavazásra, és szinte mindegyiknél lehet valamilyen módon csalni annak, aki eleve rosszindulatúan áll hozzá. Átnéztük a logfájlokat, mielőtt eredményt hirdettünk és kiszűrtük a gyanús szavazatokat (szerencsére nem volt sok).
Azért lesz -többek között- szakmai elbírálás is, szakmai zsűrivel, mert így nem maradhat senkiben tüske: ha szakmailag valóban értékes, amit csinál, akkor a zsűri észre fogja venni majd – és a szakmai elbíráláson a teljes mezőny résztvesz, tehát azok is, akik esetleg most rosszul érzik magukat, mert nem kerültek be a legjobb 5-be.
ITXPERT
2010. április 28. szerdaTisztelt GAZDAGMAMI!
Először is elnézést kérek a hozzászólásom technikai aspektusáért, azonban, mint a honlap lelkes olvasója szeretnék rávílágítani egy fontos részletre.
Érdekes tapasztalatra tettem szert az Év anyavállalata kampány szavazási módszereit illetően. Bár a Micropoll beállításával a rendszer képes kiszűrni azt, hogy egy számítógépről (IP címről) egyetlen szavazatot lehessen elküldeni, ezzel azonban két baj van.
1. Elleheteleníti a szavazást azokra a pontenciális versenyzőkre, akiknek a „rajongó tábora” olyan kis és közepes vállalatoknál, avagy éppen multiknál (is) dolgozik, ahol az összes belső számítógép gyakorlatilag egyetlen IP címen csatlakozik az Internethez. Ekkor ugyanis az első szavazó szavazását követően az összes többi kolléga már nem tud szavazni a „kedvencre”, hiszen egyetlen IP címről látszik az egész cég, és az első szavazást követően a Micropoll az összes többi szavazatot már nem veszi figyelembe.
2. Van azonban egy másik aspektus is, ami talán a leleményességet dicséri, azonban az egyenlő esélyeket nem. Az addig rendben van, hogy egyetlen felhasználó egyetlen szavazatot tud elküldeni a számítógépéről, de az Interneten garmadával található „free proxy” oldalak lehetővé teszik, hogy az eredeti IP cím elrejtésével egy ugyanarról a számítógépről számtalan szavazatot lehessen elküldeni, mindig más IP címről. Ez tehát azt jelenti, hogy ad absurtum saját magamnak küldök szavazatot ráadásul nagyon sokat úgy, hogy a szavazó rendszert átvertem. Tulajdonképpen azt is mondhatnám, hogy szemesnek áll a világ, tehát aki ügyes az miért ne szerezzen magának előnyt. A gond azonban az, hogy ezeket az IP címeket is csak egyszer engedi be a Micropoll, tehát egy következő leleményes versenyző már nem élhet ezzel a lehetőséggel! (A Micropoll ugyanis nem csak ugyanarra a személyre nem enged több szavazatot, hanem a csoport többi tagjára sem!!!!!) A dolognak viszonylag könnyen utána lehet járni, hiszen a Micropoll naplózza az IP címeket és ezeket viszonylag egyszerűen hozzá lehet rendelni a free proxy site-okhoz, amik tehát a nem annyira versenyszerű szavaztokat juttatják a rendszerbe.
Ezzel csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy egy viszonylag kiegyensúlyozott második fordulós mezőnyből feltűnően kiugró szavazati számok, megkérdőjelezik a versenyszellemet.
Azt gondolom, hogy egy jó szándékú kezdeményezés is könnyen a média eldaráló martalékává válva visszájára sülhet el, ha a tisztességesen versenyzők a nyilvánosságot bevonva keresnek orvoslatot az – úgy tűnik – jogos sérelmeikre. A GAZDAGMAMI növekvő népszerűsége és szimpatikussága véleményem szerint nem ér annyit, hogy egy ilyen szavazási „hiba” negatív visszhangjával visszavesse a site népszerűségét és a negatív sajtó célpontjává váljon.
Üdvözlettel
ITXpert
S.Nagy Katalin
2010. április 28. szerdaKedves Tóthné B. Krisztina!
Testvérem No-ban diplomázott tanérként és Ő is szeretett volna a Skype-os nyelvtanítással foglalkozni, ezért én jó sok helyen hirdettem, reklámoztam a dolgot. A statisztika pár érdeklődő, konkrét nyelvtanuló egy sem.
