Hogyan indítsunk online kampányt?
Az elmúlt két hétben levezényeltem egy másik vállalkozásom eddigi legnagyobb kampányát: új termék, sokféle kommunikációs csatorna (hírlevél, közösségi média, partnerek, régi vevőknek dm levél, bannerhirdetés) és éppen a felénél tartottunk, amikor a Gazdagmami Mentor programom két résztvevője is jelezte, elkészült az első termékük és szeretnének kampányt csinálni, de bizonytalanok benne, hogyan is kell. Hogyan is?
Célozgassunk!
Találd meg a célcsoportot – szokták tanácsolni a marketingben jártasabbak a kevésbé jártasaknak. De vajon ki a célcsoportom? – kérdezheted. És itt lehet bevinni téged az erdőbe, mert valójában nem EGYETLEN célcsoportod van. De akkor hány, hogyan lehet megtudni kik azok, és mire jó az, ha kideríted, kikre is kell céloznod?
Nem jó a szöveged? Most lehet kérdezni!
Köszönöm a rengeteg megfejtést a reklámszövegírós játékra! A nyertes neve nem más, mint:
A legnagyobb fejtörés (FEJTÖRŐ)
Mi az, ami a legnagyobb fejtörést okozza a honlaptulajdonosok számára? Amikor már végre áll a honlap, vannak termékek, jövögetnek a látogatók, már csak egyetlen probléma árnyéka vetül sötéten az egyszeri vállalkozóra: a szövegírás. Ha jól van megírva a szöveg, ha egyedi hangvételű a blog, ha gazdag és érdekes a tartalom, az még a honlap egyéb…
Nem jut semmi eszembe: Mit tegyek?
Hírlevelet kéne írnod, de nem jut semmi az eszedbe.. Szeretnél webvideókat készíteni, de úgy érzed nem elég jók az ötleteid hozzá.. Napokat rágódsz a sales oldalad címsorán.. Együttérzek veled, velem is megesik néha. De mit lehet tenni ilyenkor?
Ne légy gyanús!
Te hiszel benne, hogy ha egy fogkrémet a Fogorvosok Szövetsége ajánl, akkor az jobb? És, ha brit tudósok bebizonyították, hogy tényleg jobb? A vevő bizalmának elnyerése elemi érdeke minden marketingesnek, de vajon hogyan tudod a hitelességedet brit kutatók és fogorvosok nélkül megteremteni? És milyen eszközeid vannak erre az interneten, ahol eleve gyanúsabbnak tűnik minden „túl…
Minden egyben
A legfrissebb divatkollekció darabjai most a közösségi média funkciók a honlapokon: Twitter gomb, Facebook Like gomb és Like box, megosztásra és fordításra alkalmas kis kütyük. Egyesével beillesztgetni őket a forráskódba elég sok munka, praktikusabb inkább egy huszárvágással olyan szolgáltatásokat telepíteni, amik az egész macerát leveszik a válladról – és az oldalad is izgalmasabb lesz tőle.…
Segítség, leiratkoznak!
Kezdő honlaptulajdonosok számára a hírlevélírás nagyon izgalmas dolog: izgatottan várják az első feliratkozókat, kíváncsiak, hányan fogják megnyitni és elolvasni az első levelet, és nagyon levertek, ha valaki leiratkozik a levélről… Sokan ezt személyes sértésnek veszik. Miért iratkozott le az ÉN hírlevelemről? Talán nem szeret ENGEM? Lehet, hogy nem is jól az ÉN hírleveleim? Elsőként ilyenkor…
„A rendszerek működnek, az emberek elbuknak”
– olvastam egy szoftver reklámozó honlapon a minap. Őszintén szólva nagyon találó ez a szlogen: bizony a legtöbb kezdő (vagy még csak keresgélő) vállalkozó azért bukik meg, mert ugyan tudja mit kéne csinálni, látja a lépéseket, tennivalókat, de lebeszéli magát róla. „Ez nekem úgysem menne” „Nem, én ezt nem tudom megtenni” „Mindent megpróbáltam, de…”
Hogyan tovább?
„Elkészült a weboldalam, de mi legyen a következő lépés?” – gyakran hangzik el ez a kérdés az elmúlt napokban, hiszen már csak alig 1 hét van hátra a 4 hónapos 2. Gazdagmami Tanfolyamból. Sok szép honlap készült el, a konzultációkon sokat beszélgettünk termékekről, stratégiáról, de vajon mi a következő lépés? Hogyan lehet felfuttatni egy induló…