Hogyan add el a könyved? – avagy a könyvmarketingről
A Kreatív által szervezett könyvmarketing konferencián jártam ma, amelynek célcsoportja elsősorban a kiadók volt, azonban mindenki számára érdekesek lehetnek az ott elhangzott információk, aki szeretne könyveket írni és eladni.
A művésznek nem lyukas a zsebe (RIPORT)
Attól, hogy valaki iparművészettel foglalkozik, kreatív tárgyakat készít, még nem feltétlenül kell megbarátkoznia az állandó pénzhiánnyal is. Az internet kiváló terep arra, hogy olcsón és profi módon marketingezd a vállalkozásodat, emellett pedig számos más offline eszköz is a rendelkezésedre áll, és ha mindezekkel élsz, a munkádat nemzetközi szinten is ismertté teheted.
Biztos bevétel vállalkozásból? (Vállalkozó legyél vagy alkalmazott? Mi éri meg jobban?)
Vajon mi a biztosabb? Az állásból származó bevétel vagy a vállalkozásból? Nézzük csak az érveket pro és kontra:
Milyen bevételei vannak egy vállalkozásnak?
Alaphelyzetben úgy lesz bevételed, hogy dolgozol és a munkádért pénzt kapsz. Ha alkalmazott vagy, a pénzt a főnökeidtől kapod. Ha vállalkozó vagy, akkor pedig az ügyfeleid, a vásárlóid adják a pénzt. Miért is? A termékeidért, szolgáltatásaidért cserébe. Csakhogy az elvégzett munka mennyisége nem áll mindig egyenes arányban a jövedelmeiddel.
Muszáj-e marketinget tanulnod?
„Van egy csomó diplomám, értek a szakmámhoz, biztos, hogy meg kell most tanulnom ezt a sok marketinges dolgot is ahhoz, hogy boldoguljak?” – szegezte nekem a kérdést a tréningemen az egyik résztvevő a minap. Ezzel kapcsolatban van egy jó és egy rossz hírem… Melyiket mondjam előbb? 🙂
Lehetetlen üzleti ötletek és a károgók
„Jééé, hát ezzel is lehet pénzt keresni!?”-lepődött meg az egyik ismerősöm, amikor elmondtam, mivel foglalkozom. Ilyenkor persze jön a sok értetlenkedés: „De hát annyi kismamáknak szóló könyv van… Annyi gyereknevelésről szóló tananyag… Annyi kismamaportál… Hogy mertél egyáltalán belevágni ebbe?” Hát kéremszépen: végiggondoltam ezeket a kifogásokat, majd pedig félresöpörtem őket és onnantól kezdve csak a saját…
Kezdő vállalkozói kudarcok őszintén
Nem szeretnélek áltatni: több embert láttam már belebukni a vállalkozásba, mint ahánynak sikerült. A kudarcoknak azonban okai vannak, amiket el lehet kerülni, erről beszélek ezen a hangfelvételen:
Mocsár vagy jacuzzi?
Gratulálok mindenkinek, aki vette a bátorságot és elgondolkodott azon, hogyan lehetne nulla (vagy max.10.000Ft) befektetéssel elindulni a vágyai felé vezető úton. Harmadannyi válasz érkezett erre a kérdésre, mint arra, mire költenétek a 2 milliárdot, ennek úgy érzem az az oka, hogy valójában még sokótokban gátat okoz az a kérdés, hogyan lehet a semmiből valamit csinálni.
Most rajtad a sor: szorgalmi feladat CSAK strébereknek ;o)
Ha figyelemmel követted a hétvégi híradásokat, akkor biztosan te is elméláztál a rendkívül magas lottófőnyeremény felett. Hű, ennyi pénzzel lehet már azért valamit kezdeni, nem? Én is meg akartam nyerni, de elfelejtettem szelvényt venni 🙂 Éppen ezért merül fel a kérdés: Mit csinálnál a pénzzel, ha szombaton te vitted volna el a lottó ötöst? Ötleteidet…
Értékesítés hidegen és melegen
Tegnap becsöngetett hozzánk két ügynök. Nagyjából így zajlott le a beszélgetés: „Jónapot kívánok! Köszönjük, hogy kifáradt. Én Szabóné vagyok, ő pedig Kovácsné Irénke. Mit gondol, mitől van az, hogy a családok élete mostanában ennyire nehéz?”