Tolmácsi Ági
2010. április 27. keddKinőttünk a babázó korszakból, belenőttünk az óvodás korba. Kerestem olyan honlapokat, amik kifejezetten óvodás korúak szüleinek, nevelőinek szól… nem nagyon találtam.
Olyan pedig egyet sem, amiben a természetismeret – ez az egyébként is mostohagyerekként kezelt műveltségi terület helyet kaphat.
Így jött létre a Tengerecki Portál, majd az összes hozzá kapcsolódó tevékenység. A szakkörök, a túrák, a képzések, a tábor.
Így hoztam létre az első természetismereti portált óvodások szüleinek, nevelőinek, a http://www.tengerecki.hu oldalt.
Rekasom
2010. április 27. keddÉn még az elején tartok a vállalkozásnak, egy webáruházat szeretnék indítani. Az ötletet maga az élet adta, ugyanis a kisfiammal 3 hónaposan történt egy pici itthoni baleset, aminek következtében elkezdtem azon gondolkozni, hogy hogyan lehetne a lakást bababiztossá tenni annak érdekében, hogy több ilyen baleset ne történhessen! Gondoltam, ha már így összegyűjtöttem magamnak a biztonsági óvintézkedéseket, akkor készítek egy honlapot, ahol megosztom a többi anyukával is a bababiztonsági teendőket. (Persze ebből semmi bevételem nincs) Később szükségem lett néhány bababiztonsági eszközre, de mindegyiket más webáruházban tudtam csak beszerezni, nem találtam olyan webáruházat, ahol kapható lett volna minden, amire szükségünk volt. Így mindent máshonnan rendeltem meg, és mindenhol kifizettem a postaköltséget. Ekkor jött az ötlet, hogy a bababiztonsági weboldalamat egészítsem ki webáruházzal. Most ezen dolgozom, remélem 1-2 hét és elindíthatom! Ági cikkei rengeteget segítenek, melyet ezúton is köszönök Áginak!!!
Tóthné B. Krisztina
2010. április 27. keddAkkor nem találtam fel a spanyolviaszt, de biztos nincs még nagyon elterjedve.
jucipanna
2010. április 27. keddSziasztok,
Nálunk az ötlet félig-meddig külföldről jött. Egy mobil, könnyű etetőszéket kerestem, és találtam külföldön egy székre tehetőt. Megrendeltem, és rájöttünk, hogy tovább lehetne fejleszteni, sőt teljesen másképpen is lehetne gyártani. Nem kellett hozzá nagy beruházás, mert találtunk itthon varrónőket, kihasználatlan kapacitást, és egy ingyenesen használható webshop-ot is. Szépen lassan elkezdtük a „partizánakciót” mert nem volt túl sok pénzem ahhoz, hogy reklámra költsünk. Most is mehetne jobban, de az nagyon igaz, hogy ha két gyerkőc mellett tudok pár órát foglalkozni a marketing részével, akkor mindig van egy kis mozgás a megrendelések oldalán is. Rászántam pár estét, hogy a grafikai oldalt kicsit kitanuljam egy magyar nyelvű grafikai programmal, lett logónk, meg minden, ami kell. Már van saját márkanevünk, most készítjük lassan az angol nyelvű oldalt is, és keletre is megpróbálunk nyitni. (a sógorom erdélyi magyar, talán bevállalja a fordítást). Szóval tervek vannak, meg ötletek, idő kevesebb. De dolgozunk az ügyön.
(Tóthné B. Krisztinek üzenem, hogy én már találtam ilyen skype-os kismamaangolt..)
Tóthné B. Krisztina
2010. április 27. keddNekem tegnap beugrott egy üzleti ötlet, amit én kellő nyelvtudás hiányában biztosan nem fogok megvalósítani.
Viszont elmondom itt, hátha valakinek kapóra jön:
kismamáknak (és olyanoknak, akik kevésbé tudnak otthonról kimozdulni) lehetne szintentartó nyelvleckéket adni mégpedig Skype-on. Egy kis online idegen nyelvi társalgás, semmi más.
A magamnak szánt ötletemen pedig még üldögélek egy kicsit. 🙂
T. B. Kriszti (aki nem azonos a múltkor hozzászóló Tóthné Krisztivel)
Uhrin Zsuzsa
2010. április 27. keddSziasztok !
