Egy jó ötletnek ereje van, sokan azonban felülértékelik saját ötleteik erejét és mintegy mágikus erőt tulajdonítanak 1-1 jó gondolatuknak. A jó ötleteknek valóban hatalmas erejük van, azonban meg kell tanulnunk a helyén kezelni őket: nem túlságosan beléjük szeretni és felülbírálni őket, ha kell.
Nem, most nem filozófiaórát szeretnék tartani, csupán fel akarom hívni rá minden kezdő vállalkozó figyelmét, hogy nagyon fontosak a jó ötletek, de csínyján kell bánni velük. Van egy régi ismerősöm, még kamaszkorunkból ismerjük egymást. Ő már akkor igazi álmodozó volt hol festő, hol híres színész, hol énekes szeretett volna lenni (persze kamaszkorában ki ne szeretne :)) Azóta eltelt néhány év, de ő még mindig ugyanolyan: állandóan új ötleteket, álmokat sző, melyek többsége sohasem válik valóra.
J.K. Rowling klasszikussá vált mondása jut róla eszembe: „Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, s közben elfelejt élni.”
Mindannyiunknak szoktak remek ötletei lenni, amiket aztán gyorsan el is vetünk, és mindig vannak olyanok is, amik tartósan belopják magukat a fejünkbe – különösen akkor, amikor éppen vállalkozásalapításon töröd a fejed. Egyik gondolat jön a másik után: „Ez de jó ötlet – de már más megcsinálta. Hopp, ez is mennyire tetszene – de ezt én nem tudom megvalósítani. Na igen, ez jó lenne – de mit szólnának a barátaim?” Titkon azt várod, hogy egyszercsak beugorjon a világmegváltó ötlet, amibe azonnal beleszeretsz és amiről kapásból tudod, hogy ő a „tökéletes megoldás”.
Olyasmi ez, mintha a szőke herceget várnád a fehér lovon és csak olyan átlagos pasikkal futnál össze, akik nem az a „szerelem első látásra” típus. Az az érdekes, hogy a jó vállalkozási ötlet nem a szőke herceg, inkább valami olyasmi, mintha egy gyermekkori haverodhoz mentél hozzá feleségül 🙂
És, hogy visszatérjünk a vállalkozásindításhoz, elárulok valamit: a jó vállalkozási ötlet nem termékekhez kötődik. Nem azt kell kitalálnod, mire van nagyon szükségük az embereknek, amire még 10 év múlva is szükségük lesz és amit pont tőled akarnak majd megvenni. Hanem azt kell kitalálnod, milyen problémájuk van az embereknek, amire megoldást szeretnél majd nyújtani. Az a célcsoport, akiknek a helyzetét át tudod érezni, és szeretnél éveken át az ő gondjaik megoldásával foglalkozni.
A termék, amit árusítasz, ebből adódik.
De mi van akkor, ha tele vagy kreatív ötletekkel és szeretnéd magad kiélni? Semmi gond! De a kreativitásodat ne az ötletek halmozásában és az álmodozásban éld ki, inkább a megvalósításban. Sőt: ott fogod csak tudni kiélni igazán 🙂
Tudj meg többet a vállalkozásindításról és a vállalkozói ötletekről itt >>
5 Comments
Szalkai Titi
2009. február 27. péntekÁgi,
Pakító éhes! 🙂
admin
2009. február 27. péntekTiti, csak a Puffin lekvár adhat erőt és mindent lebíró akaratot 🙂
Vida Ági
2009. február 27. péntekZsófi, tapasztalatból mondom: sokszor evés közben jön meg az étvágy 🙂
Szalkai Titi
2009. február 26. csütörtökSzia Ági!
Csak nem Bud Spencer – Terence Hill rajongó vagy? 🙂
Én is szeretem őket! 🙂
Igen, szelektálni kell az ötleteket, és a szokásokat meg a napi tevékenységeket is, hogy hatékony tudj lenni…
Szalkai Titi
http://batorsag.blog.hu
Zsófi
2009. február 26. csütörtökNo igen 🙂
De ne felejtsd el a szenvedély-tényezőt. Abba tudjuk igazán belevetni magunkat, ami szenvedélyesen érdekel, minden másnál jobban. Így érthetőbb, hogy a langyos megoldáskák helyett az Egyetlen Igazira vágyunk. Vagy evés közben jön meg az étvágy, vagyis a megvalósítás hozza a sodró lendületet?