Miért is vásárol igazából a vevő?
Miért dönt egyik vagy a másik ajánlat mellett?
Miért bizonytalanodik el és mi lendíti ilyenkor tovább?
Izgalmas kérdések, amikre ebben a Gazdagmami Hétindító élő adásban adtam meg a választ.
A mai adás vázlata:
Amikor értékesítési szöveget, hirdetést írsz, mindig gondold végig, mi játszódik le a vevőd agyában! Milyen érzelmeket él át, milyen film fut le a szeme előtt, amikor vásárlási döntést hoz? Pl. megdicséri majd a párja, amiért jól választott, vagy milyen büszke lesz majd magára, amikor elér egy bizonyos célt.
A vásárlási döntések sohasem teljesen racionálisak, mindig több érzelem is meghúzódik a háttérben.
A leggyakrabb érzelmek:
1. Valami ciki, szégyen, ezért meg akar tőle szabadulni, el akarja kerülni, hogy felsüljön vagy ki akar kerülni abból, hogy szégyenkeznie kelljen valami miatt
2. Jutalmat kapni, pl. ajándékot, dicséretet
3. Olyanná válni, mint valaki más, aki már elért egy bizonyos célt, eljutott valahova
4. Tartozni egy csoportba, ki akarok lenni mások szemében?
5. Jól akarok járni, többet, jobbat akarok a pénzemért
6. Félelem oldása, megszabadulni a félelemtől
7. Megszabadulni a fájdalomtól, megoldani valamit, ami fáj
8. Fontosnak lenni, nézzenek rám fel mások
+1 többé válni, vonzóbbnak lenni, egótuning
saját magam jobb változatává válni, fejlődni, többet kihozni magamból