Nálunk valahogy „beértek” a dolgok. Alkalmazottként dolgoztam a szakmámban – utazásszervező vagyok – amikor hosszú várakozás után terhes lettem második kislányommal. Ezzel szinte egy időben a munkahelyemen kezdett tarthatatlanná válni a helyzet, mind emberileg, mind anyagilag, és szintén ekkor kaptam egy ismerőstől felkérést olaszországi székhellyel működő vállalkozásának magyarországi képviseletére. Mire nagypocakos lettem, megszületett a döntés: belevágunk ! A munka nem megterhelő, szinte kizárólag e-mailen és telefonon jönnek a foglalások, az adminisztrációs oldala sem vesz túl sok időt igénybe. Nem utolsó sorban nem igényelt túl nagy beruházást. Jó érzés, amikor egy család visszatér a nyaralásból, és felhívnak, hogy megköszönjék a munkánkat…:-)
Ettől függetlenül én is folyamatosan nyitott szemmel és füllel járok, mert úgy gondolom, hogy a családi vállalkozás egyik erőssége a folyamatos megújulás, a nyitottság az új dolgok iránt. Ha olyat látok-hallok, ami ismét megragadja a fantáziámat- mint annak idején a mobil házas nyaralások ötlete – nem habozok majd belevágni.
Az Ágitól kapott rengeteg ötlet és biztatás nélkül nem biztos, hogy itt tartanék…köszönet érte!
Porkoláb Edit
2010. április 27. keddSziasztok!
2 kisgyermek édesanyja vagyok. A gyes alatt folyamatosan azon gondolkodtam, hogy milyen itthonról végezhető munkát, de legalábbis rugalmas munkaidejű dolgot tudnék csinálni, ha lehet saját cég keretein belül. Brainstormingoltam, információkat gyűjtöttem a netről, írtam a kis listámat az üzleti ötletekről. Rám elég jellemző az, hogy szeretem az egyedi dolgokat, ezért az üzleti megoldások közül is azt kerestem, amivel nemigazán foglalkoznak, viszont növekvő igényt látok rá. Így kötöttem ki az idős korcsoportnál. Pár hónapja sikerült összerakni egy honlapot, webshopot. Hamarosan megjelenünk szolgáltatásokkal is. Remélem működni fog a dolog!
Sok sikert mindenkinek!
Körözsi Barbara
2010. április 27. keddNekem egyszerűen onnan jött az ötlet, hogy nem találtam a neten megfelelő választ egy adott kérdésben. Körbenéztem és rájöttem, hogy san vannak így vele.
Most készül a honlap! 🙂 MAjd megírom, ha kész…
Szilágyi Beáta
2010. április 27. keddA terhesség alatt fölszedett túlsúlytól szerettem volna megszabadulni, így akadtam rá a nekem segítő termékre, amivel ledolgoztam 30 kg-ot. Megtetszett az, hogy ezzel interneten keresztül is dolgozhatom, ill. így meg tudom keresni a nekem szükséges termékek árát.
Tina
2010. április 27. keddHa visszapörgetem, hol is kezdődött: ott, hogy elkezdtem (munka mellett, még gyerekek előtt) olyasmit tanulni két diploma után, ami nagyon-nagyon érdekelt. (Megfogadtam akkor, hogy csak öröm-tanulásra vagyok hajlandó mostmár:-) és így is lett – hát, ez az „ÖTLET”-része…:-))) Amikor vizsgáztam belőle, utána _rögtön_ használni is kezdtem a tudást tanácsadóként, majd „hobbioktatóként” is, mellékállásban, nem is kellett sok idő hozzá, hogy a tanfolyam megtérüljön. Voltak az elején ingyenes munkáim is, szándékosan: ez mind-mind gyakorlat, referencia és ismeretség-ismertség-teremtő egyben a kezdetekkor, ami hosszú távon nagyon megéri. A befolyt pénzt – mivel közben még mindig volt főállásom – újabb tanulásba fektettem és ezt a tudást is „hozzácsaptam” az eddigiekhez, ismerősök adták szájról-szájra, mit tudok – furamód a főállás melletti, majd később gyermek melletti kapacitásomat hirdetés nélkül is tökéletesen lefedte a mellékes munka ilyen módon is.:-) Pusztán időtöltésként blogolni is kezdtem, ami meglepetésemre szintén sok érdeklődőt – mint később rájöttem: üzleti potenciált – vonzott, pedig egyáltalán nem ez volt vele eredetileg a célom. A legelejétől számolva 10, a tudatos cégépítés részét nézve 2-3 évem van az egészben – örömmel, kényelmesen, sikerélményekkel telve.:-) Most várom a második gyermekemet és egyértelműen idén értem el oda, hogy az a bizonyos „szerelemből” született mellékes több mellékággal ma már a saját lábán is megáll és már a mostani – egyébként nagyon hasznos, „gyedet biztosító”:-) – főállásból lett félállás sem fog kelleni gyes után… Legalábbis az eddigi tendenciák, plusz Ági, a Tőled tanultak után és gyakorlatban alkalmazott tippek alapján/után nagyon bízom benne, hogy így lesz!;-) (Nem ez az egyetlen út nyilván, de lehet, hogy másoknak esetleg tanulságos, ezért írtam le…:-))
Budai Mónika
2010. április 27. keddA mi üzleti ötletünk a jó tapasztalatokból származik. Bár nem a szívem csücske a napkollektorok és napelemek technikai leírása, ugyanis ezzel foglalkozunk,(de hál istennek a férjem ebben otthon van)de, ha valami jó és tetszik és te magad is kipróbáltad és jók a tapasztalatid akkor könnyebben megy ajánlani. Az egséz ötlet tehát innen ered de ez vonatkozhat bármilyen termékre amit használunk és jók vele a tapasztalataink, tehát amúgy is ingyen és bérmentve is valószínűleg ajánljuk másoknak. Ez egy kicsit mlm-esen hanhgzott hiszen az mlm-es rendszerek egyik főszabálya az, hogy használva ismerd meg amit ajánlasz.
Ami még egy nagyon fontos szempont volt nálunk, hogy a termék legyen jövőorientált, szóval kicsit még újszerű, hiszen nem mindenki napkollektorokkal állítja még elő a melegvizet, meg a fútését, legyen szükségszerű hosszútávon – hiszen az általános energiaforrások lassan kimerülnek és mindenki egyre inkább az alternativ források felé irányúl, és az, hogy ez az egész még „zöld” is, vagyis környezetbarát az már csak hab a tortán. Szintén fontos volt a termék értékének kiválsztása, egy nagyobb értékű terméket céloztunk meg, amiből persze nem adsz el naponta, de már hetente hál istennek, és akkor a nyereség is több mintha egyébként, többet adnánk el de csak pár ezer forintos nyereséggel.
Összefoglalva tehát nekünk a jó saját tapasztalat, az újszerűség, a jövő orientáltság és a termék ára segítet a döntésben.
Kereki Kriszta
2010. április 27. keddÉn is az elején járok, a gyöngyfűzés hobbiból lett/lesz üzlet, ehhez ragasztom majd az online területet, mint tudás átadása stb.
Ezenkívül még van jó pár ötletem, de egyszerre eggyel tudok elkezdeni foglalkozni, sajnos :DD
Köszönöm én is az inspirációkat, ezt a kereszt-kuponos dolgot ki fogom próbálni!!!
Bikfalvi Moni
2010. április 27. keddNekem két vállalkozási történetem van, az egyik még egyetemista koromból, amikor rájöttünk, hogy senki nem reklámoz vízitúrákat egyetemistáknak – úgyhogy megcsináltuk. A szüleink a fejüket fogták, mi meg évekig (legalábbis nyáron 🙂 nagyon jól éltünk a hobbynkból! Aztán sajnos jött egy olyan korszak, amikor a fiatalokat a drágább, exkluzívabb nyaralás kezdte vonzani, nem a túrázás, és megerősödött a konkurrencia is. De a vízitúrákat még mindig csináljuk nyaranta, és nagyon szeretjük – most már kifejezetten kisgyerekes családoknak való túráink vannak, ami megint egyedülálló a piacon.
A másik vállalkozásom pár éve indult, innen ismernek többen: egy MLM-be kezdtem bele, aztán ebből kiindulva kezdtem online vállalkozásról oktatni a hozzám hasonló kisgyerekes anyáknak, és most már egyre inkább a honlapkészítést oktatom nekik – mivel erre volt igényük. Volt tehát pár kanyar a pályámban, de ettől szép az élet, nem? 🙂
mako kati
2012. szeptember 19. szerdahazudsz mint a vizfolyas
Vida Agi
2012. szeptember 27. csütörtökEzen a felületen nem szoktunk ilyen hangnemben beszélgetni egymással. Ha valakivel gondod van, írd le őszintén és választ kapsz majd, de az alaptalan vádaskodást kérem mellőzni. Azért vagyunk itt, hogy segítsünk egymásnak, támadással nem jutunk előrébb. Köszönöm 🙂
Konczné Éva
2010. április 27. keddA Hogyan találtad meg a megfelelő üzleti ötletet-hez: „A rokonságban hagyománya van vagy ismerősi körben valakinek már bejött” – szerintem szép számmal így is indulnak vállalkozások.
Kitöltöttem a kérdőíveket, és sajna egyikhez sem a piackutatást jelöltem meg:) köszönöm, most is tanultam, mint mindig a blogon.
Petrényi Szilvia
2010. április 27. keddKedves Ági! Kozmetikus vagyok, így egy kicsit „meg lettem szólítva”… 🙂 Van egy weboldalam (a visszajelzések, és a bejelentkező vendégek száma szerint úgy tűnik, hogy jó), az általad írt 4. pont (globalizálás) azonban nem olyan egyszerű ebben a szakmában.
Kozmetikusként mi olyan hatékonyságú krémekkel dolgozunk, amiben 6-10-szer több hatóanyag van, mint bármely boltban (gyógyszertár, DM stb) kapható termékben. (Más népszerű „katalógustermékekről” már nem is beszélve, hagy ne mondjak márkát…) – Pontosan ezért viszont a termékek csak olyanoknak értékesíthetők, akiket már ismerünk, akiknek láttuk a bőrtípusát – az emberek többsége ugyanis nem tudja, hogy neki milyen bőre van, és arra milyen krém való. A barátnők által ajánlott „nekem nagyon bevált, használd te is” ajánlásos módszer katasztrófa (ami a barátnőmnek jó, az nem biztos, hogy nekem is!).
Mi tehát többszörös hatékonyságú termékekkel dolgozunk – éppen ezért nem lehet, nem szabad (!) ezeket online úgy árusítani, hogy ismeretlenül megrendeled – mert ha nem jó krémet rendelsz, akkor lehet, hogy többet árt, mint használ. Ez felelősség – éppen ezért én csak úgy vagyok hajlandó krémet adni, ha már találkoztam az illetővel.
Szóval, a globalizálás és a net-es ötlet nem rossz, de én inkább referenciákra, videókra, népszerűsítésre használom – az online áruházat max olyan termékekre tudom alkalmazni, ami nem bőrtípusfüggő (erre van már ötletem, de még „titok”… 🙂 Mindenesetre szeretném felhívni a figyelmét mindenkinek arra, hogy óvatosan az online rendelhető kozmetikumokkal…
Üdv, Szilvi
Ui: Egyébként élvezettel olvasom minden cikked, köszi! 🙂
Adorján Adrienn
2010. április 27. keddÉn tavaly „botlottam bele” egy egészségmegőrzéssel és helyreállítással foglalkozó cégbe.
Azóta látom, hogy ezzel a történettel már érdemes foglalkozni és nem csak azzal az ággal, amit maga a cég képvisel, hanem még 2-3 olyan ötletem is született, amit vagy a cég kínálatára tudok alapozni, vagy ebből továbbfejlesztve lehet kialakítani. A marketingen még sokat kell dolgozni, de a nehezebb része úgy érzem a szokásos céges „körítés” kialakítása lesz (váll-i forma, jogszabályok, könyvelés, viszonteladói hálózat kialakítása).
Ezzel együtt mindig pont akkor járul elém a következő lépéshez szükséges kapcsolat vagy lehetőség, vagy információ, amikor már kell.
És persze valahogy mindig olyankor kapok egy ötletet a cikkeidből Ági, amikor arra éppen szükségem van.
kozyen
2010. április 27. keddAz üzletem még nagyon az elején jár, pénzt még nem hozott, de már hónapok óta ezen dolgozom. 13 éves korom óta tudom, hogy én lakberendező akarok lenni. Most az új marketingötletemet kell körüljárnom, biztosan működni fog, csak ki kell még találnom a legjobb módját annak, hogy a potenciális vásárlók tudomására hozzam.
Ági! Köszönöm a rengeteg ötletet, nagyon sokat segítesz, és valahogy mindig a legjobb témákat érinted, amikre épp szükségem van! 🙂
Legyen mindenkinek nagyon szép napja!
[…] This post was mentioned on Twitter by Vida Ágnes. Vida Ágnes said: Vajon mi a jó üzleti ötlet titka? http://dld.bz/b2jU […]